• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Läder och mocka från Cheapestnatostraps.com del 2 - Ostoppad mocka

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jag har tidigare skrivit om att jag mottagit några band från Cheapestnatostraps.com i denna tråd. Nu har jag burit ett av banden kanske 15 timmar om dygnet i en vecka enbart i recensionssyfte och därför tyckte jag att det nu var dags för mig att skriva en uppföljare till första inlägget.

Bandet jag burit är Kvarnsjö suede vintage chocolate. Jag tycker att detta band är fantastiskt bekvämt. Det är mjukt och följsamt och känns ganska tunt med sina 3mm,men ger ändå en känsla av stabilitet när man bär det. Mockan utåt är väldigt snygg och mockan inåt är mycket behaglig mot huden. Spännet jag klagade på i första intrycket känns fortfarande billigt, men det är inget man märker av när man faktiskt bär bandet. Bandet har inte under den tid jag använt det visat något tecken på onormalt slitage eller sömmar som släpper eller liknande, vilket man kanske hade misstänkt att ett mockaband för kaffepengar skulle kunna göra. Jag tvivlar dock på att bandet skulle vara handgjort i Sverige för detta pris, snarare "assembeled in Sweden" i så fall. All in all så känns dock bandet oerhört gediget och bekvämt, framförallt när man tänker på det faktum att man inte ger mer för bandet än för en pizza på stan.

Till er som är sugna på att testa men inte riktigt vågat för att det känns för billigt säger jag "Gör det!", det är extremt hög pang för pengen och jag hade utan minsta tvekan köpt mig ett till band därifrån.

E0dtEOL.jpg

YAafGRd.jpg

Gyl6Nci.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Bra genomgång. Du säger att du _hade_ köpt ett band till därifrån. Men du ska inte göra det?
Just nu så är jag ganska set, Sofie skickade ett sandfärgat, ett blått och ett mörkbrunt och det var precis de färgerna jag var sugen på i nuläget. Till sommaren blir det förmodligen att köpa något i någon lite roligare färg typ limegrönt eller så! :)
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag har tidigare skrivit om att jag mottagit några band från Cheapestnatostraps.com i denna tråd. Nu har jag burit ett av banden kanske 15 timmar om dygnet i en vecka enbart i recensionssyfte och därför tyckte jag att det nu var dags för mig att skriva en uppföljare till första inlägget.

Bandet jag burit är Kvarnsjö suede vintage chocolate. Jag tycker att detta band är fantastiskt bekvämt. Det är mjukt och följsamt och känns ganska tunt med sina 3mm,men ger ändå en känsla av stabilitet när man bär det. Mockan utåt är väldigt snygg och mockan inåt är mycket behaglig mot huden. Spännet jag klagade på i första intrycket känns fortfarande billigt, men det är inget man märker av när man faktiskt bär bandet. Bandet har inte under den tid jag använt det visat något tecken på onormalt slitage eller sömmar som släpper eller liknande, vilket man kanske hade misstänkt att ett mockaband för kaffepengar skulle kunna göra. Jag tvivlar dock på att bandet skulle vara handgjort i Sverige för detta pris, snarare "assembeled in Sweden" i så fall. All in all så känns dock bandet oerhört gediget och bekvämt, framförallt när man tänker på det faktum att man inte ger mer för bandet än för en pizza på stan.

Till er som är sugna på att testa men inte riktigt vågat för att det känns för billigt säger jag "Gör det!", det är extremt hög pang för pengen och jag hade utan minsta tvekan köpt mig ett till band därifrån.

E0dtEOL.jpg

YAafGRd.jpg

Gyl6Nci.jpg

Vad har du för omkrets runt armen?
Tänker att jag med mina 14 cm handled inte kan ha dom där banden då de säkert inte passar mig?..
 

29:48SWE

Omega
Själv använder jag just nu ett utav deras mörkbruna mocka 20mm klockarmband. Hemskt snyggt men lite missnöjd med kantbeläggningen som lossnade när jag satta på det på boetten.
 

SayWhat

Omega
2-Faktor
Köpte ett gäng ostoppade Mocka samt 2 Vintage läderband från Kvarnsjö/Cheapest Nato Straps. Inte nöjd alls, riktig skit-kvalitet är min uppfattning. Spännet känns plastigt och vingligt, dom vita detalj-tråden/sömmarna lossnar, kantbeläggningen lossnar samt dom medföljande bandstiften känns rangliga. Kommer köpa annanstans ifrån med bättre kvalitet framöver.
 

gurta_g

Cartier
Köpte ett gäng ostoppade Mocka samt 2 Vintage läderband från Kvarnsjö/Cheapest Nato Straps. Inte nöjd alls, riktig skit-kvalitet är min uppfattning. Spännet känns plastigt och vingligt, dom vita detalj-tråden/sömmarna lossnar, kantbeläggningen lossnar samt dom medföljande bandstiften känns rangliga. Kommer köpa annanstans ifrån med bättre kvalitet framöver.

