• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension: Tudor Black Bay

Ganga

Omega
Riktig trevlig läsning och mycket härlig klocka!
Såg den härom dagen, var inte överförtjust, men nu ser jag den med nya ögon! Klart den ska ha en ny chans!
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Läcker klocka helt klart och om den är ämnad till Dottern så är det ju en tydig keeper med utan återvändo ;)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Sjukt sugen på en black bay nu!
Har vandrat i Seikos mellansegment länge och funderat på att skaffa mig ett finare ur. Röda black bay på länk är ju sjukt härlig!

Tveksam till hur den passar på 16cm handled dock. Måste få klämma lite på en i verkligheten. Kommer ju bli riktigt besviken om min handled inte räcker till :(

Någon med input som har handleder som jag?
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Sjukt sugen på en black bay nu!
Har vandrat i Seikos mellansegment länge och funderat på att skaffa mig ett finare ur. Röda black bay på länk är ju sjukt härlig!

Trevsam till hur den passar på 16.5cm handled dock. Måste få klämma lite på en i verkligheten. Kommer ju bli riktigt besviken om min handled inte räcker till :(

Någon med input som har handleder som jag?
@Ernesto
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Sjukt sugen på en black bay nu!
Har vandrat i Seikos mellansegment länge och funderat på att skaffa mig ett finare ur. Röda black bay på länk är ju sjukt härlig!

Trevsam till hur den passar på 16.5cm handled dock. Måste få klämma lite på en i verkligheten. Kommer ju bli riktigt besviken om min handled inte räcker till :(

Någon med input som har handleder som jag?

Jag har mindre handleder än vad du har. Haft två röda, en blå och en svart. Oroa dig inte för storleken! Det är en sportklocka så den "får" vara stor. Bara boetten inte hänger utanför handleden tycker jag att det ser OK ut.

Tyvärr inga bilder på den då min gamla mobil dog.
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har mindre handleder än vad du har. Haft två röda, en blå och en svart. Oroa dig inte för storleken! Det är en sportklocka så den "får" vara stor. Bara boetten inte hänger utanför handleden tycker jag att det ser OK ut.

Tyvärr inga bilder på den då min gamla mobil dog.
Får bli att åka till klockmaster och klämma lite då :) du har gett mig hopp!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Får bli att åka till klockmaster och klämma lite då :) du har gett mig hopp!
Kör på. Jag har också 16.5 och haft två Black Bays (ETA-versionen).
Tyckte att de kändes lite stora i början men vande mig rätt snabbt, speciellt när jag fick se bilder hur den satt på mig och inte hur jag själv uppfattade det.
Så om du tycker den ser för stor ut i butiken så bör det inte påverka ditt val, för du kommer trivas med storleken ändå.

Det är en grym klocka, så kör bara! Kör du på nato vilket jag gjort oftast bärs den mindre och tillochmed riktigt bra.

Min gamla röda på nato (på 16.5):

Screen Shot 2017-05-08 at 13.44.00.png
 
Senast ändrad:

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag har en tendens att alltid gå tillbaka till länk även om de är kul att byta band ibland.

Men ja, jag måste helt klart prova i butik :) det är just L2L som skrämmer lite men är de formade fint kan de lira.
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Denna klocka är perfekt så när som på timvisaren. Får man har sådana åsikter som ny på detta forum!?
 

Kajjan

Cartier
2-Faktor
Börjar bli grymt sugen på en röd. Sticker ut lite sådär lagom mycket frågan är ju bara om man ska ha på länk eller läder:)
 
Topp