• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rekommendation på traveller?

RobinW

Cartier
2-Faktor
Jag reser en hel del i arbetet numera vilket ger mig ett legitimt skäl att inhandla en traveller...

Vad rekommenderar hjärntrusten här?

Min bild av måste ha:
- 2 tidszoner
- storlek runt 40mm
- Pris max 25000 (mindre är givetvis ok, men uppåt börjar utrymmet ta slut)
- Svart urtavla
- Funka med Nato
- Arabiska siffror
- Automatiskt eller manuellt urverk


Vad jag kanske tycker är ok (ingen deal breaker):
- Alarm
- Funka både till jeans och kostym
- Utan datum

Vad jag inte vill ha/betala för):
- plottrig urtavla
- Chronograf
- Stållänk

Förslag?

Tackar!
 

max

Dancing Queen
16570 utan länk borde gå, inga arabiska siffror men ändå :)
Sen tycker jag nog du skall överväga länk ändå, du kommer vilja använda den förr eller senare. Har du billigare klockor i dagsläget så går inte länken att jämföra, jag var också anti tills jag köpte första rolexen och använder nu endast länk.
För bågra tuss extra kan du även få en vit tavla att använda på sommaren, tror visare å tavla går på runt 4 inkl ett byte och sen 500 per byte.

rx013_im.jpg


Mx0H0tn.jpg



Ps. Bilderna är stulna :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jag är också inne på Explorer-tvåan. Går att hitta för under 25 tkr. Ska du ha alarm och två tidszoner plus ett kvalitativt automatverk, då blir urvalet väldigt litet. GP och JlC dyker upp i tankarna, men då är vi norr om 25 tkr.

Den svarta Ex-tvåan är min resefavorit. Väldigt bra avläsbarhet. Pålitlig. Tålig. Två tidszoner, plus datum. Larm har jag i mobilen.

A
 
Topp