• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Replicaklockor?

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Kriminellt...ja, Omoraliskt? Tycker jag inte.
Jag har aldrig köpt en fejkklocka men när jag var i Peking köpte jag ett par pirat-adidas för 30kr. Skorna var bra och jag slet ut dom på 2 år.
Jag har svårt att se att varken jag eller tjejen som sålde skorna gjorde nåt fel.
Det finns säkert nån jurist på adidas som anser att jag är kriminell och borde straffas.

Om det är tveksamt om det existerar ett brottsoffer är det tveksamt om det borde vara kriminellt.

Så brott är bara när det existerar ett brottsoffer? Intressant. Då kan alla begå bedrägerier utan att klassas som brott.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den stora faran ser jag när välgjorda fejk (om det nu finns sådana) börjar bli bortåt 20-30 år, hittas i en gammal byrålåda och sedan kommer ut på Tradera/Ebay till försäljning...
Skulle aldrig visa mig med t.ex en fejk Submariner, bara att acceptera och köpa en Seiko om inte pengarna räcker till!
 

Vonlind

Panerai
Boy-that-escalated-quickly.jpg
 
Topp