Kan inte mer än hålla med, på ren svenska piss kvalité! Jag upplevde dålig passform mot boett + att kantbeläggningen släppte efter ca 1 vecka. Men som vanligt man får vad man betalar för, min rekommendation är köp ej!
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kan bara hålla med jag också tyvärr! Kvalitén är riktigt dålig, kantbeläggningen har släppt på mitt med så det ser ju bara allmänt förjävligt ut. Bortkastade pengar då jag köpte två också! Bättre å lägga till en slant å få riktiga grejer som håller och som man även kan sälja vidare om man skulle tröttna.
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Lånar tråden för att ge lite input angående mina köp från företaget.

Jag har köpt ett mocka-nato, bandet var för smalt. Köpte 20mm men det är bara 19mm så det ser kefft ut mellan lugzeN.

Köpte även ett läderarmband med vintage look, det luktar väldigt mycket och stämmer inte överens med bilden på hemsidan.

Jag kommer inte handla därifrån igen, möjligtvis ett natoband som heter "bang", bara för att det är fränt!
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Lånar tråden för att ge lite input angående mina köp från företaget.

Jag har köpt ett mocka-nato, bandet var för smalt. Köpte 20mm men det är bara 19mm så det ser kefft ut mellan lugzeN.

Köpte även ett läderarmband med vintage look, det luktar väldigt mycket och stämmer inte överens med bilden på hemsidan.

Jag kommer inte handla därifrån igen, möjligtvis ett natoband som heter "bang", bara för att det är fränt!


Vad sa dom när du kontaktade företaget? Alla kan ju göra fel men de som är seriösa rättar ju till felen...
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Vad sa dom när du kontaktade företaget? Alla kan ju göra fel men de som är seriösa rättar ju till felen...
Har inte gjort det, det bland som inte såg ut som det skulle riktigt är på grund av att de har tagit en bild i väldigt tacksam vinkel, så det påståendet måste jag ta tillbaka nu när jag studerar deras bild närmare.

Men mocka-natot kan jag höra av mig och påpeka felet på, och se vad de säger.
 

Akoa

Omega
2-Faktor
Har inte gjort det, det bland som inte såg ut som det skulle riktigt är på grund av att de har tagit en bild i väldigt tacksam vinkel, så det påståendet måste jag ta tillbaka nu när jag studerar deras bild närmare.

Men mocka-natot kan jag höra av mig och påpeka felet på, och se vad de säger.


Hoppas det löser sig och berätta gärna hur det går i tråden!
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag köpte några naton och fick ett av dom i fel bredd. Skickade och påpekade detta och då skickade dom ett i rätt bredd samt att jag fick välja valfritt Kvarnsjö läder gratis. Tog Kvarnsjö led grey vilket jag tycker var riktigt bra för pengen det kostar. Har inte haft något problem med att det faller sönder som vissa haft. Spännet känns helt klart billigt, men satte på ett buterfly clasp så det är inte längre ett problem. Passformen mot luggarna kunde vara bättre, men med tanke på priset så är jag nöjd, speciellt med bemötandet när dom skickat fel bredd.
Här bilder med några av banden:
1zzAnQm.jpg

WemkbxW.jpg

P2vKXzc.jpg
 

Holtqvist

Omega
Lånar också tråden för att ge min feedback på företaget:

Jag har beställt några natoband från dem, och ett perlonband nu sist, och de har funkat bra hittills. De hade inte ett av banden som jag hade beställt, så då fick jag välja ett nytt, och ett Kvarnsjö-läderband som plåster på såren. Läderbandet kändes väldigt billigt och ömtåligt. Jag mailade till de och sade detta, då skickade de mig ett nytt, utan krav på att skicka in det andra. Jag hade tyvärr inte mycket till övers för det heller, samt att det var i fel storlek, men återigen fick jag välja ett nytt band som plåster på såren.
Jag måste säga att servicen har varit fantastiskt än så länge. Sen får man ändå säga att den gamla klyschan att man får det man betalar för stämmer fortfarande.

tl:dr - natobanden är bra, perlonbanden bra än så länge, läderbanden är sådär, servicen är kanon!

ps. Allt detta är enbart mina observationer och tankar.
 
Topp