• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ralph Lauren sportar Panerai - Agnelli Stylee...

och inget mindre än en Vintage Panerai Big Egiziano 2/56 på 60mm....han är om ni inte visste det ett stort panerai fan och ska ha en stor vintagesamling...

acme-31_zps97f40cc0.jpg


acme-31-2_zpse20a66a3.jpg


acme-35_zps5da532de.jpg
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Iskallt.

Ralph Lauren äger även mer coola saker, t.ex. ingår de här i hans gigantiska bilsamling...


DSC_0079.jpg

När det kommer till rekorddyra bilar handlar det ofta om Ferraris och nu rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg att det tidigare rekordet slagits och det med råge. Det var en Ferrari 250 GTO av 1963 års modell som bytte ägare och köpesumman hamnade på 52 miljoner dollar, motsvarande 330 miljoner kronor.
Bilen är en av endast 39 byggda och var framtagen för att delta i GT-serien (GTO står för Grand Turismo Omolgato). Förutom att modellen var framgångsrik på banan – så har den länge ansetts vara en av världens vackraste och mest exklusiva bilar.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Iskallt.

Ralph Lauren äger även mer coola saker, t.ex. ingår de här i hans gigantiska bilsamling...

Hans bilsamling är fantastisk! Innehåller bl.a. en av mina absoluta favoritbilar: McLaren F1 GTR LM. En av 5 tillverkade. Sultanen av Brunei köpte 3 av dom övriga. :meh:

Men angående den första bilden: är jackan jäkligt kort i armarna? Eller blev armen 1 decimeter längre när han hängde på den där metallklumpen på den?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
När det kommer till rekorddyra bilar handlar det ofta om Ferraris och nu rapporterar nyhetsbyrån Bloomberg att det tidigare rekordet slagits och det med råge. Det var en Ferrari 250 GTO av 1963 års modell som bytte ägare och köpesumman hamnade på 52 miljoner dollar, motsvarande 330 miljoner kronor.
Bilen är en av endast 39 byggda och var framtagen för att delta i GT-serien (GTO står för Grand Turismo Omolgato). Förutom att modellen var framgångsrik på banan – så har den länge ansetts vara en av världens vackraste och mest exklusiva bilar.

250 GTO är en fantastisk bil! Fantastisk.

Man börjar inse vilka pengar man kan göra på att kränga kläder när man betänker att den svarta Bugatti Atlanticen på bilden ovan beräknas vara värd mer än 40 miljoner dollar. Det är närmare 100 miljoner dollar för 2 av bilarna han äger. Och han har några till. Sinnes.
 
Jag tror inte den första bilden föreställer Ralph Lauren. (kan ha fel) Kommer inte ihåg namnet på honom men han har ett ganska känt hus vill jag minnas och har som hobby att gå på alla modevisningar världen över. (Klär sig bra mycket vildare än RL) Fan hette han nu igen? nån som vet?
 

egbert

Panerai
Jag tror inte den första bilden föreställer Ralph Lauren. (kan ha fel) Kommer inte ihåg namnet på honom men han har ett ganska känt hus vill jag minnas och har som hobby att gå på alla modevisningar världen över. (Klär sig bra mycket vildare än RL) Fan hette han nu igen? nån som vet?
Jag hoppas att det är så, för den där jackan såg som sagt verkligen inte bra ut på honom. Annars är ju RL så klart en stilikon och en svintuff farbror.
 

fredrik!

Cartier
En dag ska jag också ha en galet cool jacka som troligtvis många skulle skratta åt, och samtidigt rocka en överdimensionerad dinka men fortfarande se ut som en helt obrydd kung.

Dock har jag problem att bära färgglada skor utan att känna mig som en missproducerad alien, så jag har nog en bit kvar.
 

Skolläraren

Panerai
Inte så snyggt med ett ur som är lika stort som hans hand. Fast han är ju uppenbarligen mer insatt i mode än vad jag är, så vad vet jag.
 
Topp