• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Remmar - Hirsch, Rios, Fluco

RolleFC

Omega
Hej,

Dags att lägga en, eller ett par, remmar ytterligare till samlingen. Någon som kan ge någon generell kommentar avseenden kvalitet på Hirsch och Rios, kanske till och med någon som har egen erfarenhet av båda märkena? Har oxå nosat på en cordovan rem från Fluco - någon som testat märket?


Insta: RolleFC
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ett tips är att handla från http://www.watchobsession.co.uk
De är snabba och billiga.

Nu till svaret. Hirsch premiumläder är bra. Jag har ett alligatorläder som jag är riktigt nöjd med.

DSC_0611_zps474caca7.jpg

BA5C8895-A645-42FD-9805-18140447F1EA_zpsht5agilm.jpg
 

RolleFC

Omega
Thanx!
Har förstått att Hisch har ett sub-brand som heter Artisanal. Någon koll på vad det är? Lägre eller högre kvalitet än main-brand Hirsch?


Insta: RolleFC
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Använde cordovan från Rios större delen av vintern 2013. Inga problem. Lite stelt i början bara.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har testat några hirch och några rios. Generellt tycker jag hirch är lite bättre. Svårt att peka på nått speciellt, hirch har bara känts bättre av de jag testat. Tex hirch mariner vs rios submariner, där vinner hirch.
 

Vonlind

Panerai
Köpte mig ett RIos för ett riktigt bra pris, fungerar utmärkt. Bra kvalité och snyggt. Helt klart värt, men Hirsch är snäppet bättre.
 

buggin-san

Cartier
Har bara ett Rios, till min morfars gamla guldare. Mjukt och fint.

Hirsch tycker jag har båda bra och mindre bra remmar. Kanske en personlig preferens, men följsamt (mjukt) läder tycker jag är key. Så mina personliga erfarenheter säger att modellerna Liberty och Lucca är bra och sköna, medan t ex Modena och Grand Duke är stela och inte speciellt sköna på. Sugen på att testa Mariner som många givit positiva omdömen om....!

Martin
 

RolleFC

Omega
Tack för kommentarer och tips.

Väger just nu mellan Terra från Hirsch, en rem med lite "antik/ruggad" look och Firenze från Rios som är i slät "russian calf". Båda i mörkbrunt. Alla dessa beslut!
Har i alla fall bestämt mig för att oxå beställa Hirsch Artisanal Tritone i mörkbrun alligator med kontrastsöm.


Insta: RolleFC
 

falten

Cartier
Flucos cordovan, heaven! Bästa någonsin.. se Big blocken och guldisen. Rios cordovan se UGn, också det mycket fint! Men Flucos kommer som sagt knappast göra dig besviken!

IMG-3194.jpg
 
Topp