• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension och tankar: Tudor Submariner ref. 79090

daviid

Omega
Väcker liv i denna tråden igen. Jag köpte precis en 79090 från 1992 och letar efter lite info.
1 Finns instruktionsboken i PDF någonstans? hittar den inte på internetz
2 Är det 18 eller 20mm om man ska köpa nytt arband?
3 Pinsamt, men hur gör jag för att korta länken?
 

thomastheswede

Audemars
Väcker liv i denna tråden igen. Jag köpte precis en 79090 från 1992 och letar efter lite info.
1 Finns instruktionsboken i PDF någonstans? hittar den inte på internetz
2 Är det 18 eller 20mm om man ska köpa nytt arband?
3 Pinsamt, men hur gör jag för att korta länken?

1) Booklet:en dyker ofta upp på ebay etc om du vill ha en riktig istf en pdf.

2) Det ska väl vara 9315 på dom där dvs 20mm länk.

3) vilken länk sitter på nu?
 

thomastheswede

Audemars
Ok, då är det bara att skaffa en liten men bra skruvmejsen och skruva ur skruvarna i länkarna närmast låset och justera till önskad längd. Försök att centrera låset och kolla hur det är justerat (finns små hål åå sidan av låsbygeln, där ser du tydligt om det är max tajt, max utsläppt osv. Kan ju räcka att justera där så slipper du skruva bort länkbitar.
 

daviid

Omega
Ok, då är det bara att skaffa en liten men bra skruvmejsen och skruva ur skruvarna i länkarna närmast låset och justera till önskad längd. Försök att centrera låset och kolla hur det är justerat (finns små hål åå sidan av låsbygeln, där ser du tydligt om det är max tajt, max utsläppt osv. Kan ju räcka att justera där så slipper du skruva bort länkbitar.

Tack! Får ge mig på det, har aldrig gillat länk, men på denna kan det vara värt att ge set ett försök!
 

bluetrain

Cartier
Dags att damma av den här tråden tycker jag!

Något jag undrat över (som jag inte lyckats googla mig till) är hur många som producerades och om det finns någon info vad som ändrades under dessa år (89-95), om nu något?
 

azzurro

Omega
2-Faktor
Rätt, 79090 är grymma!
Kunde beställas tidigt 90-tal med 9315/0-länk för 6,465:-, eller 7836/0 för 6,405:-...😁.
Ingen skillnad på svart eller blå i pris - i alla fall inte då!
 
Topp