Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Renoverings objekt av klocka

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av issac, 12 juli 2015.

1. issac
    Trådstartare

issac Torpare

Hejsan! Vad gör man om man inte har något att göra.? Jo man tar up sin ena klocka som är i särplokad och försök ge sig på den. Sen så har man en liten grej som fattas. Vad gör man går till biltema och köper grejen som fattas? Svar nej! :stop::pompus:på 50 60 talet laga du ditt skit själv! då tog du det som fanns hemma och lagade best det gick! Och så står jag här med en klocka som är i särplokad. Och så tänker jag okså nu! varför ska jag gå till en klockmakar när man laga sitt eget skit själv! Det tänker jag göra ta lite grejer här och där som kan gå att kombinera med klockan :pompus:. Nu kommer vi till klockan! Jo det är alltså en tysk tillverkad klocka av märket Noak. Dock stog det att klockan var tillverkad av en urmakare vid namn Peter Uhren GmbH. Tänkte lite på att fråga om olika delar vilket av kugg hjulen på bilderna är sekund hjulet och vilket är Tim hjulet?

Bifogade filer:

2. Holmqvist

Holmqvist Friends of KS

Från:
    Södraste Sverige
    Plastkuggar?

3. issac
    Trådstartare

issac Torpare

Ja dels plast men några metal okså kan lägga upp ett foto om du vill

4. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Det där ser inte lätt ut .Vilket som är sekund eller timhjul är svårt att se på bilderna . Tips att lägga upp dom i forumet istället för som nu att man får klicka på bilden . Och det brukar bara passa på ett sätt så det blir att testa sig fram .
    DSC_0006.JPG
    DSC_0005.JPG DSC_0007.JPG

5. issac
    Trådstartare

issac Torpare

Tack för tipset