• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resa, mest bang for the buck?

Anden

Cartier
2-Faktor
Kan +1a Vilnius också, var där förra året med ett gäng vänner och hade fruktansvärt roligt. Vår medelålder är visserligen 10 år under din och budget var studentnivå, men det var inte ett problem där. Bodde tre nätter på trestjärnigt för en dryg hundralapp per natt och taxi till och från flygplatsen är närmast gratis om man inte låter sig bli blåst (de försökte med 30 euro för två bilar från flygplatsen, vi betalade senare 12 euro för lika många bilar till flygplatsen).
Matmässigt är det mycket hipsterburgare, men finns mycket annars också med framför allt östeuropeisk prägel. Bra resmål om man gillar att strosa runt i gamla kvarter (håll er till gamla stan och närområdet) mellan ölhak och restauranger, eftersom servicen är så långsam att ni kommer vilja ha mer när ni är klara på ett ställe! :D
 

Guden

Cartier
Råkar jag ha en landsman här på forumet? :rolleyes: Mycket bra rekommendationer i övrigt. Liten note på Ada Ciganlija; Smockat vid bra väder!
Verkar som det. :)
Finns dock alltid plats längst bort vid "Just Vanilla" som svenskarna tar över varje sommar. :cool:
Annars är "Hot Mess" rätt så soft. DJ vid poolen på dagarna, stora soffor att ligga och sola på. Man hämtar in några hinkar med nedkylda Coronas. - man lever som en kung helt enkelt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag var i warszawa tidigare i år och det överträffade förväntningarna. Modern stad med riktigt bra hotel, museer, restauranger, uteställen, m.m. Allt var oförskämt billigt dessutom...
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Håller med på allt ovanstående! Perfekt weekendresa oavsett vem man åker med.

Märkligt hur det skiljer sig. Var i Warszawa för ett par år sen och det var bland de värsta resor jag gjort, trist stad och förhållandevis risigt käk. Har hört bättre om Krakow!

Jag skulle kört på Prag, svårt att hitta trevligare stad och godare öl!
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
+1 Prag.
Väldigt o-öst-stat. Vacker stad. Riktigt stökigt nattliv, bra restauranger. Billigt så innåthelvete på sina håll och om det är bra väder finns massor av aktiviteter längst floden. Enda minuset är att hotellen av det jag kunde se, var rätt kassa. Vi betalade dyrt för Hilton vilket inte var värt pengarna. Shoppingen har jag ingen aning om däremot, var där på svensexa. Ska jag döma av hur man klär sig i Prag skulle jag inte rekommendera att du shoppar där om du inte är ute efter dörrvakt/utpressar-looken alt. vill köpa kläder till din tjej - strippan.
 

Brunleif

Panerai
Märkligt hur det skiljer sig. Var i Warszawa för ett par år sen och det var bland de värsta resor jag gjort, trist stad och förhållandevis risigt käk. Har hört bättre om Krakow!

Jag skulle kört på Prag, svårt att hitta trevligare stad och godare öl!

Ja det är verkligen olika, var i Riga för två veckor sedan och har hört mycket bra.
Men jag tror jag kom tillbaka deprimerad efter den resan :D

Apropå Warszawa så upplevde jag tvärtom maten och framförallt köttrestaurangerna (favoriten var http://www.butcheryandwine.pl/?lang=en) som fantastiskt, tror aldrig jag ätit bättre kött än jag gjorde där oavsett nivå på restaurang här hemma i Sverige.
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Ja det är verkligen olika, var i Riga för två veckor sedan och har hört mycket bra.

Riga ja! Där har jag också varit på Svensexa!
Sjukt billiga hotell, också jävligt stökigt nattliv. Vi hade oflyt med käket där, förjävla kasst var det. Men jag har hört att det finns bra restauranger i Riga.

Killarna körde myggjagare, steroider och kråsskjortor när vi var där, och tjejerna tycktes gå all in på haute prostitoure.
 

Josa

Omega
2-Faktor
Tel Aviv!
Grym Stad, grym mat och dryck. Prisvärt, Stranden mitt i stan. Staden sover aldrig, nöjeslivet igång konstant.
Flyg med Norwegian från både Köpenhamn och Stockholm. Sommarvärme.
Vill ni så gör ni dagsutflykter till Jerusalem och Döda Havet.
Lämnar er med denna lilla video,
 

Elvis82

Cartier
2-Faktor
Bratislava kan vara ett skoj alternativ. Funkar även att flyga till Wien så kan göra två städer på samma resa :)
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Dublin!
Kanske inte mest pang för pengen eller en storstad men ruskigt trevligt.
Irländarna spolar inte kröken direkt heller.
 
