• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rekordpriser för vintage - igen..

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Phillips klubbade just världens dyraste Rolex. 1 650 000 CHF och närmare 19 miljoner svenska kronor efter slagavgift för den välkända bruna RCOn. Rätt imponerande måste sägas.

image.jpeg

Även den bruna pandan klubbades för rekordpris för över åtta miljoner svenska kronor inklusive slagavgift. Rätt så snurrigt.

image.jpeg


Håll hårt i era dyrgripar. Priserna kommer att fortsätta uppåt. :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ska jag vara ärlig så är de hemsk fula. Men smaken är som baken.:p
Just tropical på dessa är väl knappast snyggare men man betalar för rarity. Är det one of a kind på något som folk eftertraktar så kostar det pengar. Självklart är detta extremer iom det är rikt folk som spekulerar men det är ett tydligt tecken på att marknaden fortsätter uppåt. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Du som kan allt och lite till om vintage, tror du alltså att det kommer fortsätta eller är priserna galna nu?
 

BCKSTRM

Rolex
Dyrt blir knappast billigare. Vanligt svennebananskick på run of the mill modeller kan säkert stabilisera sig. Jag vet inte men dessa extrema pjäser som säljs vart femte eller tionde år blir knappast billigare.
Nej det har du nog rätt i. Känns bara helt bisarrt men det tyckte jag om bostadspriserna i Sthlm för ett par år sedan också ;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Förmodligen får man ligga lika mycket med den som med Henry Graves fickuret.
Ja, fast Henry Graves klockan är ett så unikt one piece state of the art klocka som togs fram av de främsta i de bästa materialen och tog ett antal manår att tillverka etc etc, så den värderingen förstår jag mer även om summan där är rätt galen med. Å andra sidan är Daytonan mer användbar och man lär vara kung på lördagkvällen på Statshotellet eller var man nu befinner sig (i alla fall för dom som vet vad det är).
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ja, fast Henry Graves klockan är ett så unikt one piece state of the art klocka som togs fram av de främsta i de bästa materialen och tog ett antal manår att tillverka etc etc, så den värderingen förstår jag mer även om summan där är rätt galen med. Å andra sidan är Daytonan mer användbar och man lär vara kung på lördagkvällen på Statshotellet eller var man nu befinner sig (i alla fall för dom som vet vad det är).
Nu minns jag inte vad Graves gick för men det var väl betydligt mer pengar? Rollen kan man iaf använda som sagt. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Rekordet stod sig iaf i några minuter.. Denna 4113 klubbades senare för 2 000 000 CHF.. :)

image.jpeg
Den är så in i helvette fin! Dock skulle iaf jag aldrig väga bära den (eller någon annan klocka för ett par millar) och då känns det lite trist på ngt vis... Nu är det ju inte som att det någonsin kommer bli ett "problem" för mig men iaf ;)
 
  • Like
Reactions: PJW
Topp