• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Realisation på Helsinki Airport

PatrikN

Omega
...resulterade i ett spontanköp!

Min vana trogen så var jag extremt sen till flyget igår. Kommer till min gate och ser att även planet är sent, ingen fara, nu måste jag döda fem minuter. Bakom min rygg ser jag en liten gemytlig klockaffär. Sagt och gjort, jag klev in. Fram kommer en finsk äldre trevlig dam som frågar om jag letar efter något speciellt? Ja, vad skall man svara? Med en snabb ögonskanning ser jag att hon har ett mycket trevligt urval, Omega, Iwc, Zenith, osv.

Nu till det roliga, damen säger "Vi slår igen portarna kommande söndag, hittar du något roligt så ser jag till att priset blir till din fördel". Ni fattar, fel ord till oss klocknissar :)

Fem minuter senare klev jag ut med en liten härlig Omegakasse. Det blev Omega Speedmaster Professional med manuellt 1861 urverk. Ett extra leende gavs givetvis då hon plockade bort 30% av priset.

Trevlig helg allesammans!
kuva 1.JPG
kuva 2.JPG
kuva 3.JPG
kuva 4.JPG
 

fredtiger

Cartier
Typisk spontanköpsklocka... gris!:rage: (inte alls sotis..)

Riktigt fin pjäs det där, stort grattis till en klassiker!:D
 

wiklood

Breitling
Stänger de? Trist, har alltid varit lite av en behållning med mellanlandingar där - inte minst JLC-utbudet har varit rätt bra där (inte minst med bredd i reverso-sortimentet).
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Stänger de? Trist, har alltid varit lite av en behållning med mellanlandingar där - inte minst JLC-utbudet har varit rätt bra där (inte minst med bredd i reverso-sortimentet).

Precis?! Va faan! För gott eller är det renovering?
 
Topp