• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes/Bytes Renoveringsobjekt: Art Deco

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag ropade nyligen in denna, lite mot bättre vetande. Verket i den står still, och jag kommer inte inom överskådlig tid få tummen ur och få fart på den. Så om någon vill ha ett litet renoveringsprojekt så finns här ett trevligt grundmaterial. Det är en fin liten art Deco-klocka, skulle gissa på 30-talet med en magiskt fin pärlemortavla. Mäter 32 mm tvärs över. Jag gissar på förgylld boett med en del skavanker, men med klar potential. Tavlan är som sagt var pärlemor, otroligt vacker och helt oskadad. Det är ett 15-stenarsverk, schweiziskt av okänd tillverkare. Ser ut att vara i skapligt skick, inga uppenbara skador, men går som sagt var inte alls just nu.

500 kronor, skickat och klart. Ingen retur på denna.

image.jpeg

image.jpeg

223514013_02ed4f4e-ffd1-4ea8-9468-3c7939d2b436.jpg

223514013_527d0ce6-1507-4b17-8f1b-106cadbf765b.jpg
 
Topp