• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Release - SEIKO Turtle PADI SRPA21

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Mitt sista försök med Seiko. Det bidde en Padi. Älskar tavlan. Hatar länken! ;)

IMG_8717.JPG
Äntligen!
 

D.B

Cartier
2-Faktor
Jag använde inte klockan så mycket som jag trodde jag skulle göra. Kom inte överens med länken, gillade den inte på gummi eller NATO. Höll på att sälja den men klickade hem denna länk från strapcode och sen dess har den knappt lämnat armen. Sitter skönt och länken smalnar av på ett sätt vilket gör att den känns nättare/ elegantare. Kanske kan vara ett alternativ?
IMG_20170219_102651_742.jpg
IMG_20170217_114125-01.jpeg
Skitsnyggt, funderat på klicka hem den länken flera gånger men aldrig " vågat ". Men efter dina bilder så måste jag nog göra det snart :)
 

Buddhaliscious

Panerai
2-Faktor
Jo, det är ju tanken med den. Tänkte om det var någon fotoregel som den med visarnas placering, eller hur växlarna ligger i och hur pedalerna står när man fotar sin cykel.
 

JohanHLM

Rolex
Slängde på ett läder på min Padi och märkte då att bandstiften inte sitter riktigt bra då de klickar i luggarna dvs. hålet är för stort vilket jag vill minnas att jag läst att några till haft problem med. Går det att lösa eller är det bara att gilla läget? Har inte haft supermånga Seiko men jag måste faktiskt säga att denna Padin är den som är minst pang för pengen vilket jag inte bara baserar på ovanstående.
 

hd1

Omega
2-Faktor
Har funderat över det stora intresset av Padi, och här fick man ju hela förklaringen. Tack!!! Klockan är skitsnygg. Men vet dock inte själv om jag skulle vilja gå runt med en klocka som det står Padi på... Känns lite töntigt. Jag är dykare och har ett par Padi-cert. Många av mina vänner och kollegor är det också, då dykning är en del av jobbet. Känns som en klocka för klock-communityt och inte dyk-communityt. Blir en krock i mitt huvud när jag anser mig tillhöra båda.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
BTW, vet du hur lång tid det brukar ta att korta länken till Padin? #nattskiftet :D
Hahaha, mardrömmar fortfarande ;)
Det finns tydligen två alternativ:
Amateur style: 6-7timmar.... sen gav jag upp svärandes och kröp tillbaka med svansen mellan benen till Globen
Uber pro style: 5minuter medans man chitchattar med Svante under tiden länken kortas
;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hahaha, mardrömmar fortfarande ;)
Det finns tydligen två alternativ:
Amateur style: 6-7timmar.... sen gav jag upp svärandes och kröp tillbaka med svansen mellan benen till Globen
Uber pro style: 5minuter medans man chitchattar med Svante under tiden länken kortas
;)

Jag körde full dumb ass-style och sabbade länken. Det är då det är skönt att Yobokies finns. :D
 

Herr Melander

Breitling
Köpte en Padi hos Klockmaster Falkenberg i lördags, fick en vit seikolåda dvs ingen sån där fin prospex, inget cert..
Kommer dom lite olika eller? Tänker om det har någon betydelse om något händer med klockan eller om man vill sälja vidare.
IMG_2852.JPG IMG_2853.JPG
 
Topp