• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Rolex Explorer II (216570)

the_dwarf

Breitling
216750 med vit tavla var länge min drömklocka, och fick äntligen sparat ihop till en i fjol. Mycket nöjd!

Storleken är riktigt bra för mig, 40mm känns lite liten även om det långt är en vanesak.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Visst är det så att dessa "bara"100m tål att bada/simma och snorkeldyk ner till 6-8m?
Hur är det med bastu? (Man e ju finne).
Hur är det med skakningar och smällar, tex slagborrmaskin och rejäl smäll mot en dörrkarma el. liknande.

Så med andra ord kan jag leva mitt normala liv enligt ovan utan att vara orolig.

Henrik.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Visst är det så att dessa "bara"100m tål att bada/simma och snorkeldyk ner till 6-8m?
Hur är det med bastu? (Man e ju finne).
Hur är det med skakningar och smällar, tex slagborrmaskin och rejäl smäll mot en dörrkarma el. liknande.

Så med andra ord kan jag leva mitt normala liv enligt ovan utan att vara orolig.

Henrik.
Bada och fridykning tål de utan problem. Hur det är m bastu vet jag inte men någon har väl säkert prövat;) såg någon GMT i bastumiljö:) i annan tråd
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Bra recension som så många andra redan påtalat. Blir till att prova på allvar nu. Är fortfarande lite tvekisch till storleken. En vit saknas ju...
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Ok
Bada och fridykning tål de utan problem. Hur det är m bastu vet jag inte men någon har väl säkert prövat;) såg någon GMT i bastumiljö:) i annan tråd
Ok på dykningen.
Vore bra att ha riktig faktapå bastandet, så att jag inte bastar ihäl den eventuellt kommande klockan:)
Bastu 3ggr i veckan med temp 80-100grader.
 

k0ltrasten

The Bird
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok
Ok på dykningen.
Vore bra att ha riktig faktapå bastandet, så att jag inte bastar ihäl den eventuellt kommande klockan:)
Bastu 3ggr i veckan med temp 80-100grader.

Har läst flertalet användare som gått från bastu till bad i havet med några sekunders mellanrum (sköna tempsvängningar) utan problem och explorern ska ju vara mer "stöttålig" etc så jag tror inte det skulle vara några problem med den heller :)




Kul att recensionen uppskattas! :)
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
ok, då litar jag på dig. (Koltrasten)
Om inte det funkar så kan alltid vända mig till koltrasten som utfärdat garanti;)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Får inte jag entusiasterna på mig om jag kör guld?
Svart tuschpenna bode funka.
Näää, spraya länken i guld osså så tror de att det är en ny som du fått tag på och sen säger du att det är största nyheten som kommer på Basel. Och att du lyckats snacka till dig en helguldsEXP 2 innan släppet på Basel :)
 

Petta

Omega
Riktigt fin med den vita tavlan och riktigt fin med rubber B gummiband och den fina länkens viklås till detta band:)
 

Mathias

Breitling
Bra skrivet och kul läsning. Gillar med klockor som lyser. Undrar om man kan få blå lume på 16570 efter service.
 

Hardy

Thug
fin klocka och bra skrivet!

dock är jag inget fan av den orangea visaren. 16570 eller 16550 passar mig bättre, och svart tavla :)

tack Trasten!
 

Garmon

Breitling
grym recension! är helt klart den klocka jag går och suktar efter för tillfället.. tycker denna är så mycket snyggare än den gamla modellen.
 
Topp