• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Okej, testkörde min Padi på Breitlingverkstaden med Eriksonsurhandel igår och den gick med 229 i genomsnittlig amplitud. Urmakaren tyckte jag borde lämna in den på ett garantiärende. Beaterror snittade 0,9. Är det värt att göra det eller?
Oklart, behöver inte vara knas. Beror ju på lift angle, om den var uppdragen, hur länge den legat i maskinen mm. Dessutom är det inte genomsnitt du ser ovan utan en position. SEIKO är notoriskt kända för att ha låg amplitud även när de är nya och mår bra.

Går kloclan OK så kan du koppla av, den är ju ny.
 
Oklart, behöver inte vara knas. Beror ju på lift angle, om den var uppdragen, hur länge den legat i maskinen mm. Dessutom är det inte genomsnitt du ser ovan utan en position. SEIKO är notoriskt kända för att ha låg amplitud även när de är nya och mår bra.

Går kloclan OK så kan du koppla av, den är ju ny.
Ja då får det va. Klockan går ju fint annars
 

Calle

Omega
ÄLSKAR MIN!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    156.7 KB · Visningar: 53

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Fan, det börjar bli höst på allvar. Padin tuffar på i vardagen och den går numera riktigt bra. Ganska positionskänslig har jag märkt. Använder jag den hela dagen och lägger ifrån mig den med tavlan uppåt på kvällen så är det ganska even Steven på morgonen. :)

DSC_1877-01.jpeg
 

Pluto

Cartier
Tjena!
Någon mer än jag som lagt märke till att kl12 märket ser ut att ha ett svärd i sig. Någon som vet ifall det är det av ren slump eller om det verkligen är ett svärd? o_O
Bilder: google.
Redigerade av mig.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    208.8 KB · Visningar: 89
  • image.jpeg
    image.jpeg
    105 KB · Visningar: 78
Senast ändrad:
Topp