• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex Deepsea Sea-Dweller D-Blue

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Fränt att se att det är fler som har denna fina dinka! Jag sitter inne på två st nu, men en rackare är ju till salu. Detta är den klocka jag TROR att jag aldrig kommer flippa. Jag fullkomligen älskar den. Mycket bra recension :) Blir sugen på att köpa nytt så man kan skriva något kul sen :D
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Var tvungen att införskaffa ett Nato/Zulu band för att se hur det blev.
Snyggt! dock tycker jag kombon med grönt nato(som matchar texten på tavlan) gör sig bra på den! går ju inte direkt under radarn, men det gör inte klockan heller ;)
e80abd966a1482fd8f074e2844ada2c4.jpg


Och på rubberB är jag sjukt kluven mellan helsvart eller svart med blåa randen. Hade så gärna velat se den live först...
När det gäller RubberB tycker jag du helt klart ska köra på det med blå rand!
Deepsea%20Blue%20Editorial_low_1.jpg


Förövrigt är det en riktigt snygg klocka! synd man inte kan bära upp den..
 

Tre333

Cartier
Var förbi Nymans Ur och där hade de ett grått och svart RubberB armband till försäljning och så fick jag kika lite närmare på det. Grått visste jag inte ens att det fanns men önskar nog svart med blå rand och det kunde de beställa hem så får se :)
 

Aelgen

Omega
Snyggt! dock tycker jag kombon med grönt nato(som matchar texten på tavlan) gör sig bra på den! går ju inte direkt under radarn, men det gör inte klockan heller ;)
e80abd966a1482fd8f074e2844ada2c4.jpg



När det gäller RubberB tycker jag du helt klart ska köra på det med blå rand!
Deepsea%20Blue%20Editorial_low_1.jpg


Förövrigt är det en riktigt snygg klocka! synd man inte kan bära upp den..

Jäklar, älskade looken med det gröna bandet! Som du säger, knappast under radarn men vad fan, är det snyggt så är det!
Har faktiskt inte lyckats hitta någon bra bild på RubberB med blå bandet och Dbluen, tack för det! Ser ju onekligen riktigt bra ut! Haha, ha-begäret bara växer och växer!
Tack för tipsen!
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vill börja med att tacka för en bra recension, mycket läsvärd för mig som DSSD-ägare :)

Såg att du nämnde att den saknade bubbla för datumet och det ska den tydligen vara ensam om bland Rolex-modeller med datum.
Anledningen är, enligt min säljare, att bubblorna limmas på och på 3900 meters djup räcker de med en mikroskopisk luftbubbla för att den ska flyga av.

Vart kan jag läsa mer om RubberB? :pompus:

Sen vill jag passa på att fråga om väntetid. Är det vanligt att man måste vänta på sin DSSD?
 

Aelgen

Omega
Vill börja med att tacka för en bra recension, mycket läsvärd för mig som DSSD-ägare :)

Såg att du nämnde att den saknade bubbla för datumet och det ska den tydligen vara ensam om bland Rolex-modeller med datum.
Anledningen är, enligt min säljare, att bubblorna limmas på och på 3900 meters djup räcker de med en mikroskopisk luftbubbla för att den ska flyga av.

Vart kan jag läsa mer om RubberB? :pompus:

Sen vill jag passa på att fråga om väntetid. Är det vanligt att man måste vänta på sin DSSD?
Aha, spännande info! Men det verkar ju mycket logiskt enligt din förklaring. Enligt mig passar denna klocka bättre utan förstoringen, tycker det hade förstört looken lite och tagit bort fokus från urtavlan.

Kolla in Rubber Bs hemsida: http://rubberb.com/

Det verkar bero på vart man handlar, många har fått väntetider på 6 mån- 1 år i vissa butiker, men samtidigt läste jag i någon tråd att en medlem här fick sin efter typ 3 dagar. Så det varierar nog, men D-Bluen finns iallafall inte i överflöd ännu.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Aha, spännande info! Men det verkar ju mycket logiskt enligt din förklaring. Enligt mig passar denna klocka bättre utan förstoringen, tycker det hade förstört looken lite och tagit bort fokus från urtavlan.

Kolla in Rubber Bs hemsida: http://rubberb.com/

Det verkar bero på vart man handlar, många har fått väntetider på 6 mån- 1 år i vissa butiker, men samtidigt läste jag i någon tråd att en medlem här fick sin efter typ 3 dagar. Så det varierar nog, men D-Bluen finns iallafall inte i överflöd ännu.
Håller med, avsaknaden av datumbubblan är ett plus. Blir lite renare look.

