Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Renovering av en Omega seamaster 200

Diskussion i 'Diskussion' startad av rogart-63, 8 oktober 2014.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Köpte på mig en som jag trodde ok Seamaster från Indien :(.Vid närmare kontroll visade det sig att tavlan var sunkig visarna relumade :( .Riktigt taskigt relumade t.o.m .Vilket inte syns på denna bild heller . Ett klassiskt indienhopakok med andra ord . Jag har köpt hem en ny tavla och visare och lite andra prylar för att försöka fixa till klockan . Allt original och av rätt modell . Tyvärr så fick jag två saker som jag beställt fel . En sprint till bandet var alldeles för lång .Men den kanske går att kapa till rätt längd . Och så saknas bezelfjädern i bezeln Den som gör så att bezeln bara går att vrida åt ett håll . Den var oxå fel modell . Men visare och tavla är rätt . Så det ska monteras imorgon .

RSCN3908.JPG RSCN3907.JPG

per nordström, Sorubim, orre och 3 andra gillar detta.
  2. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Den kommer iaf bli trevlig när den är klar. :) Men var försiktig i framtiden. Var det inte du som köpte det är constellation brandvraket med påstått guldvärde?

3. nissehult

nissehult Friends of KS

Spännande. Tråden kanske skall ligga under hemslöjden?

yonsson gillar detta.
  4. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Fördelen med att köpa en vintageomega. :)

5. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Äh....det ska ju vara mög och se schletet ut.....här är min 94:a.....studentpresentet....från mig...till mig...för 20 år sedan.....ser crap ut....precis som den skall!!

Visarna har oxiderat och lumet ändrat färg.....tavlan har börjat keffa sig! En perfekt badis!!

ROB bytte nyligen alla länksprintar och rör då länken var yberfekkig....nu är den stryktålig igen.....

image.jpg

Asplund, Sorubim, Camo00 och 6 andra gillar detta.
  6. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Trevlig klocka, har en automat.
    Har för mig vridringen är bökig att få av för byte av klickfjäder. Lycka till med renoveringen.

Omega70, Sorubim, Gummo och 3 andra gillar detta.
  7. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Hade tänkt lämna in vridringen och få klickfjädern monterad . Men hittar den inte som reservdel nånstans .

8. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det har jag bestämt glömt ehhrm :eek:

Boris Balkan gillar detta.
  9. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Har du kollat www.ofrei.com

10. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Kanske det . Visste inte riktigt . Kändes inte riktigt som hemslöjd .Bara utbyte av delar . Funkade inte i vintage delen heller . För ny ? Ville dela med mig bara .

Eurenius gillar detta.
  11. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Jo men inte hittat nåt . Ska söka av ordentligt . Tänkte först ta alla delar därifrån .Men hittade dom på Cousinsuk istället billigare dessutom :)

12. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Tycker den ser helt ok ut . Min tavla är relumad plus att det är lumen utanför . Visarna är relumade och skitdåligt gjort . Nästan så att en apa kunde gjort det bättre :eek: .

13. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    FUBAR!!

rogart-63 gillar detta.
  14. orre

orre Stadsbo

Och det uppskattas! :)

rogart-63 gillar detta.
  15. nissehult

nissehult Friends of KS

Det är ok. Jag tittar inte så mycket på den forumdelen pga tidsbrist och tummen mer centralt placerad i handen. Så visst är det kul när sådana här trådar spär ut alla "titta på min <sätt in större klockmärke här>"-trådar i denna del av forumet.

rogart-63 gillar detta.
  16. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Så där blev det . Ingen lång utläggning om denna renovering . Har monterat en ny tavla och nya visare .Första bilderna är på de gamla grejorna verkring ,tavla och visare . Tyvärr var jag lite klantig när jag monterade fast den nya verkringen så jag sabbade den lite .Vilket syns uppe klockan elva ungefär .Verkringen sitter ganska tajt och jag tryckte med en tandpetare på fel ställe. Ska beställa en ny när jag tar hem bezel spring ringen från cousinsuk .Kostar 40 kr styck . Tavlan ser lite kletig ut vilket jag skyller på fingertutorna .Talk ? Har radicotvättat den innan montering .Sedan ska jag lämna in klockan för att få spring ringen monterat .Plus provtryckning .

RSCN3921.JPG RSCN3923.JPG RSCN3922.JPG RSCN3920.JPG RSCN3919.JPG
    RSCN3918.JPG RSCN3917.JPG

jabla gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield