• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rengöra krona?

Sorubim

Audemars
Någon här som har tips på hur man får bort ingrodd smuts på en "kors-räfflad" krona? (Heter det så? "Knurled" på engelska.)
Har prövat med tvål, vatten och tandborste... men det verkar inte riktigt räcka.
Kronan är av typen på bilden nedan, fast smutsig då förstås. (Jag äger tyvärr varken kunskap eller verktyg för att ta lös kronan).
Tacksam för tips. :)

knurled.jpg

(lånad bild)
 

Psykel

Patek
Någon här som har tips på hur man får bort ingrodd smuts på en "kors-räfflad" krona? (Heter det så? "Knurled" på engelska.)
Har prövat med tvål, vatten och tandborste... men det verkar inte riktigt räcka.
Kronan är av typen på bilden nedan, fast smutsig då förstås. (Jag äger tyvärr varken kunskap eller verktyg för att ta lös kronan).
Tacksam för tips. :)

knurled.jpg

(lånad bild)
Testat med diskmedel? Jag brukar få bättre resultat på smuts med det än med tvål. Mer fettlösligt.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Prova med bomulls tops till öron, kan va bra då den suger ut smuts, fuktad med diskvatten
 

elmaco

Omega
Testa något rengöringsmedel, typ ättika eller kemiskt ren bensin, blir garanterat rent. Ta en bomullspinne och badda med, låt verka i någon minut, sen borsta med mjuk borste.
 
Topp