• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Repa på klockan

Vad ska jag göra?


  • Totala väljare
    66
Hej,

Jag är ny här! Jag tänkte bara kolla med er vad ni tycker att jag ska göra.

Jag beställde en klocka på nätet från en auktoriserad återförsäljare. En Tissot för 4000kr. Fick hem den i går men tar först nu av platsen på baksidan av tavlan. Ser direkt att den har en repa på cirka 1 centimeter där. Repan är väldigt tunn men ändå synlig. Även fast det är på baksidan av tavlan så känns det inte speciellt roligt att köpa en klocka med en repa. Ska den repas så gör jag gärna det själv.

Vad tycker ni att jag ska göra? Skapade en omröstning!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Äh. En repa på baksidan av tavlan låter som att det syns jättelite! ;)

Är deb på baksidan av boetten däremot så ska den definitivt bytas ut om den nu sålts som ny...
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
En klocka som säljs som ny ska vara repfri. Byt ut den, annars kommer du störa dig på vetskapen om repan även om den inte syns.
 
Satans auto correct.

Såldes klockan som ny?


Tack för alla svar!
Äh. En repa på baksidan av tavlan låter som att det syns jättelite! ;)

Är deb på baksidan av boetten däremot så ska den definitivt bytas ut om den nu sålts som ny...

Stort tack för alla svar! Klockan såldes som ny så ska höra av mig till återförsäljaren på en gång! Menade självklart på baksidan av boetten.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Eftersom du lägger in en tråd om det, betyder repan mycket för din nöjdhet. Repan kommer att påverka hur du värderar klockan så länge du äger den. Jag skulle definitivt reklamerat den.
 

Tre333

Cartier
Köper man nytt ska man väl inte behöva godta något annat? Oavsett om klockan kostar 1000 eller 100 000kr, bara klaga och få den utbytt!
 
Topp