Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Repeaters???

Diskussion i 'Diskussion' startad av NiklasArvid, 21 mars 2013.

1. NiklasArvid
    Trådstartare

NiklasArvid Gandhi

repeaters? jag vet inget om dem? är den nån som gör det?

...repeaters verkar ju vara där de riktigt blytunga klockjunkies hamnar till slut, så det är väl bara att hoppa i på huvet i den djupa änden direkt... :lol:

-kan jag börja med en pocket watch quarter repeater av okänt märke? el. är det bara sjiit så jag måste höja lånen på huset o gå på en armbands minute repeater i platina med en gång??? :?

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Är inne på samma spår när jag inte tänker på reversos och flytande plastur. Tror man börjar med en minute repeater i fickursformat. Den kan man ju ändå använda till vardags...

3. mikklos

mikklos Bonde

Från:
    Sickla
    Re: Sv: Repeaters???

Lustigt att den tråden dök upp för jag klistrade in exakt det här klippet på ett annat forum i morse. Kanske ett köptecken (i mångmiljonklassen)? Den är värd att nämnas igen i alla fall:
    http://www.youtube.com/watch?v=TV-SZQcS23Q

4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Om man verkligen gillar mekaniska ur pga ingenjörskonsten, vilket många här hävdar, är det svårt att de förbi coola repeaters.

Läste nyligen om Piagets nya kaliber 1290P i Watch Time. Helt sinnesjukt - världens tunnaste repeater-verk, 4,8 mm högt, 407 delar och spelar finstämt i 64db (i Emperador Cousin-boetten)!!

Tiden och jobbet de lägger ner på att utveckla, montera och finjustera de här haute horologie-uren är häpnadsväckande...

http://www.hodinkee.com/blog/sihh-2...est-self-winding-minute-repeater-in-the-world

5. Chrisse

Chrisse The King of Jesters

Från:
    Göteborg
    Ingen fan av urtavlan, men i övrigt är det ren erotik

6. China

China Guest

Vill du komma billigt undan så är Citizens quartz Campanola Minute Repeater (Citizen Calibre 9000) ett alternativ. Går vi över på mekaniska så har Seagull flera prisvärda alternativ, quarter-repeater (ST90), minute-repeater (ST91), och minute-repeater med perpetual calendar (ST9150).

7. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Men är de lika tunna som Piagets 1290?? ;)

8. China

China Guest

Nej, men det är inte riktigt samma prisklass. ;)

Mårtenssons ur Brookfield