• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Request: Tissot Navigator Sonorous OBS många bilder.

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Här kommer lite bilder till wundlander och alla andra som vill se. :)
Tissot Navigator Sonorous. Sonorous betyder att klockan har alarm, det fnns även andra Tissot modeller som har alarm t.ex. Tissot seastar sonorous. Klockan huserar ett Tissot 2120 urverk även kallat AS1931. Navigator Sonorous tillverkades mellan ca 1969 till 1973-74

http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&0&2uswk&Tissot_2120




Här kommer bildkavadkaden.

doBrAGA.jpg

TUaVvQv.jpg

GVo9Psv.jpg

St0UEp1.jpg

sQckTbv.jpg

naZMAIQ.jpg

olxNTfh.jpg

wvvLJFS.jpg

2s8ar7l.jpg

leWqwnn.jpg

5cby9VE.jpg

gkFhoWj.jpg

rbaWAq4.jpg

X4QFisp.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det som ser ut som smuts i kanterna av boetten är en gammal klibbig packning som är i princip omöjlig att få bort utan att bada boetten i aceton. Tyvärr skulle det även lösa upp glaset på klockan :)
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Jag tackar och bockar!
Den är rätt cool den där. De två feta kronorna och den udda boettformen ger den ett bitigt intryck, vilket jag gillar.
Sen är det oemotståndligt med den lilla alarmvisaren som ser ut som på väckarklockor.
Tack för att du tog dig tid att fota och posta.
Men hur låter den? :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja, speciellt på mig som har så tunna handleder så ser den riktigt fet ut, även om boetten inte är bredare än 36-37mm. Vi jämförde den mot en cricket igår och cricketen gick vinnande ur matchen. Detta kan dock bero på att min kanske skulle behöva en service.

Orkar tyvärr inte spela in en video, men bjuder på ett youtubeklipp :)

 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Trevligt att du fick med en massa olika vinklar! Väldigt ofta vill man se klockan från fler vinklar än de vanliga "rakt uppifrån" & "närbild på boett" :)
 

Jens

Greedo
Jävligt trevlig modell! Tissot har en del skönheter fr 70-talet. Tummen upp för Tissot helt enkelt!



J
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Snygg klocka med användbar komplikation, ska du kosta på den service eller serva den själv?:)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jävligt trevlig modell! Tissot har en del skönheter fr 70-talet. Tummen upp för Tissot helt enkelt!


J

Tummen upp, lite tråkigt att de inte får den uppskattning de förtjänar. Fast det gör ju att jag kan köpa dem billigare istället! :)

Snygg klocka med användbar komplikation, ska du kosta på den service eller serva den själv?:)

Den får nog gå till urmakaren när jag får råd, känns som jag inte har riktigt koll på alarmkomplikationen och jag misstänker att det är mer komplicerat än det verkar... :)
 

Minuteman

Rolex
Den där Tisson är riktigt cool.
Klibbiga packningar har jag också råkat ut för på en Tissot från samma tid. Kanske någon speciell sort de använde som klibbar ihop med.tiden?
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Den där Tisson är riktigt cool.
Klibbiga packningar har jag också råkat ut för på en Tissot från samma tid. Kanske någon speciell sort de använde som klibbar ihop med.tiden?


Ja, jag tror faktiskt det är Tissots packningar, jag har faktiskt sett det på ett antal Tissot...
 
Topp