• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resa

Gulliver

Cartier
2-Faktor
Fick denna av sambon i julklapp, hårdcase som bara är att slänga ner i väskan. Riktigt nöjd faktiskt!

04b740b9e8992cafcf77e7b3c4392f90.jpg
05c3f149486a2205160bc8c7b935aef0.jpg
 

cedstroms

Omega
Tycker resandet är stressigt nog, och att behöva tänka på sina klockor är ett orosmoment jag gärna skippar på resande fot. Därför stannar samma klocka på handleden hela resan (om man inte tar med sig en ny hem dvs). :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Jag har tre med mig.
Men sen när jag åker utomlands så jobbar jag och bor där minst 2-3 månader i sträck.
För en vecka så hade jag bara tagit en klocka.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Mitt grej är att jag gillar vintage , ingen av mina klockor är provtryckta i modern tid , därför brukar jag bara ha med mig en klocka av beater typ. Dock har jag lovat mig själv bättring och skall därför provtryckta och använda en litebättre klocka nästa gång , kanske en dykarklocka eller krono. Jag ringde och kollade med Klockmäster i Malmö , dom tar ca 150kr per styck .
 
Kör i princip alltid med en klocka på resa. Normalt växlar jag klocka flera gånger i veckan så när jag är på resa ser jag det som ett tillfälle att frångå min normala ombytlighet. Inser ofta att det går alldeles utmärkt att klara sig på en klocka (något jag alltid glömmer bort så fort jag kommit hem...)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
OM jag bara skulle ha en klocka med skulle det utan tvekan bli GMT Pepsi. Mkt allround, WR 100, dual time och duger även som kvällsklocka :)...och rätt snygg.
 
Skulle säga oftast två. Det blir då Speedyn och sedan något åt det dressiga hållet så vida inte det är någon vildare resa då blir det Speedy och SKX som åker med!

I vissa särskilda fall har det blivit tre men det är väldigt sällan.
 

TCB

Cartier
Reser endast med en klocka, det beror mest på att jag vill slippa tänka på att klockorna ligger på hotellrummet och vara orolig för att bli av med dem. Vill kunna koppla av på semestern.
 

POO

Panerai
Är det inte därför man har Rolex? "För att den passar till allt" som det brukar framhålls?
 

Ariseb

Breitling
Jag reser alltid med klockorna i en klockrulle.. Med klockrulle syftar jag på något som liknar ett lädertäcke med fickor på som jag kan klockorna i, "lädertäcket" rullas sedan ihop och ner i väskan. Galet snyggt och praktiskt, härlig känsla att rulla ut läderlappen...:cigar:

Jag tar alltid med en kostymklocka, något lite nättare med läderband, och en klocka med metallänk som är lite mer fräsig, gärna min beater som är en Longins sport wing ;)
 
Topp