• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rektangulära klockor under 5k

Räknas tonneau som fyrkantig då finns denna som jag gillar mycket.

WZ0021AE

image.png

Snygg, tack!
 
Jag har tittat lite på Tissot TXL men det verkar vara en modell som utgått, eller så är det jag som är dålig på att leta. Vet någon vart man kan tänka sig hitta en sådan klocka?
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Jag var inte med i passarounden. Köpte en i oktober förra året :)
Den håller tiden som den skall, vad mer kan man begära ??
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Wow, vilka snygga klockor!
Vad tyckte ni om märket? Verkade det vara bra klockor?
Jag tyckte om den väldigt mycket och blev imponerad av den. Klockan i sig är väldigt fin och den har många häftiga detaljer som jag tycker gör klockan unik. I klockan sitter ett Kvarts Miyota som är ett bra urverk och en riktig arbetar häst.
 
Det börjar luta åt Knut Gadd, men sen lästa jag tråden om klockan varav någon/några kommenterade storleken på klockan, att den kanske var för stor. Om man jämför klockan med t.ex. Tag Heuer Monaco, är den i samma storlek eller är den mindre? Jag tycker Tag Heuer Monaco är en snygg klocka men dock alldeles för stor för mig.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Nja, den är inte särskilt stor. Bästa du kan göra är att leta upp en försäljare och testa den, vart bor du?
 

Knekten

Omega
2-Faktor
Vilken modell funderar du på? Jag hittade någon som jag tyckte var snygg men den kostade runt 500kr, så den vågar jag nog inte köpa. Det känns för billigt helt enkelt, jag tror inte att man får en ordentlig klocka för så lite.
Den jag fastnade för heter SFP608P1 och kostade 1600kr. Ja 500kr känns nästan lite för billigt.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
@Daniel Cruz Vera var ju en av de två pionjärerna som först av alla fick prova klockan i passarounden :)
Han kan säkert berätta allt du behöver veta, och var du köper den i Sthlm.
Som sagt, jag är väldigt nöjd med min med tanke på vad den kostade.
Här får du se en nytagen bild.

IMG_1520.jpg
 
Senast ändrad:
Har ni sett Knut Gadd Decagon Gold Blue? Mycket snygg! Vet ni om det finns en Gold Black or Gold White?
 
Senast ändrad:
Topp