Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Reflektion angående returpolicy vid försäljning.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jensab, 8 november 2014.

1. Jensab
    Trådstartare

Jensab Friends of KS

Från:
    Stockholm
    De som skriver "ingen retur vid Face to face försäljning,
    Menas det att man borde ha med sig en boettöppnare för att kolla så verk inte är
    utbytt eller vattenskadat etc. Eller sitta och kolla tidshållning över flera timmar;).

Även de som skriver; Full retur om inte äkta XXXX.
    Kan ju även det vara en potta piss man köper.

Man kan väl inte bomba AD´s hela tiden med ens egna affärer.

Jag anser att detta betyder att man i framtiden ska titta på klockan (och säljaren) för att sedan göra
    upp affären på distans.

Ser att många har denna beskrivning i sina annonser.
    Bara en reflektion så här på morgonen.

Omen, Myndigheten, Sullstrom och 2 andra gillar detta.
  2. wayne

wayne Friends of KS

Jo visst det där är lite småknepigt.
    Men i de bästa av världar så är uret felfritt och alla blir glada och nöjda.

3. JS

JS Friends of KS

Jo det är lite knepigt, går bara att göra en visuell inspektion av utsidan....

4. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Man kan ju inte tvinga folk att lämna garantier om de inte känner sig bekväma med det. Samtidigt vet jag inte om jag tycker att generella friskrivningar borde vara ok. Man borde nog försöka hitta en balansgång där säljaren bör ha visst ansvar att veta om hur urverket ser ut om köparen inte kan inspektera detta vid F2F

5. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Anledningen till att jag har skrivit det i en annons var mer för att vid en f2f affär så finns möjlighet att prova klockan och syna repor och andra kosmetiska fel. Efter detta hade jag inte godtagit en retur med motiveringen att tex "den var repigare än vad jag trodde.." vilket jag hade gjort vid distansköp.

Däremot vid dolda allvarliga fel så hade jag, även vid f2f, kunnat häva affären eller försöka lösa det på ett sätt där både säljare och köpare blir nöjda

Jensab, Noami, Myndigheten och 7 andra gillar detta.
  6. AdamST

AdamST Biskop

Från:
    Stockholm
    Den synen du har tycker jag borde genomsyra KS's försäljningar :)

Jensab och Bingoraalf gillar detta.
  7. emilarne

emilarne Borgare

I vissa fall hävdar man 24 h retur men svarar inte på PM... tydligen går allt att tolka :blackeye:

8. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten

Fast har du som köpare kontaktat säljaren innan 24 timmar med ett missnöje så hoppas jag att säljaren förstår att det är retur som gäller oavsett när han/hon svarar.

frere gillar detta.
  9. Omen

Omen Goldmember

Bra frågeställning Jensab och visst är det en märklig returpolicy.

Mårtenssons ur Brookfield