• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resa till Rom + ny efterlängtad klocka

Wi

NLA
2-Faktor
OBS! läs detta omdöme om du funderar på att handla av samma säljare https://klocksnack.se/threads/chron...eferenser-av-handlare.9825/page-2#post-173284

Rom är en sjukt fin stad med mycket ögongodis att vila ögonen på..Tog väl ca 800 bilder på en vecka, men jag tänkte inte dela med mig av så mycket av stadens bilder, utan endast de bilder som min flickvän tyckte var pinsamma =)

Så Rom!


En stad att vara kulturell i..


med gamla saker att se på..


den ena finare än den andra..


med många promenadställen..


Mycket fina klockbutiker, men jag gillar inte att fota skyltfönster, två blev det ändå på mina nya favoriter från omega



För er som minns min Gaga Milano tråd =D Hos samma urhandlare kunde man köpa klockor i top notch-klassen


Äldre klockor kunde man också hitta..



Hittade lite beg.handlare genom chrono24 och bestämde mig för att besöka Eorologi. Blev inte besviken! Otroligt bra bemötande och det var kul att prata med en annan klockfantast som mer än gärna visade upp sina klockor och bjöd in mig till sin workshop där en mindre glad urmakare fick ta ett uppehåll i sitt arbete. Fin butik/workshop med en hel del modern (läs rolig/ball) utrustning.



Kollade på lite intressanta klockor i min prisklass



och ett köp blev det..


Och för er som inte förstod det från förra bilden som blev det en Rolle.




Mer specifikt en Datejust 1601 med svart/grå tavla. Kul att klockan precis blivit komplett servad, fick även med lite papper från trycktestet och butikens egna certifikat tillsammans med 18mån garanti. Klockan har precis blivit polerad och fått nytt plexi. Vanligtvis faller jag inte för äldre klockor som blivit polerade, men det var bra gjort och fick mig att smälta lite, så varför inte ;)




och wristshots såklart!




Oså en sista cappuccino på flygplatsen ;)


Är riktigt nöjd med klockan! Dock är jag ute efter ett oyster, rassel är charmigt, men ändå inte riktigt min grej!
Ciao
 

max

Dancing Queen
Grattis till en trevlig klocka och en go köpupplevelse!
Grymt mkt roligare att köpa saker i butik än över internet :)
 
  • Like
Reactions: Wii

Wi

NLA
2-Faktor
Grattis till en trevlig klocka och en go köpupplevelse!
Grymt mkt roligare att köpa saker i butik än över internet :)

Tackar! Dock håller jag inte med, det känns mer säkert och lugnande, men jag tycker om att köpa iaf klockor över nätet. Känns lite som gambling om skicket faktiskt är som utlovat och spänningen och den vidriga men ändå sköna väntan tills paketet anländer är något speciellt. Att sedan slita upp paketet och bromsa sig för att fota till KS är ju sjukt skönt ;)
 

Mr Chance

Kalmar
Grattis, den ser fin ut! Så du kan rekommendera Eorologi? Sett några intressanta klockor där på chrono24.
 

Hardy

Thug
håller med om att de är proffsiga! dock blev det inget köp för mig sist.

grattis till köpet och kul att du gilla Rom. underbar stad!
 
  • Like
Reactions: Wii

easy rider

Brüno
2-Faktor
Vilken skönhet, riktigt fint skick och bra polering att döma av bilderna. Grattis.
Rom är för övrigt en enda stor historisk overload, mycket fin stad :)
 
  • Like
Reactions: Wii

Wi

NLA
2-Faktor
Grattis, den ser fin ut! Så du kan rekommendera Eorologi? Sett några intressanta klockor där på chrono24.

Jag kan rekommendera Eorologi. Det bemötande jag fick var ordentligt och alla mina frågor fick tydliga svar. Ägarens kunniga snack och faktumet att han blev "irriterad" på mig när jag frågade om klockan fått org. delar vid service. Ja..han till och med öppnade klockan och gav mig en lupp, sedan stängdes klockan och den blev trycktestad på nytt.

Jag skulle inte tveka en sekund på att köpa en klocka genom chrono24 och få den skickad till Sv.
Rolig grej han berättade är att tack vare chrono24 så säljer han nu ungefär 3-6 klockor mer/vecka, många handlar från tyskland.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Grattis till en fin klocka.. Hatten var mindre fin :clown:

Håller med! Hatten var en present till pappsen, höll den i handen hela resan för att inte förstöra den..jag är ingen huvudbonads-kille, önskar dock att jag var det för då hade jag haft höghatt och tillhörande monokel + fickur dagligen!

Vilken skönhet, riktigt fint skick och bra polering att döma av bilderna. Grattis.
Rom är för övrigt en enda stor historisk overload, mycket fin stad :)

Jo visst! En polering är alltid en polering och luggarna ändrar ju form, dock var detta en av de bättre och jämnare poleringar jag sett..Italienarna polerar alla klockor de får in!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Jo visst! En polering är alltid en polering och luggarna ändrar ju form, dock var detta en av de bättre och jämnare poleringar jag sett..Italienarna polerar alla klockor de får in!

Så länge den görs bra är det inga problem tycker jag. Problemet är väl att det sällan görs bra...din undantagen.
 
  • Like
Reactions: Wii

TKVF

Panerai
Har aldrig varit i Rom. Kanske blir någon gång. Roligt att handla klockor utomlands. Grattis grattis i vilket fall.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Har aldrig varit i Rom. Kanske blir någon gång. Roligt att handla klockor utomlands. Grattis grattis i vilket fall.

Riktigt roligt att handla klockor utomlands, rolig känsla!
Kan verkligen rekommendera Rom om man älskar mat och gillar arkitektur, samt konst.
 
Topp