• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension Tudor North Flag

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Tack! Älskar recensioner som inte bara kör på fakta jag kan läsa överallt, ditt perspektiv är mer intressant.

ÄLSKAR klockan. Enda jag hakar upp mig på är typsnittsvalet på baksidan ...men det går helt klart att leva med.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Roligt! Kan man få lite mått oclså? :)
Edit: Hittade. :)

Tack för bra text och bra bilder! Tycker den är cool men har lite svårt för indikatorskivan, det känns som en genväg. Man undrar ju om de hade någon annan funktion eller något annat utseende för indikatorn med tanke på att den inte är en vanlig visare.
 

Mr Chance

Kalmar
Roligt! Kan man få lite mått oclså? :)
Edit: Hittade. :)

Tack för bra text och bra bilder! Tycker den är cool men har lite svårt för indikatorskivan, det känns som en genväg. Man undrar ju om de hade någon annan funktion eller något annat utseende för indikatorn med tanke på att den inte är en vanlig visare.
Ja, det kan man fråga sig. Jag tror dock att skivan ska upplevas mer tålig (äventysklocka) än liten visare plus att det är lite ovanligare med en skiva, den sticker alltså ut lite. Men vi får nog aldrig veta orsaken :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det kan man fråga sig. Jag tror dock att skivan ska upplevas mer tålig (äventysklocka) än liten visare plus att det är lite ovanligare med en skiva, den sticker alltså ut lite. Men vi får nog aldrig veta orsaken :)
Får kika IRL snart hoppas jag. Bilder reflekterar ju inte alltid hur utseendet upplevs IRL.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Tack för recensionen, grymt kul! Jag hoppas att det finns någon North flag i Stockholm nästa helg när jag ska ned. Skönt att höra att kronan inte vobblar så mycket som det påståtts.
 
Topp