• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Reparera gammal Rolex

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nej, Jag skulle alla dagar i veckan välja Rob! :)
Tyckte bara att det kanske var en lite orättvis jämförelse att jämföra någon som har möjlighet att utföra reparationen på plats mot att skicka ner den till Rolex egna verkstad i Geneve. Nu vet jag ju inte var Nymans marginal är, men brukar det inte vara hiskeligt dyrt att serva hos tillverkarnas egna verkstäder i Schweiz?
Tror det är tvärt om för oss i sverige, fabriksservice är nog billigare om man sköter den utan mellanhand. Skall återkomma i frågan när jag har det svart på vitt.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror det är tvärt om för oss i sverige, fabriksservice är nog billigare om man sköter den utan mellanhand. Skall återkomma i frågan när jag har det svart på vitt.


Jag menade jämförelsen i pris inte var riktigt jämförbar om Rob utförde servicen själv mot priset Nymans gav som innebar att de skickade den ner till Schweiz.
Sen blir det nog lite billigare (dock inte billigare än Rob) att skippa Nymans och kontakta Schweiz själv om det är möjligt och man absolut vill skicka dit.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag menade jämförelsen i pris inte var riktigt jämförbar om Rob utförde servicen själv mot priset Nymans gav som innebar att de skickade den ner till Schweiz.
Sen blir det nog lite billigare (dock inte billigare än Rob) att skippa Nymans och kontakta Schweiz själv om det är möjligt och man absolut vill skicka dit.

Syftade på service hos AD i Sverige jämfört med fabriksservice utan mellanhand (AD).
 

Watch out

Cartier
Gratulerar, fasiken va nice!
Kul med sådana bra historier som slutar med en fint tickande klocka på armen.
2q38x2x.jpg
 
Topp