• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Referenskoll: ronniekil

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mr Chance

Kalmar
Är det någon på KS som gjort affärer med ronniekil (finns bl a på ttt) och som vill dela med sig av sina erfarenheter?

/Micke Ni
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Har gjort affär med honom!

(det gick smidigt och fort som fan, gällde dock bara runt 1000-lappen)

/Asplund
 

Sthlm

Breitling
Hej

Köpte en klocka för ett tag sedan kommer aldrig köpa av honom igen, säljer även på tradera där hans sons tradera konto budat på en av hans klockor, nu är annonsen nystartad såg jag med noll bud.kolla även andra budgivningar och auktioner som sålts samma användare som budar på klockorna och så är det mycket ryggdunkande från andra goda värmlänningar som dom själva skriver :D litar aldrig mer på värmlänningar.Annars trevlig prick men nej tack.
 

naggge

Panerai
Sthlm skrev:
Hej

Köpte en klocka för ett tag sedan kommer aldrig köpa av honom igen, säljer även på tradera där hans sons tradera konto budat på en av hans klockor, nu är annonsen nystartad såg jag med noll bud.kolla även andra budgivningar och auktioner som sålts samma användare som budar på klockorna och så är det mycket ryggdunkande från andra goda värmlänningar som dom själva skriver :D litar aldrig mer på värmlänningar.Annars trevlig prick men nej tack.

Var det något fel på klockan du köpte eller varför är du så negativ?
Klart inte okej att göra som han gör på Tradera men om han säljer här över forumet med fast pris är det ju inte riktigt samma sak.
 

Jörgen N

Omega
STHLM nu är du ute på hal is !!
Har köpt några klockor av honom både vi forumet och Tradera...inga problem.
Tycker inte du ska slänga skit på någon här som inte strulat till det på forumet.
Vet många andra forums medlemmar som också köpt av Ronnie utan problem.
Skulle vara intressant att höra Vad Micke tyckte som startade tråden !!
 

Josef B

Bestraffaren
Att skriva ett negativt referenskoll på sitt första inlägg, skulle jag iaf inte ta så värst seriöst på.
 

Mr Chance

Kalmar
Jörgen N skrev:
Skulle vara intressant att höra Vad Micke tyckte som startade tråden !!

Ja, jag har absolut ingen anledning att vara negativ. Klockan kom väl inslagen dagen efter överföring i rekat paket. Varan stämde väl överens med beskrivningen jag fick i förväg. Priset var också bra.

Kan bara rekommendera Ronnie.

/Micke Ni
 
A

Anonymous

Guest
Vad säger man om en sådan människa,,har ju bara sålt ca 400 klockor med 400 nöja kunder..
Sen på tradera så har min son bjudit på en klocka som kostarade 10000 kr,,han slutade vid 2000 kr..Så där förstår jag inte problemet,,min son får ochså lära sig att betala...Klockan var ju upp i 2200 kr,,villket innebär att han inte skulle ha vunnit den,,jag trissar inte upp några jävla priser utan handlare bjuder så klart på mina klockor vad dom tycker dom är värda...Ganska lätt matematik är klockan värd 10000 kr så bjuder ju mina kompisar ca 8000 kr och skulle dom vinna den så kan dom ju sälja om den för 10000 och tjäna 2 000 kr..Men dom betalar aldrig fullpris där av ser det ut som dom trissar upp priserna,,men det är bara till deras nivåer...
 
A

Anonymous

Guest
Sen får man lämna tillbaka klockan och få pengarna tillbaka om man inte skulle vara nöjd,,vart kan man få det idag :)
Men det viktigasta var ju att han var nöjd med klockan och mindre nöjd med auktionen..
Mvh Ronnie
 

skarvsladden

Breitling
Tråkigt med fôlk som är missnöjda, oavsett anledning. Själv är jag mer än nöjd med mitt köp från Ronnie, och min Speedy Pro som jag köpte får så mycket handledstid att det nästan börjar bli pinsamt.
 

andy74

Breitling
Har sålt till honom och det var helt smärtfritt.
Vi gjorde upp affären på en fredag och jag sa till honom att att jag inte skulle få iväg klockan förrän på måndagen men han satt in pengar direkt ändå. Har även haft kontakt med honom efter det och han verkar reko i mina ögon, skulle inte dra mig för att köpa av honom.
Sen kan jag tycka det är fel att klandra någon för att han vill få ut så mycket som möjligt för sin klocka, det vill jag också ha och troligtvis alla andra med.
Andy
 

k0nkas

Audemars
2-Faktor
Om man ber sina kompisar att bjuda tycker i alla fall jag att det är att trissa upp priset, men jag kanske tänker fel?
 

