• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Repa i Safiren..?

Sond

Patek
I morse tog jag ett antal bilder på klockan och la in dem i datorn. Satte mig sedan för att jobba. Efter några minuter tittar jag lite på bilderna. Och på några ser jag det här:
DSC_9527.jpg
DSC_9528.jpg
DSC_9531.jpg
DSC_9644.jpg
DSC_9526.jpg


VA f_n, en repa i glaset. Rusar upp och börjar putsa. Repan kvar. Känner med nageln. Jo den känns. River med nagel, den är kvar. Börjar fundera på vad i hela friden detta kan komma ifrån. Försöker känna om det är smuts eller repa. Men hur som så går den inte bort. Tar vatten och lite två. Kvar. Men, efter ett tag med sonens gamla plastsked så tycker jag mig känna att den börjar minska. "Slipar" frenetiskt" och till slut är den borta.

Nu tittar jag på klockan hea tiden för att liksom försäkra mig om att den är borta. Samtidigt ligger jag hjälplöst efter med jobbandet...
IMG_9046.jpg
IMG_9045.jpg
IMG_9042.jpg
 

Sond

Patek
Jo, jo, självklart..:)

Edit: Alltså, för att vara tydlig. Det var såklart smuts. Funderade på om hustruns diamanter kunde anklagas..;) Men det satt otroligt hårt. Men mig veterligt har jag inte varit i närheten av lim eller liknande.
 

DonDraper

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Inte för att spä på ännu mer men på bild 3 och 4 ser det ju även ut som en repa i bezeln under 40?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Lite snorig kanske? Och svårt att inte fingra vare sig här eller där? Så blev det lite läskigt kladd... :D:p

Skämt åsido. På med någon av plastklockorna... Så blir det helt naturligt med repor. :)

A
 

Sond

Patek
Haha känner igen det där beteendet...
Oroa dig inte, Sond. Du är bland vänner och likasinnade här, vi förstår dig.

"Repan" är borta i safiren, men i din själ sitter den kvar - som ett gruskorn i ögat.


Haha, sådant här beteende kan endast anses "ok" på ett klockforum.

Ja, skulle "vanligt" folk sett mig i morse och kanske ännu mer nu när jag kollar på klockan hela tiden skulle de definitivt avslöja mig som galen..:D Tur detta gruppboende för likasinnade finns..;)


Inte för att spä på ännu mer men på bild 3 och 4 ser det ju även ut som en repa i bezeln under 40?

Lite snorig kanske? Och svårt att inte fingra vare sig här eller där? Så blev det lite läskigt kladd... :D:p

Skämt åsido. På med någon av plastklockorna... Så blir det helt naturligt med repor. :)

A


Jo det fanns smuts även på bezeln. Snor eller inte, smutsen var hård som superlim. Önskar man jobbade på CSI så man kunde kolla detta ordentligt..:)
 

paradis

Audemars
Hade också en repa på min 16610, repan var redan där,köpte den på Kaplans. Många som inte kunde förstå, hur kan det hända ? Ingen som kan förklara......Den är bara där....:greedy:
 
Topp