• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rea på pundet...

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Frågan är om det som sker nu bara är en kort chock, jag tror det kommer att skärkas igen. Lär dröja innan valutan påverkas av reella skäl
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, sä då kan man snart inte sälja eller köpa klockor från TZUK då, kass.
 

Daniel J

Omega
När pundet går ner blir vä alla varor som importeras automatiskt dyrare?
Ska vi gissa på att Rolex höjer 10% på Brittiska marknaden innan sommaren är slut?

Så priserna i pund kommer att öka minst lika mycket.
Jag tror att dom redan idag inser att bensinpumpens räknehjul snurrar lite snabbare än det gjorde igår.

Däremot kommer sådant som produceras i Gb att bli billigare för omvärlden men kosta samma för lokalbefolkningen.

Läge att låta serva sina klockor där kanske?
 

JohnDoe

Rolex
Svenska pesetan följer med pundet i Marinergraven. Är på semester i NY och min hotellnota blev just femtonhundra dyrare :(
 

Buffi

Panerai
Mm, pundet må gå ner men det gör ju kronan också. Blir nog inte mycket billigare med Londonresor för oss svenskar.

Bra för folk med hög dollarexponering dock...
 

JohnDoe

Rolex
Det är snarare Dollarn som stärkts i och med att Pundet gick ner.
Visst har kronan gått ner något mot Dollarn men Dollarn har stärkts mot i princip alla valutor.
Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket om huruvida det är dollarn som stärkts mer än kronan sjunkit. Resultatet är det samma för mig. Sen har ju kronan även förlorat mot euron. Så ur min synvinkel så är den svenska kronan ett bojsänke.
image.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Alla som uttrycker sig tvärsäkert om "hur det kommer bli" borde redogöra för på vilken grund och med vilken teoretisk och praktiskt bakgrund man drar dessa slutsatser.
 

JohnDoe

Rolex
Alla som uttrycker sig tvärsäkert om "hur det kommer bli" borde redogöra för på vilken grund och med vilken teoretisk och praktiskt bakgrund man drar dessa slutsatser.
Blir o blir, det är just nu. Hur det blir sen är en annan sak. Jag är i NY och allt blev dyrare, vilken teoretisk grund efterfrågar du? Jag läser bara utfallet. Just nu har den svenska kronan sjunkit som en sten tillsammans med pundet. Går utmärkt att läsa i bifogad bild från DI. Allt jag köper just nu denna helg är dyrare än i torsdags. Vad är det för teori med det?
 

JohnDoe

Rolex
För den intresserade så är "följer" presens och hade det varit en förutsägelse om framtida händelse skulle jag skrivit "kommer att följa"
image.png
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Blir o blir, det är just nu. Hur det blir sen är en annan sak. Jag är i NY och allt blev dyrare, vilken teoretisk grund efterfrågar du? Jag läser bara utfallet. Just nu har den svenska kronan sjunkit som en sten tillsammans med pundet. Går utmärkt att läsa i bifogad bild från DI. Allt jag köper just nu denna helg är dyrare än i torsdags. Vad är det för teori med det?

Men du...Vad får dig att tro att mitt inlägg var riktat mot dig? Av alla inlägg i den här tråden så kunde det bara handlat om dig, så till den milda grad att du drog till med en grammatik-lektion...? Skärpning.

Beklagar hotellnotan. Hade en liknande upplevelse i hongkong som jag skrev om i nån tråd. Bokade innan regeringsskiftet och väl i landet hade hkd stärkts 30% mot sek.
 

JohnDoe

Rolex
Men du...Vad får dig att tro att mitt inlägg var riktat mot dig? Av alla inlägg i den här tråden så kunde det bara handlat om dig, så till den milda grad att du drog till med en grammatik-lektion...? Skärpning.

Beklagar hotellnotan. Hade en liknande upplevelse i hongkong som jag skrev om i nån tråd. Bokade innan regeringsskiftet och väl i landet hade hkd stärkts 30% mot sek.
Sorry om jag missförstod, den kom direkt efter :) o jag hade ju precis innan fått en annan "lektion". Eller som man säger här i NYc på lördagkvällen, skål!
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Är det någon som vet om Rolex har höjt priserna i UK ännu?
Nej det har de inte. En AD jag var inne hos i slutet av juli sade sig veta säkert att priserna höjs om "en och en halv vecka". Nu har snart 3 månader gått men priserna är fortfarande de samma. AD försöker väl lura kunder till snabba affärer med att varna om prishöjningar :confused:

Men i och med att pundet bara fortsätter att sjunka (jämfört med euron och dollarn) så börjar det bli ganska billigt i UK om man har euro eller dollar. Tyvärr är min lön i pund :oops:
 

Jetsetet

Omega
Tack för svaren! Är det någon som vet om de brukar justera efter valutasvängningar? Läste en artikel i WSJ idag om att lyxmärken generellt inte verkade justera för pundets nedgång och skribenten spekulerade i att de redan hade så feta marginaler att de hellre tog ökningen i försäljning från turister.
 
Topp