• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Man kan ju resonera så men det finns något i att köpa själv från AD. Sedan ser jag några på ebay för 3500-3800 Kr + frakt helt nya. Dock så tar man då en liten risk och ev. strul med garantin antar jag. Från USA finns det också nu för 3200 men då kan man ju åka på tull+moms. Det ju också komma några till batcher från Seiko (de har ju inte sagt att de slutat tillverka dessa) och då skulle man kunna köpa dessa som ny igen. Det är dilemmat just nu.
Ser inte dilemmat. Antingen hostar man upp cash för en ny och väntar tills de kommer in eller så köper man en i nyskick till ett något rabatterat pris. Det ligger ju dessutom flera ute här nu så hugg en billig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.
Varför känns det sådär att betala nästan nypris till privatperson?
Det handlar om tillgång och efterfrågan helt enkelt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Köpte denna idag till en vän. Kostade 4500kr i nyskick
image.jpeg

Bra sätt att få in vänner i träsket :)
 

Pluto

Cartier
Alltså jag är väldigt sugen på en PADI men det verkar inte finnas kvar att köpa någonstans i världen. Det finns ju några som säljer bl.a. här men att betala nypris till en privatperson känns lite sådär. Finns det någon rekommenderad affär som ev. har en? Har skrivit upp mig på kön hos KM Fältöversten men är inte säkert att de får in mer.

Mycket riktigt så som Gandalf aka Compiss säger, utbud och efterfrågan avgör (basic ekonomi). Köp PADIn och va glad, den är grym! jag älskar min.
 

Bazsy

Cartier
Ser inte dilemmat. Antingen hostar man upp cash för en ny och väntar tills de kommer in eller så köper man en i nyskick till ett något rabatterat pris. Det ligger ju dessutom flera ute här nu så hugg en billig.
Vad var nypriset på dessa förresten? Jag kom på att jag aldrig frågat den men har för mig att det var 4500.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hypen är utan tvekan över..... Nu påbörjas legend statusen. Men detta tar tid... Gungstolen månne sen börjar det.

Många som säljer idag kommer ångra sig och vi få läsa detta när vi andra sitter med patinerade srpa21or.

Använder knappt min mer sedan speedyn landade. Dock så plockades den fram idag för lite puts och lupp spaning. Vilken klocka, tur man har en BNIB i valvet med.

Limited är dessutom the shit för en WIS

Cheers Chuck
image.jpeg
image.jpeg


Färsk i AD ljus ;-)
image.jpeg
 
Senast ändrad:

Pluto

Cartier
Kom nyss att tänka på en sak, urverket 4R36 tillverkas väll i japan men var är själva PADIn tillverkad? Malaysia eller? Med tanke på att det inte står made in japan?
 

Pluto

Cartier
Hypen är utan tvekan över..... Nu påbörjas legend statusen. Men detta tar tid... Gungstolen månne sen börjar det.

Många som säljer idag kommer ångra sig och vi få läsa detta när vi andra sitter med patinerade srpa21or.

Använder knappt min mer sedan speedyn landade. Dock så plockades den fram idag för lite puts och lupp spaning. Vilken klocka, tur man har en BNIB i valvet med.

Limited är dessutom the shit för en WIS

Cheers Chuck
image.jpeg
image.jpeg


Färsk i AD ljus ;-)
image.jpeg
Kunde inte sagt det bättre själv! :D
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Kom nyss att tänka på en sak, urverket 4R36 tillverkas väll i japan men var är själva PADIn tillverkad? Malaysia eller? Med tanke på att det inte står made in japan?
Är nästan helt bomb på att urverket är made in Malaysia och klockan slutmonterad i Kina, "tyvärr". Med tanke på priset.

Förmodligen i samma fabrik som SKX tillverkades.

Fine för mig :cigar::)
 

Pluto

Cartier
Är nästan helt bomb på att urverket är made in Malaysia och klockan slutmonterad i Kina, "tyvärr". Med tanke på priset.

Förmodligen i samma fabrik som SKX tillverkades.

Fine för mig :cigar::)
jaså? har på ett par ställen läst att 4R36 var tillverkat i japan... Om det stämmer lite synd, men äsch! funkar för mig med ändå, älskar den!

Dock nu när jag tänker efter, på de amerikanske PADIna står det tom japan på urtavlan, hur kommer det sig? :)
 

Pluto

Cartier
jaså? har på ett par ställen läst att 4R36 var tillverkat i japan... Om det stämmer lite synd, men äsch! funkar för mig med ändå, älskar den!

Dock nu när jag tänker efter, på de amerikanske PADIna står det tom japan på urtavlan, hur kommer det sig? :)
För jag menar, det är ju samma klocka som den som säljs i resten av världen bara att reglerna är annorlunda där (vad jag hört), alltså att det måste stå vartifrån den kommer (eller nåt i den stilen)
 
Topp