• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Repeaters???

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
repeaters? jag vet inget om dem? är den nån som gör det?

...repeaters verkar ju vara där de riktigt blytunga klockjunkies hamnar till slut, så det är väl bara att hoppa i på huvet i den djupa änden direkt... :lol:

-kan jag börja med en pocket watch quarter repeater av okänt märke? el. är det bara sjiit så jag måste höja lånen på huset o gå på en armbands minute repeater i platina med en gång??? :?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
NiklasArvid skrev:
repeaters? jag vet inget om dem? är den nån som gör det?

...repeaters verkar ju vara där de riktigt blytunga klockjunkies hamnar till slut, så det är väl bara att hoppa i på huvet i den djupa änden direkt... :lol:

-kan jag börja med en pocket watch quarter repeater av okänt märke? el. är det bara sjiit så jag måste höja lånen på huset o gå på en armbands minute repeater i platina med en gång??? :?
Är inne på samma spår när jag inte tänker på reversos och flytande plastur. Tror man börjar med en minute repeater i fickursformat. Den kan man ju ändå använda till vardags...
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Repeaters???

Om man verkligen gillar mekaniska ur pga ingenjörskonsten, vilket många här hävdar, är det svårt att de förbi coola repeaters.

Läste nyligen om Piagets nya kaliber 1290P i Watch Time. Helt sinnesjukt - världens tunnaste repeater-verk, 4,8 mm högt, 407 delar och spelar finstämt i 64db (i Emperador Cousin-boetten)!!

Tiden och jobbet de lägger ner på att utveckla, montera och finjustera de här haute horologie-uren är häpnadsväckande...

http://www.hodinkee.com/blog/sihh-2...est-self-winding-minute-repeater-in-the-world
 
C

China

Guest
Vill du komma billigt undan så är Citizens quartz Campanola Minute Repeater (Citizen Calibre 9000) ett alternativ. Går vi över på mekaniska så har Seagull flera prisvärda alternativ, quarter-repeater (ST90), minute-repeater (ST91), och minute-repeater med perpetual calendar (ST9150).
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Repeaters???

China skrev:
Vill du komma billigt undan så är Citizens quartz Campanola Minute Repeater (Citizen Calibre 9000) ett alternativ. Går vi över på mekaniska så har Seagull flera prisvärda alternativ, quarter-repeater (ST90), minute-repeater (ST91), och minute-repeater med perpetual calendar (ST9150).

Men är de lika tunna som Piagets 1290?? ;)
 
C

China

Guest
Re: Sv: Repeaters???

Camo00 skrev:
China skrev:
Vill du komma billigt undan så är Citizens quartz Campanola Minute Repeater (Citizen Calibre 9000) ett alternativ. Går vi över på mekaniska så har Seagull flera prisvärda alternativ, quarter-repeater (ST90), minute-repeater (ST91), och minute-repeater med perpetual calendar (ST9150).

Men är de lika tunna som Piagets 1290?? ;)

Nej, men det är inte riktigt samma prisklass. ;)
 
Topp