Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Rem eller länk ! Preferens ?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Bernhard, 13 november 2012.

1. Bernhard
    Trådstartare

Bernhard Bonde

Smaken är ju olika och när det gäller länk eller rem till klockan så finns det flera synpunkter.
    Själv gillar jag stållänkar i allmänhet eftersom de är solida sitter oftast bra och lätta att hålla rena samt snygga att se på.
    Omegas Seamaster- och speedmasterlänkar gillar jag skarpt ….
    Samtidigt är det kul att kunna växla mellan läderrem, NATO och stållänk..
    Efter att ha fått en udda fågel i min Omegasamling, Tag Heuer Monaco med originalrem,
    så blev jag lite sugen på stålarmbandet. Kollade på ett Tag-forum där en snubbe frågade efter originallänken.
    Han fick många svar och de var entydiga : ”Att sätta på ett stålarmband på en sådan
    legendarisk racingklocka är som att svära i kyrkan”…….Fult,fult fult, sa de…..
    Så jag blev lite tveksam…….
    Vad tycker ni ?

2. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Spontant är jag benägen att hålla med. Rem gäller på Monacon. Annars brukar jag mest köra länk.

3. Ricrob

Ricrob Friherre

Feo feo feo! Nej, ingen länk på Monaco! Jag är som du förtjust i stål mot huden i allmänhet men vissa modeller har det inte för sig, som t.ex. Monaco och Panerai m.fl... Tycker jag.

4. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Tycker Monacon ska ha ett racing strap med hål i, gillar inte dom krokko som sitter på i vanliga fall blir alldeles förvirrat mellan dress och sport.

5. vonhall

vonhall Friends of KS

Från:
    Lerum
    Var själv inne ett tag på att skaffa en länk till min Monaco. Men har nu kommit på att den är snyggast på rem! Fast det är ju smaksak som alltid!

6. Feskarn

Feskarn Kingen av Feskekörka

Från:
    Göteborg
    +1

7. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Äh. Vissa påstår ju även att man bara får ha gummi eller länk på dykarur. Det är väl bara att testa. Är det inte snyggt, så får du väl byta tillbaka.

8. Permar

Permar Torpare

Tycker den ser riktigt bra ut med länk. Helt klart värt en chans. Annars håller jag med dig, kul att kunna växla mellan nato, läder och länk.

9. leben

leben El Patrón

Jag provade att sätta på en länk på min Monaco. Blev inte bra. Påminde för mkt om den här:

10. +2

11. Chuck

Chuck Friends of KS

COOLT med länk!

12. Bernhard
    Trådstartare

Bernhard Bonde

Tack för alla synpunkter ! Har blivit övertygad om att originalremmen passar bäst, ev någon annan käck
    hålrem eller liknande sportgrej !

13. Ricrob

Ricrob Friherre

Eller varför inte...?

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      826,1 KB
      Visningar:
      404
  14. Rber

Rber Biskop

Förlåt, kunde inte låta bli att klippa in lite från den andra tråden som diskuterar vitt nato. Och jag får väl ta åt mig gällande Bratten... ;)

15. Bernhard
    Trådstartare

Bernhard Bonde

Ser ganska ballt ut.......Allting klär en skönhet m m m :lol: :lol: :lol:

16. Bernhard
    Trådstartare

Bernhard Bonde

Ganska träffsäkert eftersom jag har bopålarna i Örebro...... :lol: :lol: :lol:

Mårtenssons ur Brookfield