• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Renoverings objekt av klocka

issac

Breitling
Hejsan! Vad gör man om man inte har något att göra.? Jo man tar up sin ena klocka som är i särplokad och försök ge sig på den. Sen så har man en liten grej som fattas. Vad gör man går till biltema och köper grejen som fattas? Svar nej! :stop::pompus:på 50 60 talet laga du ditt skit själv! då tog du det som fanns hemma och lagade best det gick! Och så står jag här med en klocka som är i särplokad. Och så tänker jag okså nu! varför ska jag gå till en klockmakar när man laga sitt eget skit själv! Det tänker jag göra ta lite grejer här och där som kan gå att kombinera med klockan :pompus:. Nu kommer vi till klockan! Jo det är alltså en tysk tillverkad klocka av märket Noak. Dock stog det att klockan var tillverkad av en urmakare vid namn Peter Uhren GmbH. Tänkte lite på att fråga om olika delar vilket av kugg hjulen på bilderna är sekund hjulet och vilket är Tim hjulet?
 

Bilagor

  • DSC_0005.JPG
    DSC_0005.JPG
    323.3 KB · Visningar: 136
  • DSC_0006.JPG
    DSC_0006.JPG
    363.7 KB · Visningar: 135
  • DSC_0007.JPG
    DSC_0007.JPG
    126.1 KB · Visningar: 137

rogart-63

Patek
Det där ser inte lätt ut .Vilket som är sekund eller timhjul är svårt att se på bilderna . Tips att lägga upp dom i forumet istället för som nu att man får klicka på bilden . Och det brukar bara passa på ett sätt så det blir att testa sig fram .
DSC_0006.JPG

DSC_0005.JPG
DSC_0007.JPG
 
Topp