Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Repa i Safiren..?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Sond, 23 januari 2014.

1. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

I morse tog jag ett antal bilder på klockan och la in dem i datorn. Satte mig sedan för att jobba. Efter några minuter tittar jag lite på bilderna. Och på några ser jag det här:
    DSC_9527.jpg DSC_9528.jpg DSC_9531.jpg DSC_9644.jpg DSC_9526.jpg

VA f_n, en repa i glaset. Rusar upp och börjar putsa. Repan kvar. Känner med nageln. Jo den känns. River med nagel, den är kvar. Börjar fundera på vad i hela friden detta kan komma ifrån. Försöker känna om det är smuts eller repa. Men hur som så går den inte bort. Tar vatten och lite två. Kvar. Men, efter ett tag med sonens gamla plastsked så tycker jag mig känna att den börjar minska. "Slipar" frenetiskt" och till slut är den borta.

Nu tittar jag på klockan hea tiden för att liksom försäkra mig om att den är borta. Samtidigt ligger jag hjälplöst efter med jobbandet...
    IMG_9046.jpg IMG_9045.jpg IMG_9042.jpg

jabla och 16610 gillar detta.
  2. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Var det inte bara något envist smuts då? Om det gick bort med en plastsked ;o

3. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Jo, jo, självklart..:)

Edit: Alltså, för att vara tydlig. Det var såklart smuts. Funderade på om hustruns diamanter kunde anklagas..;) Men det satt otroligt hårt. Men mig veterligt har jag inte varit i närheten av lim eller liknande.

4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Haha känner igen det där beteendet...
    Oroa dig inte, Sond. Du är bland vänner och likasinnade här, vi förstår dig.

"Repan" är borta i safiren, men i din själ sitter den kvar - som ett gruskorn i ögat.

jabla, acce1999, vonbahr och 2 andra gillar detta.
  5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Fiskben i halsen.

daviden gillar detta.
  6. vikgul

vikgul Lilla Buh

Från:
    Huvudstaden
    Har fått en liten scratch i safiret på min Black Bay efter jag gjorde en snöboll av den på fyllan....

Päronkapitalist, daviden och ssl gillar detta.
  7. Kotten

Kotten Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Inte för att spä på ännu mer men på bild 3 och 4 ser det ju även ut som en repa i bezeln under 40?

8. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    Haha, sådant här beteende kan endast anses "ok" på ett klockforum.

ssl gillar detta.
  9. acce1999

acce1999 Friends of KS

Lite snorig kanske? Och svårt att inte fingra vare sig här eller där? Så blev det lite läskigt kladd... :D:p

Skämt åsido. På med någon av plastklockorna... Så blir det helt naturligt med repor. :)

A

10. Sond
    Trådstartare

Sond Friends of KS

Ja, skulle "vanligt" folk sett mig i morse och kanske ännu mer nu när jag kollar på klockan hela tiden skulle de definitivt avslöja mig som galen..:D Tur detta gruppboende för likasinnade finns..;)

Jo det fanns smuts även på bezeln. Snor eller inte, smutsen var hård som superlim. Önskar man jobbade på CSI så man kunde kolla detta ordentligt..:)

Carolin, acce1999 och Kotten gillar detta.
  11. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Hade också en repa på min 16610, repan var redan där,köpte den på Kaplans. Många som inte kunde förstå, hur kan det hända ? Ingen som kan förklara......Den är bara där....:greedy:

Mårtenssons ur Brookfield