Okej, ska kolla! Är det något man kan byta själv med noll kunskaper eller gör man bäst i att gå in till en urmakare?
Beställer man direkt från dem för bästa pris?

Då måste jag ha haft tur för min AD hade den svarta "på hyllan" :)
 

Aelgen

Omega
Håller med, avsaknaden av datumbubblan är ett plus. Blir lite renare look.

Okej, ska kolla! Är det något man kan byta själv med noll kunskaper eller gör man bäst i att gå in till en urmakare?
Beställer man direkt från dem för bästa pris?

Då måste jag ha haft tur för min AD hade den svarta "på hyllan" :)
Den svarta är lättare att få tag på, det är D-blue tavlan som är knepigare som jag förstått det.

Det är faktiskt väldigt lätt att byta själv! Var extremt skeptisk men valde att testa när jag skulle byta till Nato och det gick jättebra med rätt verktyg. Så det är inga problem att byta själv, kolla på YouTube så ser du.

Jag tror du får bäst pris direkt från RubberB, men har inte letat runt så mycket.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Den svarta är lättare att få tag på, det är D-blue tavlan som är knepigare som jag förstått det.

Det är faktiskt väldigt lätt att byta själv! Var extremt skeptisk men valde att testa när jag skulle byta till Nato och det gick jättebra med rätt verktyg. Så det är inga problem att byta själv, kolla på YouTube så ser du.

Jag tror du får bäst pris direkt från RubberB, men har inte letat runt så mycket.
Okej! Tackar för infon! :)
 

Tre333

Cartier
Aha, spännande info! Men det verkar ju mycket logiskt enligt din förklaring. Enligt mig passar denna klocka bättre utan förstoringen, tycker det hade förstört looken lite och tagit bort fokus från urtavlan.

Kolla in Rubber Bs hemsida: http://rubberb.com/

Det verkar bero på vart man handlar, många har fått väntetider på 6 mån- 1 år i vissa butiker, men samtidigt läste jag i någon tråd att en medlem här fick sin efter typ 3 dagar. Så det varierar nog, men D-Bluen finns iallafall inte i överflöd ännu.

Nymans ur i stockholm har rubbberb till deepsea inne för 2500kr fick jag som prisförslag. En bekant var till Uppsala och där hade de tydligen en Deepsea Deap Blue inne i butiken i skyltfönstret, osäker på om den var/är bokad dock.
Lättast är bara ringa runt/maila de ÅF som säljer Rolex så finner du säkert snart en av den variant du önskar :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nymans ur i stockholm har rubbberb till deepsea inne för 2500kr fick jag som prisförslag.
Tackar! Med en dollarkurs på 8 kostar det 1500:- hos RubberB men köper man på Nymans antar jag att montering ingår.

Lättast är bara ringa runt/maila de ÅF som säljer Rolex så finner du säkert snart en av den variant du önskar :)
@Aelgen har redan en blå DSSD men han kanske ska ha en svart också? :p
 

DrFlex

Cartier
Provade den för ett tag sedan och till min förvåning kändes den inte så stor på handleden som jag förväntade mig.
Kanske kan bli en sådan i samlingen framöver...
Tack för en bra recension!
 

Aelgen

Omega
Provade den för ett tag sedan och till min förvåning kändes den inte så stor på handleden som jag förväntade mig.
Kanske kan bli en sådan i samlingen framöver...
Tack för en bra recension!
Det är ju onekligen en stor klocka men precis som du säger så känns den inte så stor när den väl sitter på. Beror väl iofs på hur stora handleder man har, men jag tycker den sitter riktigt bra och är välbalanserad.
Tack för att du läste :)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
@Aelgen Har du hittat serienumret på din? Jag gjorde det av en slump i går och det tog en stund innan jag fattade att det var just serienumret :D
 

Aelgen

Omega
Ah just det, det har jag läst någonstans innan. Kan ju vara svårt att få plats med serienummret på de tunnare modellerna.
Lite svårare att läsa på denna, krävs verkligen helt rätt ljus och en stor del tålamod haha.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ah just det, det har jag läst någonstans innan. Kan ju vara svårt att få plats med serienummret på de tunnare modellerna.
Lite svårare att läsa på denna, krävs verkligen helt rätt ljus och en stor del tålamod haha.
Jag fick låna ett förstoringsglas med lampa för att se numret.
 
Topp