• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Reparationsobjekt (Bulova, Seiko, Orient mm) en kvar->billigt!

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Lägger ut några reparationsobjekt jag samlat på mig men inte hunnit med att fixa. Något för den händige alltså.

Allt finns i södra Stockholm. F2F ok om det går att ordna. Annars skickar jag spårbart på köparens bekostnad. Ingen retur om vi inte kommer överens om något annat.

Ta gärna en titt i min referenstråd:

https://klocksnack.se/threads/cptslow.22200/

Försäljning i första hand denna gång. Paketpriser är väldigt intressant, det är bara att komma med bud. Skicka gärna pm med frågor eller önskemål om fler bilder. Jag har försökt beskriva skick och funktion efter bästa förmåga men fråga gärna! Alla klockorna är att anse som reparationsobjekt och jag kan inte lova 100% att bristerna jag beskriver nedan är det enda som felar. Fråga gärna om det är något särskilt du undrar som sagt.

Ingen av klockorna har trycktestats i min ägo.

BARA Seikon kvar. Vad sägs om 500 inkl frakt?

1. Bulova automatisk kronograf
IMG_20170422_091208.jpg

Köpte denna för att jag förälskade mig i det härjade utseendet. Under huven sitter ett Valjoux 7750 som verkar funka fint, även om jag inte mätt det så noggrant. Alla funktioner går som de ska. Problemen är dels att kronografen nollställer någon tiondels sekund till vänster om nollan men även att kronan inte låser ordentligt. Trötta gängor antagligen. Den funkar fint att använda ändå, så det handlar mer om hur noga man är.

Pris: 700:- SÅLD

2. Seiko 6458-6000 quartz
IMG_20170422_091230.jpg

Midsizedykare från Seiko med underbar patina. Allt funkar som det ska och den håller tiden fint. Enda problemet jag noterat är att kronan låser nästan omedelbart, dvs dåliga gängor.

Pris: 500:-

3. Seiko 7S26-0030 automat
IMG_20170422_091223.jpg

En till midsizedykare med underbar patina. Glaset har en del smårepor men det stora bekymret är att den inte går som den ska. Den tappar en hel del tid, ca 10 minuter per dygn sist jag kollade. Behöver en genomgång/service således.

Pris: 300:- SÅLD


4. Orient 469DG4-60 automat
IMG_20170422_091217.jpg

Midsizedykare med fin patina. Även denna behöver en service/översyn då den går ojämnt och har en tendens att stanna emellanåt.

Pris: 300:- OHPF

5. Lorenz Aquastar
IMG_20170422_091326.jpg
IMG_20170422_093337.jpg

Cool modell med guldplätering som ser fin ut på ovansidan men har släppt en del på undersidan. Kronan är inte original och det är nog därför den interna vridringen inte funkar riktigt som den ska. Den vrids nämligen hela tiden när man vrider på kronan, oavsett läge. Den håller tiden sådär och stannar ibland så den behöver nog en service även denna. Cool klocka annars.

Pris: 300:- SÅLD
 
Senast ändrad:
Topp