Wi

NLA
2-Faktor
konkas skrev:
Om man ber sina kompisar att bjuda tycker i alla fall jag att det är att trissa upp priset, men jag kanske tänker fel?

+1
Det är enligt mig verkligen inte OK. Vill man handla med familj och vänner gör man inte det genom tradera.

Edit.
Med det säger jag inget dåligt om Ronnies försäljningar, objekt eller referenser.
 

andy74

Breitling
Givetvis är det ju fel att trissa upp priserna, men om det är som Ronnie säger så har ju knappast hans budgivare
påverkat slutpriset om dom hoppar av vid 2000:- vid slutpris på 10000:-.
Men jag vill även tillägga att jag har dålig koll på tradera och köper helst via sådana här forum/sidor. Alla här som har gjort en affär med honom verkar nöjda så här har han ju sköt sig oavsett.
 

Jörgen N

Omega
Wii skrev:
konkas skrev:
Om man ber sina kompisar att bjuda tycker i alla fall jag att det är att trissa upp priset, men jag kanske tänker fel?

+1
Det är enligt mig verkligen inte OK. Vill man handla med familj och vänner gör man inte det genom tradera.

Edit.
Med det säger jag inget dåligt om Ronnies försäljningar, objekt eller referenser.


Brukar buda på Ronnies Auktioner..ibland vinner man ibland inte,detta gör jag inte för säljaren ber mig om det utan att jag vill köpa klockan, man kan göra bra affärer eftersom han ibland lägger utgångsbudet på 1 kr.
Men detta är egentligen inte relevant i frågan eftersom vi befinner oss på KS.
 

Sthlm

Breitling
Härligt med lite ryggdunkande forum som detta :D konstigt att ni inte tror på en ny medlem. :shock:

Ronnie erkänner att han med sina kompisar trissar upp priserna, lägg ut klockorna på ett pris du accepterar istället.

Vill inte kasta mer skit här nu , har belägg för mina anklagelser så det räcker långt.

Hoppas nån fått upp ögonbryna för ronnies lilla hobbyverksamhet.lycka till

Angående detta om värmlänningar ta inte åt er var ett skämt, läs ronnies omdömen så förstår ni. :D

Har ju inkorg för meddelanden om nån vill något eller undrar om mitt klockköp.

Läser inte denna tråden något mer.

Ha en fortsatt trevlig helg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Sthlm skrev:
Härligt med lite ryggdunkande forum som detta :D konstigt att ni inte tror på en ny medlem. :shock:

Ronnie erkänner att han med sina kompisar trissar upp priserna, lägg ut klockorna på ett pris du accepterar istället.

Vill inte kasta mer skit här nu , har belägg för mina anklagelser så det räcker långt.

Hoppas nån fått upp ögonbryna för ronnies lilla hobbyverksamhet.lycka till

Angående detta om värmlänningar ta inte åt er var ett skämt, läs ronnies omdömen så förstår ni. :D

Har ju inkorg för meddelanden om nån vill något eller undrar om mitt klockköp.

Läser inte denna tråden något mer.

Ha en fortsatt trevlig helg
Är det såhär du motiverar ditt negativa omdöme? Bra jobbat...
 

Obeedoobe

Friends of KS
+2
Känns ganska hopplöst när det gäller auktioner. Nu finns det givetvis dom som är ärliga, ingen smuts på dom.

Mvh
 

jabla

Sarlacc
Nyhetstorka :lol:
Har för övrigt släktingar i Kil så jag känner mig partisk och vill inte ha någon åsikt i övrigt ;)
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Man ska dock ge fan i att badmoutha värmlänningar sådär mr sthlm... ! Annars får du mig på ditt case!

Over and out

/K-S
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp