• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension Rolex GMT Master 116710 BLNR

Tack för en bra recension.

Suktat länge nu och tror det är dags, kanske under granen lagom till 24/12 -14 (om man varit snäll) :angel:
Kom på att jag inte är snäll så det stör så sket i väntan. Haft den nu i snart 4 veckor. Läste denna tråd otalet gånger innan. Tack för det. Några obligatoriska stillbilder:

image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Tack för en bra recension! Helt klart en väldigt snygg klocka! Av bilder på instagram att döma passar den till det mesta men kanske lite extra bra till skjorta och kostym.

En fråga till er som har/har haft en blnr:
hur tycker ni det fungerar när ni gör lite sportigare saker? Är själv ganska aktiv på fritiden och undrar om en sub är mer lämplig (å andra sidan är det kostym varje dag på jobbet). Gmt känns lite "för fin" för ett liv i skog och mark med polerade mittlänkar osv. Eller har jag helt fel? :)
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Tack för en bra recension! Helt klart en väldigt snygg klocka! Av bilder på instagram att döma passar den till det mesta men kanske lite extra bra till skjorta och kostym.

En fråga till er som har/har haft en blnr:
hur tycker ni det fungerar när ni gör lite sportigare saker? Är själv ganska aktiv på fritiden och undrar om en sub är mer lämplig (å andra sidan är det kostym varje dag på jobbet). Gmt känns lite "för fin" för ett liv i skog och mark med polerade mittlänkar osv. Eller har jag helt fel? :)

Hade en BLNR några månader i våras/somras. Tycker absolut att den fungerar lika bra i skog och mark som till kostymen. Repor på mittlänkarna blir det vare sig man vill eller inte. Helt klart en grym klocka så kör säger jag! :)
 
Tack för en bra recension! Helt klart en väldigt snygg klocka! Av bilder på instagram att döma passar den till det mesta men kanske lite extra bra till skjorta och kostym.

En fråga till er som har/har haft en blnr:
hur tycker ni det fungerar när ni gör lite sportigare saker? Är själv ganska aktiv på fritiden och undrar om en sub är mer lämplig (å andra sidan är det kostym varje dag på jobbet). Gmt känns lite "för fin" för ett liv i skog och mark med polerade mittlänkar osv. Eller har jag helt fel? :)
Den funkar fin fint utanför sin "comfort zone". Bästa Rolex:en.;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för detta riktigt fin! Bilderna blev oxo kanon, visarna är tillverkade av vitguld om jag inte minns fel.

Ha det!
 
Väldigt trevlig klocka, dock stör jag mig något otroligt på att blåa färgen på GMT-visaren inte går hela vägen ut till pilhuvudet...
 

R0B

Panerai
Sjukt snygg på alla bilder! Blev dock besviken när jag testade den. Men efter att ha läst denna tråd måste jag ge den en andra chans! :)
 

H-O-A

Breitling
Det var denna tråd som fick mig att äntligen registrera mig här, otroligt väl skriven, skapar ett ofantligt kraftigt "ha begär" även om jag själv ej kan bära just denna klocka då den är aningen liten så bara måste en sådan införskaffas till gumman, helt klart bland dom snyggaste klockorna enligt mig.
 
Topp