• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovera som livsstil -Parkettgolv mm

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Här tänkte jag att alla hemmapulare och proffs kan snacka renovering.


Skall lägga ek-parkett 3-stav(klick) i två rum i nya huset jag ej flyttat in i ännu. Har googlat mycket men har svårt att välja vilket fabrikat. Vill helst komma undan under 400:-/kvm, gärna mindre men inte tumma för mycket på kvalitén. I köket är det typ spikat att det blir Marmoleum-plattor.

Funkar Kährs lika bra som Tarkett tex?

Tar tacksamt emot alla råd...
 

Sjobedan

Rolex
Jag hade valt kährs framför Tarkett just för att tarkett har för tjockt med lack. Golvet ser sjaskigt ut med tanke på att man betalar premium för det.

Behöver du fler tips gällande golv med mera, skicka PM.

/Daniel tidigare golvansvarig.
 

JAH42

Friends of KS
Vi la tarkett Marmoleum för ett par år sedan i köket. Superskönt att gå på och har hållit sig rätt snyggt trots småbarn.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Har du inte sett "låt avundsjukan flöda-tråden" där jag och @Norrlänningen visar bilder på överdrivna projekt?

Jag har renoverat "nya" huset sedan november...

Jag ttor dock att det här kan bli en bra tråd!

Själv är jag rätt glad att det endast blir småfix nu, bostadsrättsradhus så tak, fasad och grund fixar föreningen :)

Har tidigare tokrenoverat ett radhus samtidigt som vi fick tvillingar, hyfsat uttröttande men kul att se resultatet.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det är alldeles utmärkt skit. Av förklarliga skäl är skillnaden mot dyrare golv obefintlig ;)

Däremot skulle nog fundera på 1-stavsgolv istället om jag fick välja om. Dyrare men ser mer rejält ut.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Det är alldeles utmärkt skit. Av förklarliga skäl är skillnaden mot dyrare golv obefintlig ;)

Däremot skulle nog fundera på 1-stavsgolv istället om jag fick välja om. Dyrare men ser mer rejält ut.
Ligger redan 3-stav i hall, passage och vardagsrum så tänkte försöka hålla det enhetligt.

Utmärkt skit fungerar för mig. Lätt att lägga också?
 

Johanw

Cartier
Vi la tarkett Marmoleum för ett par år sedan i köket. Superskönt att gå på och har hållit sig rätt snyggt trots småbarn.

Har för mycket svikt i golvet så klinker som grannarna lagt i liknande hus har spruckit i fogarna. Har därför tittat på alternativ till kök och hall. Detta kanske var något? Alltid haft lite dagiskänsla för sådana golv och avfärdat de.
 
Topp