Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Raymond Weil

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bojke, 31 augusti 2013.

1. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Jag har tidigare undvikit att ens titta åt märkets håll. Orsaken? Namnet låter som ett parfymklockmärke. :bag:
    Nu har det gått upp för mig att så kanske inte är fallet. Därför vill jag lära mig allt ni kan om märket! Kanske har du haft en, eller så har du en just nu? Eller så vet du helt enkelt någonting överhuvudtaget om märket. Finns det något i sortimentet som är intressant i dina ögon? Historia? Jag börjar från 0, så kunskap på alla nivåer är välkommen!

2. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Kan inte ett skit om de, men pappa köpte en under tiden han läste medicin på uni, nu äger jag den.
    Synd bara att den är i 32mm stor annars hade det varit ett givet val när man har kostym.

Bojke gillar detta.
  3. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Har du någon bild?

4. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso

Här har du.

larmar och Bojke gillar detta.
  5. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Jag tror att RW tillverka mest/fokuserar på kvartsklockor av bättre kvalitet.

Bojke gillar detta.
  6. JayJay

JayJay Biskop

Den funkar. Vad är problemet?

Bojke gillar detta.
  7. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Känns för liten bara, kan ha fel men ska testa nästa gång jag tar på mig kostym.

8. Bojke
    Trådstartare

Bojke Fjunis

Det är nog bara ovana, den ser inte för liten ut.

Stroboman och mrMyagi gillar detta.
  9. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Den passar ju perfekt som en kostymera!

mrMyagi gillar detta.
  10. Anders Forsberg

Anders Forsberg Borgare

Från:
    Malmö
    Nu agerar jag iofs lite dödgrävare på denna tråden, men namnet på denna var mest "rätt", och det känns en smula överflödigt att skapa en officiell tråd för just Raymond Weil. Som väl knappast är det märket som smäller högst på klockhimlen.
    Att jag alltid blundat för det är i stort sett av samma anledning som @Bojke, d.v.s. att det låter som ett parfymmärke.

Men denna dök upp på min startsida - och fan vet om jag inte tycker att den ser rätt schysst ut...
    Är inte galen i datumvisningen, men det är lite roligt att de gör någonting lite annorlunda mot andra dykare.
    Ingen koll på specs eller sådär - utan tyckte bara att utseendet var relativt tilltalande.
    Det var allt jag hade... Diskutera... ;)

MTM4NDU1ODk1NDI3MjYxNzkw.jpg

http://www.raymond-weil.com/en/pres...-partner-realteam-and-presents-new-freelancer

Stroboman och MrPlow gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield