Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Referenskoll: ronniekil

Diskussion i 'Diskussion' startad av Mr Chance, 28 januari 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Mr Chance
    Trådstartare

Mr Chance Velourmannen

Är det någon på KS som gjort affärer med ronniekil (finns bl a på ttt) och som vill dela med sig av sina erfarenheter?

/Micke Ni

2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Har gjort affär med honom!

(det gick smidigt och fort som fan, gällde dock bara runt 1000-lappen)

/Asplund

3. Jörgen N

Jörgen N Bonde

Inga problem, har köpt en 16613, var hemma hos honom och fikade samt köpte klockan.
    En trevlig prick.

4. Mr Chance
    Trådstartare

Mr Chance Velourmannen

Tack för svar. Har handlat, återkommer med omdömen när klockan dyker upp.
    /Micke Ni

5. Sthlm

Sthlm Torpare

Hej

Köpte en klocka för ett tag sedan kommer aldrig köpa av honom igen, säljer även på tradera där hans sons tradera konto budat på en av hans klockor, nu är annonsen nystartad såg jag med noll bud.kolla även andra budgivningar och auktioner som sålts samma användare som budar på klockorna och så är det mycket ryggdunkande från andra goda värmlänningar som dom själva skriver :D litar aldrig mer på värmlänningar.Annars trevlig prick men nej tack.

6. naggge

naggge Friends of KS

Var det något fel på klockan du köpte eller varför är du så negativ?
    Klart inte okej att göra som han gör på Tradera men om han säljer här över forumet med fast pris är det ju inte riktigt samma sak.

7. Jörgen N

Jörgen N Bonde

STHLM nu är du ute på hal is !!
    Har köpt några klockor av honom både vi forumet och Tradera...inga problem.
    Tycker inte du ska slänga skit på någon här som inte strulat till det på forumet.
    Vet många andra forums medlemmar som också köpt av Ronnie utan problem.
    Skulle vara intressant att höra Vad Micke tyckte som startade tråden !!

8. Att skriva ett negativt referenskoll på sitt första inlägg, skulle jag iaf inte ta så värst seriöst på.

9. Mr Chance
    Trådstartare

Mr Chance Velourmannen

Ja, jag har absolut ingen anledning att vara negativ. Klockan kom väl inslagen dagen efter överföring i rekat paket. Varan stämde väl överens med beskrivningen jag fick i förväg. Priset var också bra.

Kan bara rekommendera Ronnie.

/Micke Ni

10. Anonymous

Anonymous Guest

Vad säger man om en sådan människa,,har ju bara sålt ca 400 klockor med 400 nöja kunder..
    Sen på tradera så har min son bjudit på en klocka som kostarade 10000 kr,,han slutade vid 2000 kr..Så där förstår jag inte problemet,,min son får ochså lära sig att betala...Klockan var ju upp i 2200 kr,,villket innebär att han inte skulle ha vunnit den,,jag trissar inte upp några jävla priser utan handlare bjuder så klart på mina klockor vad dom tycker dom är värda...Ganska lätt matematik är klockan värd 10000 kr så bjuder ju mina kompisar ca 8000 kr och skulle dom vinna den så kan dom ju sälja om den för 10000 och tjäna 2 000 kr..Men dom betalar aldrig fullpris där av ser det ut som dom trissar upp priserna,,men det är bara till deras nivåer...

11. Anonymous

Anonymous Guest

Sen får man lämna tillbaka klockan och få pengarna tillbaka om man inte skulle vara nöjd,,vart kan man få det idag :)
    Men det viktigasta var ju att han var nöjd med klockan och mindre nöjd med auktionen..
    Mvh Ronnie

12. skarvsladden

skarvsladden Torpare

Tråkigt med fôlk som är missnöjda, oavsett anledning. Själv är jag mer än nöjd med mitt köp från Ronnie, och min Speedy Pro som jag köpte får så mycket handledstid att det nästan börjar bli pinsamt.

13. andy74

andy74 Torpare

Har sålt till honom och det var helt smärtfritt.
    Vi gjorde upp affären på en fredag och jag sa till honom att att jag inte skulle få iväg klockan förrän på måndagen men han satt in pengar direkt ändå. Har även haft kontakt med honom efter det och han verkar reko i mina ögon, skulle inte dra mig för att köpa av honom.
    Sen kan jag tycka det är fel att klandra någon för att han vill få ut så mycket som möjligt för sin klocka, det vill jag också ha och troligtvis alla andra med.
    Andy

14. konkas

konkas Friends of KS

Om man ber sina kompisar att bjuda tycker i alla fall jag att det är att trissa upp priset, men jag kanske tänker fel?

15. Wi

Wi The Insideman

Från:
    Stockholm
    +1
    Det är enligt mig verkligen inte OK. Vill man handla med familj och vänner gör man inte det genom tradera.

Edit.
    Med det säger jag inget dåligt om Ronnies försäljningar, objekt eller referenser.

16. andy74

andy74 Torpare

Givetvis är det ju fel att trissa upp priserna, men om det är som Ronnie säger så har ju knappast hans budgivare
    påverkat slutpriset om dom hoppar av vid 2000:- vid slutpris på 10000:-.
    Men jag vill även tillägga att jag har dålig koll på tradera och köper helst via sådana här forum/sidor. Alla här som har gjort en affär med honom verkar nöjda så här har han ju sköt sig oavsett.

17. Jörgen N

Jörgen N Bonde

Brukar buda på Ronnies Auktioner..ibland vinner man ibland inte,detta gör jag inte för säljaren ber mig om det utan att jag vill köpa klockan, man kan göra bra affärer eftersom han ibland lägger utgångsbudet på 1 kr.
    Men detta är egentligen inte relevant i frågan eftersom vi befinner oss på KS.

18. David

David Bödeln

För att inte tala om den trista generaliseringen om värmlänningar. Tumme ner.

demondave och MKRGG gillar detta.
  19. Sthlm

Sthlm Torpare

Härligt med lite ryggdunkande forum som detta :D konstigt att ni inte tror på en ny medlem. :shock:

Ronnie erkänner att han med sina kompisar trissar upp priserna, lägg ut klockorna på ett pris du accepterar istället.

Vill inte kasta mer skit här nu , har belägg för mina anklagelser så det räcker långt.

Hoppas nån fått upp ögonbryna för ronnies lilla hobbyverksamhet.lycka till

Angående detta om värmlänningar ta inte åt er var ett skämt, läs ronnies omdömen så förstår ni. :D

Har ju inkorg för meddelanden om nån vill något eller undrar om mitt klockköp.

Läser inte denna tråden något mer.

Ha en fortsatt trevlig helg

20. Rber

Rber Biskop

Är det såhär du motiverar ditt negativa omdöme? Bra jobbat...

21. K-S

K-S Biskop

22. Obeedoobe

Obeedoobe Friends of KS

Från:
    Snåland
    +2
    Känns ganska hopplöst när det gäller auktioner. Nu finns det givetvis dom som är ärliga, ingen smuts på dom.

Mvh

23. Anonymous

Anonymous Guest

Får tacka för allt positivt. .Mvh Ronnie

24. Jörgen N

Jörgen N Bonde

Ha Ha Ronnie..Måste vara kul att kunna bidra till en sådan lång tråd :lol:

25. Anonymous

Anonymous Guest

Tackar för allt stöd...Ha en trevlig kväll alla. .:)

26. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Nyhetstorka :lol:
    Har för övrigt släktingar i Kil så jag känner mig partisk och vill inte ha någon åsikt i övrigt ;)

27. K-S

K-S Biskop

Man ska dock ge fan i att badmoutha värmlänningar sådär mr sthlm... ! Annars får du mig på ditt case!

Over and out

/K-S

28. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Äh vad fan K-S ni är ju gangsters alla i Värmland en annan har ju sett Smala Sussie!

29. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Precis så går det till i Texas City (Kil) :mrgreen:

30. Fifflio

Fifflio Borgare

Från:
    Örebro
    Ohh fy fan... Farsan sa alltid ( det är ju bara på film) när man var liten... Men då stämmer det inte i detta fallet??!?;)

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
Mårtenssons ur Brookfield