• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Calle med C/Rekan123.

Calle med C

Panerai
Här kan ni kladda ner någon rad eller två om ni har sålt eller handlat av mig. Hette tidigare Rekan123 men har bytt nick.

/Calle.
 
Senast redigerad av en moderator:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Calle, aka rekan123, bröt en överenskommelse där vi hade kommit överens om pris och tillvägagångssätt utan att förvarna för att han fick någon ynka hundralapp till. Inte ok och jag bedömer att du inte kan lita på denna säljare då han inte håller sitt ord, badguy.
 

Calle med C

Panerai
Calle, aka rekan123, bröt en överenskommelse där vi hade kommit överens om pris och tillvägagångssätt utan att förvarna för att han fick någon ynka hundralapp till. Inte ok och jag bedömer att du inte kan lita på denna säljare då han inte håller sitt ord, badguy.

Det stämmer och jag har bett om ursäkt. Jag brukar inte bryta överenskommelser, men jag fick ett bättre erbjudande och valde att ta det istället. Det rörde sig inte om någon ynka hundralapp utan fyra ynka hundralappar. Hade Aurum matchat det andra erbjudandet hade han givetvis fått den. Jag är väl medveten att det kan uppfattas som fult gjort, men jag skulle aldrig lura någon på vare sig pengar eller klocka. Återigen ber jag om ursäkt för det inträffade!
 
Senast ändrad:

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Det stämmer och jag har bett om ursäkt. Jag brukar inte bryta överenskommelser, men jag fick ett bättre erbjudande och valde att ta det istället. Hade Aurum matchat det andra erbjudandet hade han givetvis fått den. Jag är väl medveten att det kan uppfattas som fult gjort, men jag skulle aldrig lura någon på vare sig pengar eller klocka. Återigen ber jag om ursäkt för det inträffade!

Grejen med KS är att man bara har sitt namn som valuta, och nu har du inte ens det........
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Det stämmer och jag har bett om ursäkt. Jag brukar inte bryta överenskommelser, men jag fick ett bättre erbjudande och valde att ta det istället. Det rörde sig inte om någon ynka hundralapp utan fyra ynka hundralappar. Hade Aurum matchat det andra erbjudandet hade han givetvis fått den. Jag är väl medveten att det kan uppfattas som fult gjort, men jag skulle aldrig lura någon på vare sig pengar eller klocka. Återigen ber jag om ursäkt för det inträffade!
Helt ärligt hade vi ett vad jag förmodar är ett bindande avtal när du sade att uret var mitt och du skickade betalningsuppgifterna. Så nej, försöker någon bryta ett ingånget avtal för 400kr har jag noll förtroende och respekt för denne. 400kr kostade din heder.
 

Calle med C

Panerai
Budgivningsförfarande är inte tillåtet på KS köp/sälj. Har man sagt ja till en deal får man ära det. Inte ok att dra sig ur efter för att man fått bättre bud.

Det hade jag ingen aning om. Jag ber om ursäkt för det.

Helt ärligt hade vi ett vad jag förmodar är ett bindande avtal när du sade att uret var mitt och du skickade betalningsuppgifterna. Så nej, försöker någon bryta ett ingånget avtal för 400kr har jag noll förtroende och respekt för denne. 400kr kostade din heder.

Jag tänker inte argumentera emot dig och förstår vad du menar. Dock skulle du fråga din bror om han ville matcha budet men du återkom aldrig om det.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köpt en klocka under 5k kr av herrn f2f! Smidig och trevlig. Inga konstigheter! Fick den lite billigare då den inte riktigt var i det skick jag trodde.
 

Johan S

Omega
Köpte en äldre Omegabox, skicket var som beskrivet och förväntat dvs inga konstigheter. Affären gick snabbt och smidigt. Trevlig prick och enligt vad jag fick erfara av detta köp så skulle jag säga klart goodguy i min bok.
 

Linkan

Rolex
Träffade upp Rekan på ett Café i Sthlm, trevlig och välklädd kille! Sålde en Rolex till herrn. Snabb och smidig affär, gör gärna affärer igen!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köpte ytterligare en klocka för runt 3k av herrn f2f. Tyvärr gick den inte riktigt som den skulle, och fick då göra ett återköp utan snack. 100% GG!
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Och jag köpte/bytte (antagligen) samma klocka som ovan fast billigare med vetskap om att den strulat. Snabbt skickat och en bra dialog. Jag är nöjd, Calle är nöjd. Good guy i min värld:)
 

Martin Lovasz

Audemars
Servade en Certina DS åt Calle och han visade stort tålamod och förståelse när det gällde de specifika problem urverket hade och vi har haft en mycket trevlig diskussion.

En Good guy helt enkelt.
 
Topp