• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renovering av en Omega seamaster 200

rogart-63

Patek
Köpte på mig en som jag trodde ok Seamaster från Indien :(.Vid närmare kontroll visade det sig att tavlan var sunkig visarna relumade :( .Riktigt taskigt relumade t.o.m .Vilket inte syns på denna bild heller . Ett klassiskt indienhopakok med andra ord . Jag har köpt hem en ny tavla och visare och lite andra prylar för att försöka fixa till klockan . Allt original och av rätt modell . Tyvärr så fick jag två saker som jag beställt fel . En sprint till bandet var alldeles för lång .Men den kanske går att kapa till rätt längd . Och så saknas bezelfjädern i bezeln Den som gör så att bezeln bara går att vrida åt ett håll . Den var oxå fel modell . Men visare och tavla är rätt . Så det ska monteras imorgon .

RSCN3908.JPG
RSCN3907.JPG
 

Boris Balkan

Fark you!
Den kommer iaf bli trevlig när den är klar. :) Men var försiktig i framtiden. Var det inte du som köpte det är constellation brandvraket med påstått guldvärde?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Äh....det ska ju vara mög och se schletet ut.....här är min 94:a.....studentpresentet....från mig...till mig...för 20 år sedan.....ser crap ut....precis som den skall!!

Visarna har oxiderat och lumet ändrat färg.....tavlan har börjat keffa sig! En perfekt badis!!

ROB bytte nyligen alla länksprintar och rör då länken var yberfekkig....nu är den stryktålig igen.....

image.jpg
 

rogart-63

Patek
Äh....det ska ju vara mög och se schletet ut.....här är min 94:a.....studentpresentet....från mig...till mig...för 20 år sedan.....ser crap ut....precis som den skall!!

Visarna har oxiderat och lumet ändrat färg.....tavlan har börjat keffa sig! En perfekt badis!!

ROB bytte nyligen alla länksprintar och rör då länken var yberfekkig....nu är den stryktålig igen.....

image.jpg

Tycker den ser helt ok ut . Min tavla är relumad plus att det är lumen utanför . Visarna är relumade och skitdåligt gjort . Nästan så att en apa kunde gjort det bättre :eek: .
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Kanske det . Visste inte riktigt . Kändes inte riktigt som hemslöjd .Bara utbyte av delar . Funkade inte i vintage delen heller . För ny ? Ville dela med mig bara .
Det är ok. Jag tittar inte så mycket på den forumdelen pga tidsbrist och tummen mer centralt placerad i handen. Så visst är det kul när sådana här trådar spär ut alla "titta på min <sätt in större klockmärke här>"-trådar i denna del av forumet.
 

rogart-63

Patek
Så där blev det . Ingen lång utläggning om denna renovering . Har monterat en ny tavla och nya visare .Första bilderna är på de gamla grejorna verkring ,tavla och visare . Tyvärr var jag lite klantig när jag monterade fast den nya verkringen så jag sabbade den lite .Vilket syns uppe klockan elva ungefär .Verkringen sitter ganska tajt och jag tryckte med en tandpetare på fel ställe. Ska beställa en ny när jag tar hem bezel spring ringen från cousinsuk .Kostar 40 kr styck . Tavlan ser lite kletig ut vilket jag skyller på fingertutorna .Talk ? Har radicotvättat den innan montering .Sedan ska jag lämna in klockan för att få spring ringen monterat .Plus provtryckning .

RSCN3921.JPG
RSCN3923.JPG
RSCN3922.JPG
RSCN3920.JPG
RSCN3919.JPG

RSCN3918.JPG
RSCN3917.JPG
 
Topp