Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rekommendation för bandbyte?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Daniel Cruz Vera, 14 november 2015.

1. Daniel Cruz Vera
    Trådstartare

Daniel Cruz Vera Borgare

Från:
    Stockholm
    Har en liten rolig historia men som även är en liten fråga. Min kompis har fått ärva en gammal Certina i helguld. Han tyckte att bandet va lite slitet så han tog med den till urmakaren för att byta, väl där sa urmakaren att man måste byta band minst 1 gång om året? Själv började jag garva! Också sa "ja men de ska väl inte behövas" har några fler på KS hört eller fått samma rekommendationer :D

2. M.L.

M.L. Friends of KS

Från:
    Jorden
    Skulle jag ha samma läderband 365 dagar per år skulle jag nog också byta efter ett år. Men eftersom den genomsnittliga KS:aren har minst [pålitlig källa saknas] 10 klockor (och vi förutsätter att alla klockor får lika mycket handledstid) så blir det väl bandbyte var tionde år. Låter inte orimligt.:)

yonsson, Hugii och Krostiffer gillar detta.
  3. Hugii

Hugii Biskop

Klart man ska byta även oftare om det är slitet. :) Är det inte slitet, varför byta i så fall? :) Bara för att nån behöver maxa sin lönsamhet. :)

4. Ale

Ale Stadsbo

Det blir ju ofräscht eftersom det är ett absorberande material nära kroppen trots allt. Ett år låter klart rimligt vid användning nästan varje dag.

5. noeLLY

noeLLY Stadsbo

Menade han inte bandstift då? Eller läderband?

6. MrPlow

MrPlow Präst

Från:
    Roslagen
    Ja läderband som bärs dagligen behöver bytas minst varje år.

Mårtenssons ur Brookfield