• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rare Rolex - eller bullshit?

Wi

NLA
2-Faktor
Denna såg jag precis på instagram..en ovanlig 6542? Någon som vet om insert är genuint eller AM? Historia bakom? Intressant!
image.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Det görs ju replikor på bakelit inserts eftersom ägarna inte vill (och inte borde) använda dem på. Inga konstigheter att få en sån där ihopknåpad efter önskemål vill jag tro.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Denna såg jag precis på instagram..en ovanlig 6542? Någon som vet om insert är genuint eller AM? Historia bakom? Intressant!
image.jpg


Nu är inte jag någon expert men ser inte triangel-markören högst upp på bezel väldigt kladdigt ut? Bild på the real deal nedanför:

GMT-6542.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Dök det inte upp en Milsub med samma font på tavlan nyligen.....har för mig att dudsen på vrf var lite tvådelade inför den....
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Äkta eller inte vet jag inte men får Klingon vibbar av den. Vore coolt om den är äkta. Även alien kör rolex :D
 
Topp