Senast ändrad:

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ja det är verkligen olika, var i Riga för två veckor sedan och har hört mycket bra.
Men jag tror jag kom tillbaka deprimerad efter den resan :D

Apropå Warszawa så upplevde jag tvärtom maten och framförallt köttrestaurangerna (favoriten var http://www.butcheryandwine.pl/?lang=en) som fantastiskt, tror aldrig jag ätit bättre kött än jag gjorde där oavsett nivå på restaurang här hemma i Sverige.
Samma upplevelse för min del i Warszawa, åt på så många bra ställen. Men det gäller ju att hålla sig borta från turistfällorna med bildmenyer. Vill tipsa om råbiffen på Stary Dom som man får förbered table side, den är en upplevelse och helt magnifik :cool:
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Prag.
Smidigt från ARL eller CPH. Jag rekommederar Art Deco Imperial Hotel; riktigt juste som dessutom har en av Praques bästa restauranger. Så även frukosten är riktigt bra. Restaurangen är så populär så att man även som hotelgäst måste se till att boka bord i synnerhet på helgen. Finns mer att läsa här:

http://www.hotel-imperial.cz/en/?utm_expid=54161440-5.g44OalIrTPu4hyZ_jp0G9g.0&utm_referrer=http://www.hotel-imperial.cz/en/?r=4181122&gclid=CL2Fuv6p5cwCFSUMcwodURIACw

Prisvärt!!
 

bluetrain

Cartier
Tel Aviv!
Grym Stad, grym mat och dryck. Prisvärt, Stranden mitt i stan. Staden sover aldrig, nöjeslivet igång konstant.
Flyg med Norwegian från både Köpenhamn och Stockholm. Sommarvärme.
Vill ni så gör ni dagsutflykter till Jerusalem och Döda Havet.
Lämnar er med denna lilla video,

Skriver under på Tel Aviv! Sjukt najsig stad som varmt rekommenderas! Nu är den ju ingen Östeuropeisk stad med billig öl primärt (om det är det du/ni söker) det är tal om men säg man gillar italienska/spanska storstäder, typ barca, så tror jag ni kommer bli väldigt nöjda. Lite förvånande men definitivt ett kul inslag var hur utbrett sushi var med sjukt många bra sushihak det fanns. Mkt att göra, bad, kultur, schysst nattliv, skön stämning osv.
 

Songer

Omega
Slänger in Warsawa, väldigt billigt att äta och dricka
Hotellet kostar lite, finns 5-stjärnigt lätt under 1000-lappen.

Berlin, lite dyrare att äta och dricka, men bättre priser än sverige.
Hotell är mycket billigare, har bott på 5-stjärnigt för ca 1000kr/natt då var det Sheraton.
 

Zingo

Rolex
Många bud på vanliga weekend resemål som Prag och Budapest. Lite mindre vanliga torde Warsawa, Riga, Vilinus vara, skulle då förslå Krakow i den kategorin.

Än mer ovanlig torde Brateslava vara, löjligt billigt, enkelt med flyg. Finns diverse klubbar bl.a. i ett atombomb skyddsrum. Vidare är det enkelt att göra en utflykt till Wien. I jämförelse så var Budapest dyrt och Prag mycket dyrt.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ett stort tack för alla tips! Nu ser det ut som att valet faller på Warszawa, men tack för all input.

Jag var i warszawa tidigare i år och det överträffade förväntningarna. Modern stad med riktigt bra hotel, museer, restauranger, uteställen, m.m. Allt var oförskämt billigt dessutom...

Håller med på allt ovanstående! Perfekt weekendresa oavsett vem man åker med.

Samma upplevelse för min del i Warszawa, åt på så många bra ställen. Men det gäller ju att hålla sig borta från turistfällorna med bildmenyer. Vill tipsa om råbiffen på Stary Dom som man får förbered table side, den är en upplevelse och helt magnifik :cool:

Slänger in Warsawa, väldigt billigt att äta och dricka
Hotellet kostar lite, finns 5-stjärnigt lätt under 1000-lappen.

Berlin, lite dyrare att äta och dricka, men bättre priser än sverige.
Hotell är mycket billigare, har bott på 5-stjärnigt för ca 1000kr/natt då var det Sheraton.

Många bud på vanliga weekend resemål som Prag och Budapest. Lite mindre vanliga torde Warsawa, Riga, Vilinus vara, skulle då förslå Krakow i den kategorin.

Än mer ovanlig torde Brateslava vara, löjligt billigt, enkelt med flyg. Finns diverse klubbar bl.a. i ett atombomb skyddsrum. Vidare är det enkelt att göra en utflykt till Wien. I jämförelse så var Budapest dyrt och Prag mycket dyrt.

Jaha - var ska man bo då? Föredrar många stjärnor, pool/spa, och ett jäkligt fräscht rum. Givetvis gärna centralt.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ett stort tack för alla tips! Nu ser det ut som att valet faller på Warszawa, men tack för all input.
Jaha - var ska man bo då? Föredrar många stjärnor, pool/spa, och ett jäkligt fräscht rum. Givetvis gärna centralt.
Jag bodde sist på Hampton by Hilton, centralare blir det inte och rummet var fräscht med grym utsikt. De hade dock inget spa, bara ett gym...
 
Senast ändrad:

Brunleif

Panerai
Gjorde det men det blir lite som en djungel och därför tänkte jag om någon hade tips. Annars får det bli ett säkert kort, med spa =)
https://sv.hotels.com/hotel/details...410&q-room-0-adults=2&YGF=2&MGT=1&ZSX=0&SYE=3
Marriot brukar ju sällan vara speciellt dåliga.
Annars finns detta som ser trevligt ut.
https://sv.hotels.com/hotel/details...51&q-room-0-adults=2&YGF=14&MGT=1&ZSX=0&SYE=3

Notera att priset avser två personer i dubbelrum.
 
Topp