• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Nya kläder
image.jpeg
 

bykr89

Cartier
Hur ser framtiden ut för srpa21 padi?
Kommer det bli en eftertraktad klocka eller är det bara en fluga?
Hur många länder säljs dom i?
Hur många antal kommer att säljas och under hur lång tid?:)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hur ser framtiden ut för srpa21 padi?
Kommer det bli en eftertraktad klocka eller är det bara en fluga?
Hur många länder säljs dom i?
Hur många antal kommer att säljas och under hur lång tid?:)
Köp den om du gillar den. Om den blir eftertraktad eller inte spelar väl ingen roll. Ingen vet hur lång tid eller hur många som kommer att säljas :)
 

osc10

Panerai
2-Faktor
Fortsätter att prova nya kläder. Denna gång en mix av vatten och fart.
image.jpeg

Jag gillar det, men står fast i att det blir gummi till sommaren.
 

Bazsy

Cartier
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
 

J3sus

Omega
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
Eftersom att dom inte verkar finnas kvar någonstans i världen kan man ju sälja sin till nära nypris.
Men tycker nog inte 4300 är så mycket för en obetydligt använd om den redan är "svår" att få tag på.
https://klocksnack.se/threads/seiko-padi-srpa21-4300.60730/
 

Peanutboy

Omega
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.

Pm:a mig! Har en ny Padi till salu! Vill dock ha 4500:-
 

Bazsy

Cartier
Eftersom att dom inte verkar finnas kvar någonstans i världen kan man ju sälja sin till nära nypris.
Men tycker nog inte 4300 är så mycket för en obetydligt använd om den redan är "svår" att få tag på.
https://klocksnack.se/threads/seiko-padi-srpa21-4300.60730/
Man kan ju resonera så men det finns något i att köpa själv från AD. Sedan ser jag några på ebay för 3500-3800 Kr + frakt helt nya. Dock så tar man då en liten risk och ev. strul med garantin antar jag. Från USA finns det också nu för 3200 men då kan man ju åka på tull+moms. Det ju också komma några till batcher från Seiko (de har ju inte sagt att de slutat tillverka dessa) och då skulle man kunna köpa dessa som ny igen. Det är dilemmat just nu.
 

bykr89

Cartier
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
KM Globen kommer få in en laddning i höst. Ring och hör om alla redan är "paxade". :)
 

J3sus

Omega
Man kan ju resonera så men det finns något i att köpa själv från AD. Sedan ser jag några på ebay för 3500-3800 Kr + frakt helt nya. Dock så tar man då en liten risk och ev. strul med garantin antar jag. Från USA finns det också nu för 3200 men då kan man ju åka på tull+moms. Det ju också komma några till batcher från Seiko (de har ju inte sagt att de slutat tillverka dessa) och då skulle man kunna köpa dessa som ny igen. Det är dilemmat just nu.
Då finns dom ju tillgängliga via många kanaler EBay, USA, K&s, eller som @bykr89 säger så får ju Km Globen in i höst. Så kör på det som du tycker känns bäst! Grym klocka btw!
 
Topp