• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Recension Tudor North Flag

Greven

Audemars
Bra recension och väldigt bra beskrivet! Känns som jag förstår klockan och känslan av den på handleden bara av att läsa. Fina bilder också! En detaljfråga, ur ett estetiskt perspektiv: hur känns det med de gula detaljerna nu när du haft klockan ett par veckor? När jag sneglat på t ex IWC Aquatimer så har jag tvekat på grund av den gula färgen. Efter den här recensionen så är jag beredd att ompröva min inställning. What say you?
 

Mr Chance

Kalmar
Bra recension och väldigt bra beskrivet! Känns som jag förstår klockan och känslan av den på handleden bara av att läsa. Fina bilder också! En detaljfråga, ur ett estetiskt perspektiv: hur känns det med de gula detaljerna nu när du haft klockan ett par veckor? När jag sneglat på t ex IWC Aquatimer så har jag tvekat på grund av den gula färgen. Efter den här recensionen så är jag beredd att ompröva min inställning. What say you?
Tack! :)
Jag gillar den gula färgen, den livar upp klockan. Jag tycker också den gula färgen är mindre skarp i verkligheten än på bild, vilket också bidrar till att jag inte tröttnar. Dessutom växlar intensiteten ganska mycket beroende på ljusförhållandena, just nu sitter jag i köket med endast kökslampan tänd vilket får det gula att se nästan vitt ut. Finishen på den borstade ytan är så bra att den nästan kräver någon slags färgklick.
 

Mr Chance

Kalmar
Då har jag använt läderremmen i några dagar och har således en uppfattning. Kan börja med att konstatera att jag är mycket nöjd med remmen. Gult, mjukt, läder på insidan och något annat, svart, material på utsidan. Den gula kontrastsömmen lirar snyggt med den gula färgen på tavlan och ger liv till hela "pjäsen". Viklåset är snyggt och låsningen känns kvalitativ.
Det blir en annan klocka med remmen och det känns nästan som att ha två klockor i en :).

Bilder.
20150910_154525.jpg
20150910_154929.jpg
20150910_154856.jpg
20150910_154813.jpg
20150909_111408.jpg
20150909_070915.jpg
20150908_224346-1.jpg
 

Såkkett

Omega
Min säger hej med en halvtaskig mobilbild

IMG_2412.JPG


Inte haft den länge nog för att göra några direkta uttalanden men är inte missnöjd med något mer än att jag kan tycka att de skulle skippat glaset bak och med det kunnat gjort den aningens tunnare, nu är den ju inte störigt tjock så det är väl ovidkommande.

Jag testade lädret också men fick en känsla av att det är bakfram och jag skulle fastna i hela tiden med flärpen utstickande mot mig, detta är dock som sagt endast känslan jag fick och antagligen obefogat, fin recension oavsett både av klockan och bandet
 
Senast ändrad:

Såkkett

Omega
Kan tillägga att mitt ytterst ovetenskapliga gångtest ger att mitt ex går -9 på 14 dagar med klockan på armen 24/7 mätt mot atomur på internet vilket i mina ögon får ses som mer än godkänt och skulle säkert gå att putsa siffrorna med strategisk positionering av klockan över natten.
 

ernst

Omega
Välskriven och bra recension men går tyvärr inte igång på klockan, varken märket eller utförandet. Tycker att det finns avsevärt mycket trevligare klockor som är mer prisvärda och har mer själ än denna, den ser tyvärr en aning billig ut (vilket den inte är).
 

Essen

Omega
Riktigt snygg! Å bra skriven recension!
Synd att man inte tjänar 10 x mer än vad jag gör nu så att man kan köpa en av varje av alla fantastiska klockor som dyker upp här:)
 

Kai

Rolex
Var förbi Bergströms Ur, de hade sålt sin sista för någon vecka sedan. Väntade leverans i februari.
 
Senast ändrad:

Urkul

Cartier
Grymt cool, det blir till att snacka med tomten tror jag bestämt :D
Gillar både länken och lädret, blir som du säger två klockor i en...... vad får man ge för lädret?
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Trevlig klocka. Kanske lite för tjock för min smak, men skall se om man kan få klämma på en i Malmö-trakten... Den blev väldigt sportig på lädret.
 
Topp