Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rekordtävling angående fem miljoner

Diskussion i 'Diskussion' startad av Babinus, 2 oktober 2015.

1. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Mitt bidrag till att fira rekordet med fem miljoner inlägg i september, varav jag bidragit med diverse trams, vilket väl också räknas, utlyser jag denna tävling. Jag tar mig rätten att vara både enväldig och enfaldig domare. Liksom i fotboll tolereras inga tjafs och protester mot domsluten och nivån på tävlingen. Till skillnad mot fotboll har denna domare slarvat bort det gula kortet och har enbart det röda i bröstfickan. Det sägs också att den här domaren är oerhört snarstucken, narcissistisk och långsint. Så håll er i skinnet.

Priset? Troligast inte ett rött öre, kanske en kaffe med macka, med tokflyt en klockaffär som avslutas med skumpa. En lott per miljon inlägg från Cancerfonden för 100:- styck. Blir väl fem, tror jag. Förutsatt att vinnaren via PM vågar delge namn och adress till mig.

Tävlingen: Vilka klockor ingår i denna bastard? Fyra stycken. Delarna absolut inte skalenliga mot varandra. Märke och modell räcker. Jag ger inga svar på delvis rätt. När någon prickat in fyra rätt ger jag facit. Orättvist kan det också bli. Många kan pricka in tre rätt och sedan kommer en tjomme och åker snålskjuts på dem och prickar in matchbollen. Men så är livet. Inte rättvist. Inte lätt heller. Och hur lätt och rättvist är det att vissa får cancer?

Kör på:

tävling4.gif

Senast ändrad: 2 oktober 2015
    Hubbelbubbel, Dixie, ozzyozzy och 6 andra gillar detta.
  2. nöt

nöt Biskop

Det var svårt.

yonsson gillar detta.
  3. tossefar

tossefar Bonde

Från:
    Stockholm
    Band och boett torde vara en IWC Portugris chrono i gulguld.

4. vestergard

vestergard Bonde

Ser iaf Longines columnwheel Chronograph med panda tavla :D
    Annars är det helt tomt..

Edit: Samt Iwc Portuguese boett + band.

5. ahlqvist

ahlqvist Bonde

tag heuer aquracer chronograph som en subdial, iwc portuguese boett+band, longine columnwheel chronograph panda och sista skulle kunna vara någon Patek men vet inte vilken!:rolleyes:

6. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Märke OCH modell ska vara rätt. Ibland kan ju olika modeller vara så lika varandra att delen jag valt är nästan identisk med en annan. Då får man ha tur och råka gissa på just den jag tog från. Är man enfaldig domare så är man.

Hoppas jag inte skrämde bort deltagandet med beskrivningen av domaren. Först fyra rätt i samma inlägg vinner. Tre rätt i ett och det sista i ett annat, t ex, ger inte vinst. Däremot är det tillåtet att svara hur många gånger man vill och chansa hur man vill. Jag ger inga svar om något är rätt på vägen.

7. ahlqvist

ahlqvist Bonde

Tag heuer aquaracer chronograph cay2112, patek phillipe calatrava 5296 sector dial, iwc portuguese IW371480, longines columnwheel chronograph L2.749.4.02.2! ett lite mer specifikt försök då, kan vara ett annat ref på longines om du valde 39mm istället för 40mm! :)

8. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Referenser ger stilpoäng, men behövs inte. Tyvärr är jag petig på modellnamnen.

9. Hubbelbubbel

Hubbelbubbel Stadsbo

Patek Phillippe Calatrava, Omega Seamaster, IWC Ingenieur och Longines Heritage.

Skicka lotterna bums, din snåljåp.

10. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Icke sa Nicke. :p

11. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    IWC Portugieser Chronograph, Longines Columnwheel Chronograph , Patek Philippe Calatrava 5296, Tag Heur Aquaracer chronograph 300m calibre 16

12. Hubbelbubbel

Hubbelbubbel Stadsbo

Omega speedmaster istället för Seamaster. Saken är klar, din superbyråkrat.

13. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Alltså, nu är några så pyttenära man kan komma. Men alla har fel på ett modellnamn. Alla rätta svar har nämnts, men ingen i samma inlägg. Jo, märkena har ni rätt på.
    Kom igen nu. Vem tar sista MODELLEN?

14. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Välkommen till verkligheten. Så är samhället.

15. Hubbelbubbel

Hubbelbubbel Stadsbo

Omega Speedmaster, PP Calatrava, Tag Heuer Aquaracer och IWC PORTUGUESE!!

16. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    justerat min.

17. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Hubbelbubbel rörde till det riktig nu. Ni andra: Så nära, så nära. Strunta i referenser. En modell fel i de bästa svaren.

18. Hubbelbubbel

Hubbelbubbel Stadsbo

Nej, bort med TAG Heuern och in med Longines Heritage. Den har jag ju sagt tidigare.

19. Roffe

Roffe Borgare

Patek Phillippe Calatrava, Omega Seamaster, IWC Ingenieur och Longines Columnwheel Chronograph.

20. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

På rättfronten intet nytt.

Måste lämna några timmar nu, så om någon slår in matchbollen rätt snart, kommer facit lite senare. Åker bort med min ÄRVDA klocka en stund.

Lycka till.

21. Dronten

Dronten Stadsbo

Från:
    Linköping
    Jag kombinerar ihop det till (utifrån in):
    IWC Portuguese Chronograph,
    Patek Philippe Calatrava 5296
    Longines Heritage,
    Tag Heuer Aquaracer

22. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Nej, det måste vara de här.
    Tag-Heuer-Aquaracer-Calibre-16-Chronograph-dial.jpg
    IWC3714-80_1.jpg Patek-Philippe-5296-or-blanc.jpg CD612BC6-1309-40FD-B0ED-FD9E34143343_zps94mlbteu.jpg

Dronten gillar detta.
  23. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Grattis!!
    Här är de mycket vackrare originalen:
    iwc.gif
    pp.gif long-her.gif th-aqua.gif
    Jag behöver ditt namn och adress via PM, så kommer lotterna. Och lycka till med dem. Om inte annat har du hjälpt cancerforskningen. Ni övriga ska ha en stor eloge. Så nära ni var. Men som Gunde Svan skulle ha sagt: Nära skjuter ingen hare.

Till @Hubbelbubbel för allt om att jag är snåljåp och byråkrat:
    Trevlig helg alla övriga!!

Shadyboy, Chatastropher, MariaE och 1 annan gillar detta.
  24. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Hörru din babian! Det är ju en column wheel! Kolla Longines hemsida :D
    Screenshot_2015-10-02-20-01-11.png

25. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Eurenius gillar detta.
  26. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    svesam gillar detta.
  27. Babinus
    Trådstartare

Babinus Friends of KS

Fast lite avslagen, kanske? Har för dålig fantasi för att göra sådant här bra.

Eftersom du kallade mig babian får du ställa dig i samma skamvrå som Hubbelbubbel, men eftersom jag gillar alla som har lika stort intresse för att stödja cancerforskning som att glo på klockor, får du ett tröstpris på två lotter. För att du var så nära ändå och möjligen har rätt. Förutsatt att jag får namn och adress. Självklart också till @ahlqvist som gav ett likadant svar, som möjligen var rätt egentligen. Jag gillar dem som stöder cancerforskning. Och tack alla som visat intresse.

Och kom ihåg att även VM-finaler i fotboll avgjorts pga feldomslut.

Eurenius gillar detta.
  28. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Aldrig fel att stödja cancerforskning. Jag stöttade förra veckan genom att provköra Bmw, ett mycket trevligt sätt dessutom. Plus att jag köpte en jäkligt dyr nyckelring, där pengarna också gick till barncancerfonden.

Babinus gillar detta.
  29. Hubbelbubbel

Hubbelbubbel Stadsbo

Vem vill ha lotter av en vandrande olycka som du? Det är ju förutbestämt att vara nitlotter. Jag köper mina lotter själv, stöder cancerforskning och vinner en miljon.

Förresten, vem kapade ditt konto? Ingen Omega i tävlingen. Det är inte du.

Mårtenssons ur Brookfield