• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Chuck

Patek
2-Faktor
jaså, har på ett par ställen läst att 4R36 var tillverkat i japan... Om det stämmer lite synd men äsch, funkar för mig med, älskar den!

Men på de amerikanske PADIna står det tom japan på urtavlan, hur kommer det sig? :)
Inget är bekräftat utan det är skrivelser jag läst på WUS och timefactors, men kärlek oavsett :)

Gällande made in Japan kräver tydligen vissa länder "origin of manufacture" någonstans på tavlan pga lagtexter. Med andra ord kan klockan vara uppfunnen på japansk mark men tillverkad någon helt annanstans och ändå få "made in Japan" stämpel.

Inte ovanligt i Schweizisk klockindustri ihäller :angel:
 

Pluto

Cartier
Inget är bekräftat utan det är skrivelser jag läst på WUS och timefactors, men kärlek oavsett :)

Gällande made in Japan kräver tydligen vissa länder "origin of manufacture" någonstans på tavlan pga lagtexter. Med andra ord kan klockan vara uppfunnen på japansk mark men tillverkad någon helt annanstans och ändå få "made in Japan" stämpel.

Inte ovanligt i Schweizisk klockindustri ihäller :angel:
Aha okej, tack för skolningen! Är det lika dant med SUMOn?
 

seikodiverr

KS Explorers Club
Köpte min gruppköpspadi här på ks i somras men har inte kunnat bestämma mig för om jag ville ha kvar den och således inte haft den på mig ens en minut. I helgen satte jag den på armen för första gången i samband med att jag visade den för en vän. Alltså man kan gå igång på bilder på klockor. Och så kan man tycka att de är fina på andra. Men det är verkligen något helt annat att ha den på sig. Det är OMÖJLIGT att veta säkert om det är en klocka som passar en själv utan att ha den på sin egen arm. Ni som är lite mer ruttade vet säkert detta redan, men för mig som ganska nyligen börjat intressera mig för klockor är det en ny och viktig lärdom.
Padi.jpg
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Någon mer som har problem med dåligt passade end-länkar? Den som sitter kl 12:00 på min är riktigt dålig, glappar och ger ifrån sig ett metalliskt läte varje gång jag rör på handen. Har provar att byta springbars, men inget hjälper. Tips?
 

Pluto

Cartier
Någon mer som har problem med dåligt passade end-länkar? Den som sitter kl 12:00 på min är riktigt dålig, glappar och ger ifrån sig ett metalliskt läte varje gång jag rör på handen. Har provar att byta springbars, men inget hjälper. Tips?
Vad jag sett glappar end-länkarna på alla turtles, tyvärr..
Många har köpt helt nytt armband från strapcode.com, de har några speciellt gjorda för turtles. Både super jubilee och super oyster.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Vad jag sett glappar end-länkarna på alla turtles, tyvärr..
Många har köpt helt nytt armband från strapcode.com, de har några speciellt gjorda för turtles. Både super jubilee och super oyster.
Har aldrig satt på min länk på Padin, men till min Zimbe (SRPA19) så sitter länken som en smäck! På den blå SRP773 så satt den också bra.
 

Pluto

Cartier
Har aldrig satt på min länk på Padin, men till min Zimbe (SRPA19) så sitter länken som en smäck! På den blå SRP773 så satt den också bra.
Hmmm... Lustigt med SRP773:an, vad jag sett både på recensioner, youtube och min egen är det glapp som ofta förekommer. ZIMBE räknade jag dock inte med när jag refereade till "turtles" den är helt annan level!
 

Pluto

Cartier
Vad tror ni om detta till PADIn? :)
Bild: från royalstraps
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    91.6 KB · Visningar: 33
  • image.jpeg
    image.jpeg
    125.7 KB · Visningar: 32

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad jag sett glappar end-länkarna på alla turtles, tyvärr..
Många har köpt helt nytt armband från strapcode.com, de har några speciellt gjorda för turtles. Både super jubilee och super oyster.
Mina glappar ingenting.
Edit: Sätt lite ejtejp mellan boetten och ändlänken så blir du av med glappet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg

Sorry för felaktig information :bag:, antog att de flesta glappade då min gjorde det samt hört några andra påpeka det.
Hur många som glappar vet jag inget om men folk är väldigt snabba på att få det att låta som att samtliga klockor har fel som vissa exemplar har. Sanningen ligger väl däremellan någonstans. :)
 
Topp