Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Random fönsterspotting och ett tips i Rom

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hardy, 11 maj 2013.

1. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    Hemma på svensk stadig mark.
    Lyckades ta ett gäng snabba mobilbilder i några skyltfönster. Fanns faktiskt en hel del roliga butiker.

Vissa bilder är verkligen bedrövliga och på någon kan man se mina guldiga, oerhört sportiga, asics.

Om ni inte ser är iaf representanterna:
    Rolex, omega, iwc, patek, panerai, vacheron, blancpain, montblanc, cartier

Har även ett butikstips för begagnat. Jag har besökt hemsidan en hel del och de får ibland in intressanta föremål. Igår besökte jag butiken irl och den verkar minst sagt proffsig. Fina lokaler och lite roligheter på display. Dock det mesta inlåst! smidigt att handla via EU för att slippa till osv, sen ligger butiken väldigt centralt om man vill åka dit och handla. De svarar snabbt och trevligt på mail.

Hemsida: http://www.romaorologi.net/en/index.php

Besökte även ett stort antal kyrkor och bad lite för er alla. Så ni inte tappar intresset för handledsutsmyckning.

(mobilskrivet på en buss på väg till Öland, kan va jävligt många fel)

Målarn, paradis, daviden och 2 andra gillar detta.
  2. Kniven

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Mycket trevligt reportage!

Nya ingenieur ser riktigt fin ut...

Hardy gillar detta.
  3. JS

JS Friends of KS

Var i kontakt med Romaorologi per mail förut gällande en AP RO de hade. Men deras engelska var så dålig så konversationen dog ut, de fattade inte riktigt mina frågor etc.

Dock gick jag förbi deras butik i Rom för en månad sen när jag var där, såg väldigt trevligt och proffsigt ut. Och de hade kvar AP-n fönstret :greedy:

Hardy gillar detta.
  4. JS

JS Friends of KS

Ja den verkar vara bra mkt nättare än den förra. Hade 3227, och det var en jävla gris - stor och tung. Fick den aldrig att sitta skönt, så den fick vandra vidare. Det jag inte riktigt gillar på nya är "ringen" innan för indexen:

Hardy gillar detta.
  5. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    I princip alla italienare har problem med språket! Om man ska köpa nått så fint som en RO så kanske man ska ta kurser i italienska på vuxenskolan:) själv tyckte jag att de svarade bra på mina frågor. (ang speedy moon)

6. JS

JS Friends of KS

Sant - har ibland när jag kollar med italienska handlare har jag provat att ställa korta frågor via google translate, dvs de får frågorna på italienska. Funkade rätt bra, ha ha

7. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    Haha ja det var smart. De förstår ju säkert knackig italienska bättre än bra engelska haha

8. Tack för bilderna! Alltid kul med lite porr!

Hardy gillar detta.
  9. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Bra bilder ändå! Hur var vädret? 25 grader vissa dagar och regn andra? ;)

10. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    Vädret var varierande! Ofta lite grått på morgonen men blev sen sol:) 25 grader + sol + jeans är ingen höjdare. Kunde inte ha shorts för att då blir man inte insläppt i kyrkorna. (galen i fresco och statyer) så många kyrkor som jag besökte kan man tro att ja va katolsk präst

Amesoeurs och LongCon gillar detta.
  11. JS

JS Friends of KS

Tunna chinos är då att rekommendera...

12. Pappi

Pappi Lilla Fridolf

Tack! Kul med reportage.

13. Jensab

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Superhärligt, en kanonstad.
    Var där för några år sedan och sprang på en hel del affärer med begagnade klockor..
    Man längtar tillbaka.
    /j

14. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    En enorm tabbe av mig. Försökte förtvivlat köpa ett par men tyvärr erbjuder rom den sämsta shoppingen i Europa.

15. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    Ja såg också en del vintagebutiker! Dock alltid stängda när jag svängde förbi!

16. JS

JS Friends of KS

Nja, beror på vad man är ute efter skulle jag säga. Vill man ha klassiskt herrmode finns ju mkt att hitta. Boggi tex har ju bra priser och snygga grejer

17. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    Problemet är att mellanklassiga kläder inte finns. Finns ju billig skit och enormt dyra handsydda kläder

18. JS

JS Friends of KS

mm, men du var aldrig inne på Boggi?

http://www.boggi.com/

Inte så dyrt, men rätt fina saker och lagom uppklätt. Tror deras skjortor kostar från 40-90 euro

19. Hardy
    Trådstartare

Hardy Thug

Från:
    och till
    Det var jag inte! Såg dock en sådan butik! Skall kolla hemsidan senare! Höll mig från att shoppa eftersom en USAresa vankas i sommar hehe

20. JS

JS Friends of KS

Cool, shoppa i USA är ju alltid trevligt

Kan rekommendera Boggi, finns flera butiker i Rom och i Italien. Finns även en på Jermyn Street i London

21. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Camisissima är helt ok om man vill ha sköna skjortor till modesta priser. Ligger en butik mitt emot Gucci om jag inte missminner mig.

Mårtenssons ur Brookfield