• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Referenskoll inför nyförvärv

Wollen

Mao
2-Faktor
Hej KS!

Kommer eventuellt att inhandla en klocka från http://www.stevanellagioielli.it.

Någon som har ris eller ros att ge om återförsäljaren?

Jag har hittat bra grejer om dem på E-bay och de är "trusted seller since 2009" på chrono24.

Mailkontakten med dem har fungerat mycket bra och min magkänsla säger att allt är "grönt".

Tack på förhand
Pontus
 

Bino

Cartier
Köp inte begagnat av honom. Jag köpte en Datejust 16014 av honom som jag lämnade till AD i Malmö för service. Visade sig att klockan antagligen var ett ihopplock. De sa att den var "tveksam", kronan och glasringen verkade konstiga och serienumret eller om det var modellnumret verkade nygraverat. Jag skickade tillbaka klockan och fick som tur var alla pengar tillbaka.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Tusan, inte kul att höra...
Hade siktat in mig på en 16570 från 2011 han har ute på chrono24 för 4teur.
 

Bino

Cartier
Wollen skrev:
Tusan, inte kul att höra...
Hade siktat in mig på en 16570 från 2011 han har ute på chrono24 för 4teur.
Nu var ju min från början av 80-talet, känns som det mixtras mer med äldre klockor. Och det är svårt att säga om han försökte blåsa mig eller om han i sin tur blivit lurad när han köpte in den. Det stod dock i annonsen att den var från 1988, lite därför jag köpte den då det är mitt födelseår, men när jag kollade serienumret visade det sig att den var från 1984 så det känns inte som han har full koll. En Explorer från 2011 är ju dock nästan helt ny. Du kan alltid köpa den och gå med den till en AD när du fått den och kolla så allt står rätt till. Han är bra på att svara på mail och är man inte nöjd är det bara att skicka tillbaka den. Lite meckigt, men kan vara skönt att veta om allt inte är som det ska.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Bino skrev:
Wollen skrev:
Tusan, inte kul att höra...
Hade siktat in mig på en 16570 från 2011 han har ute på chrono24 för 4teur.
Nu var ju min från början av 80-talet, känns som det mixtras mer med äldre klockor. Och det är svårt att säga om han försökte blåsa mig eller om han i sin tur blivit lurad när han köpte in den. Det stod dock i annonsen att den var från 1988, lite därför jag köpte den då det är mitt födelseår, men när jag kollade serienumret visade det sig att den var från 1984 så det känns inte som han har full koll. En Explorer från 2011 är ju dock nästan helt ny. Du kan alltid köpa den och gå med den till en AD när du fått den och kolla så allt står rätt till. Han är bra på att svara på mail och är man inte nöjd är det bara att skicka tillbaka den. Lite meckigt, men kan vara skönt att veta om allt inte är som det ska.

Okej, då är det lite skillnad. Han har svarat utförligt på frågor och dessutom väldigt snabbt!
Fick svar efter att lagt ut denna tråd om att om jag inte är nöjd är det bara att returnera.
Tack för din feedback
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Jag har bara gott att säga om säljaren.
Skickade pengar på tisdagen, klockan skickades på onsdagen och levererades på torsdagen.

Som ni kan se i min unboxingtråd var inslagningen en extra liten detalj som satte pricken över i:t.
https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=2&t=4516

Var in på Rob E och fick den kollad och allt var prima!

Säljaren rekommenderas således varmt från min sida!
 
Topp