Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Remmar - Hirsch, Rios, Fluco

Diskussion i 'Diskussion' startad av RolleFC, 2 juni 2014.

1. RolleFC
    Trådstartare

RolleFC Bonde

Hej,

Dags att lägga en, eller ett par, remmar ytterligare till samlingen. Någon som kan ge någon generell kommentar avseenden kvalitet på Hirsch och Rios, kanske till och med någon som har egen erfarenhet av båda märkena? Har oxå nosat på en cordovan rem från Fluco - någon som testat märket?

Insta: RolleFC

2. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Ett tips är att handla från http://www.watchobsession.co.uk
    De är snabba och billiga.

Nu till svaret. Hirsch premiumläder är bra. Jag har ett alligatorläder som jag är riktigt nöjd med.

Ernesto gillar detta.
  3. RolleFC
    Trådstartare

RolleFC Bonde

Thanx!
    Har förstått att Hisch har ett sub-brand som heter Artisanal. Någon koll på vad det är? Lägre eller högre kvalitet än main-brand Hirsch?

4. Amesoeurs

Amesoeurs Stadsbo

Från:
    Örebro
    Har också god erfarenhet av Hirsch, kan inte uttala mig om övriga dock

5. Ernesto

Ernesto Friends of KS

Använde cordovan från Rios större delen av vintern 2013. Inga problem. Lite stelt i början bara.

6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Rios är steget över Hirsch men båda är bra grejer.

par gillar detta.
  7. Beastie

Beastie Mr Cowbell

Har testat några hirch och några rios. Generellt tycker jag hirch är lite bättre. Svårt att peka på nått speciellt, hirch har bara känts bättre av de jag testat. Tex hirch mariner vs rios submariner, där vinner hirch.

8. Vonlind

Vonlind Stadsbo

Köpte mig ett RIos för ett riktigt bra pris, fungerar utmärkt. Bra kvalité och snyggt. Helt klart värt, men Hirsch är snäppet bättre.

9. buggin-san

buggin-san Stadsbo

Från:
    Norr om stan
    Har bara ett Rios, till min morfars gamla guldare. Mjukt och fint.

Hirsch tycker jag har båda bra och mindre bra remmar. Kanske en personlig preferens, men följsamt (mjukt) läder tycker jag är key. Så mina personliga erfarenheter säger att modellerna Liberty och Lucca är bra och sköna, medan t ex Modena och Grand Duke är stela och inte speciellt sköna på. Sugen på att testa Mariner som många givit positiva omdömen om....!

Martin

10. RolleFC
    Trådstartare

RolleFC Bonde

Tack för kommentarer och tips.

Väger just nu mellan Terra från Hirsch, en rem med lite "antik/ruggad" look och Firenze från Rios som är i slät "russian calf". Båda i mörkbrunt. Alla dessa beslut!
    Har i alla fall bestämt mig för att oxå beställa Hirsch Artisanal Tritone i mörkbrun alligator med kontrastsöm.

11. submariner5513

submariner5513 Torpare

12. falten

falten Stadsbo

Flucos cordovan, heaven! Bästa någonsin.. se Big blocken och guldisen. Rios cordovan se UGn, också det mycket fint! Men Flucos kommer som sagt knappast göra dig besviken!

_jonte gillar detta.
  13. _jonte

_jonte Friends of KS

Har Fluco 20/16 variant på sina cordovan?
    falten

14. falten

falten Stadsbo

Vet ej, mitt är 20/18...

15. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

Har ett Rios submariner, väldigt mjukt och fint men jag har dessvärre ännu inte testat det :(

Mårtenssons ur Brookfield