• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resa

Roffe

Panerai
2-Faktor
Tjena.
Två studenter ska iväg en weekend i maj antingen eftermiddag onsdag - söndag eller torsdag - söndag. Restips, hotelltips osv uppskattas snarast.
Vi har redan varit i nedanstående och vill ej dit igen;
Barcelona
London
Budapest
Prag
Riga
Gdansk
Dublin
Amsterdam
Berlin
Danmark, Finland, Norge och Island är ej utav intresse. Även Tyskland känns tråkigt generellt?
Säkert glömt något också.

Som sagt stundenter så budget därefter, alltså undanbedes typ Nice och dyl. tyvärr.
Vi har varit inne lite på främst dessa nedanstående;
Rom
Madrid
Kroatien någonstans, typ Split?
Lissabon
Malta

Har ni några bättre förslag eller tips angående ovan förslag så ös gärna på!

Mvh
 

Hugii

Audemars
Kroatien är prisvärd i maj (och alltid annars). Billiga hotell och billiga hyrbilar om ni ska bila.
Kan varmt rekommendera Dubrovnik (som varit inspelningsplats för Star Wars, Games of Thrones och Robin Hood) med omnejd (nära till vingårdar, Korcula, Mljet, Peljesac).
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Kroatien är prisvärd i maj (och alltid annars). Billiga hotell och billiga hyrbilar om ni ska bila.
Kan varmt rekommendera Dubrovnik (som varit inspelningsplats för Star Wars, Games of Thrones och Robin Hood) med omnejd (nära till vingårdar, Korcula, Mljet, Peljesac).
Okej låter ju trevligt. Vi ska flyga! Okej, där kan man även hänga strand någon dag om man (läs: flickvännen) vill?

Verkar som ni är inte på lite solsemester men annars åk till Polen! Warszawa är Nice!
Gdansk har vi besökt och Polen känns därför mindre aktuellt än till exempel Rom, Madrid, Kroatien och Lissabon men tack för svaret! Som du säger så är vi inne på lite mer sol och framförallt värme än vad Polen skulle ge oss..
 

Hugii

Audemars
Okej låter ju trevligt. Vi ska flyga! Okej, där kan man även hänga strand någon dag om man (läs: flickvännen) vill?
Ja om man vill och har tur med vädret.

Foto taget 8 maj 2016
20160508_135720.jpg
 

mmh

Panerai
2-Faktor
Lissabon tycker jag är riktigt trevligt. Billigt dessutom, så torde passa er budget.
 

Hugii

Audemars
Värt att veta är att Dubrovnik är svindyrt.

Belgrad kanske?
Svindyrt? Så farligt är det inte, kanske lite dyrare än övriga Kroatien men fortfarande helt OK-priser. Och om man dessutom ska resa i maj ca5-6 dagar då är det absolut prisvärt.

Sola och bada i Belgrad, i maj? :)
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Ja om man vill och har tur med vädret.

Foto taget 8 maj 2016
20160508_135720.jpg
Ser ju trevligt ut, ska kika på lite alternativ dit!

Lissabon tycker jag är riktigt trevligt. Billigt dessutom, så torde passa er budget.
Vi har plockat bort det alternativet då det inte var så billigt. Kostade i runda slängar 9000 för bara flyg ToR om man inte skulle resa i 30h.

Värt att veta är att Dubrovnik är svindyrt.

Belgrad kanske?
Okej! Ska absolut kolla upp Belgrad, tack.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Svindyrt? Så farligt är det inte, kanske lite dyrare än övriga Kroatien men fortfarande helt OK-priser. Och om man dessutom ska resa i maj ca5-6 dagar då är det absolut prisvärt.

Sola och bada i Belgrad, i maj? :)

Sola och bada i Rom och Madrid är väl så där också. :)

Har rätt bra koll på Dubrovnik och priserna i innerstan på mat, boende osv är saftigt. Dyrare än svenska priser för det mesta. Festa är också svindyrt med dyra inträden och dyr sprit.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Svindyrt? Så farligt är det inte, kanske lite dyrare än övriga Kroatien men fortfarande helt OK-priser. Och om man dessutom ska resa i maj ca5-6 dagar då är det absolut prisvärt.

Sola och bada i Belgrad, i maj? :)
Sola och bada är inga måsten, mest flickvännen som hakat upp sig på det. Då det är just en weekend så är jag mer sugen på något annat än sola och bada. Men att det är lite sol och "varmt" skadar ju absolut inte, t.ex. Madrid och Rom sett till klimatet!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Sola och bada i Rom och Madrid är väl så där också. :)

Har rätt bra koll på Dubrovnik och priserna i innerstan på mat, boende osv är saftigt. Dyrare än svenska priser för det mesta. Festa är också svindyrt med dyra inträden och dyr sprit.

Finns ju fontäner! ;)
Älskar Rom, åker gärna tillbaka men som du säger sola och bada blir det ju inte. Men sjukt mkt att titta på och vandra runt. Mäktigt med all historia som är mitt i staden.

Rekommenderas @Roffe även fast det var några år sedan jag och tjejen var där. Var inte blodigt dyrt då om en väljer rätt. b&b körde vi på något mysigt centralt ställe någon kilometer från colloseum. maten inte svindyr om en inte går på lyx. Glass billigt och sjukt god :hungry:
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Finns ju fontäner! ;)
Älskar Rom, åker gärna tillbaka men som du säger sola och bada blir det ju inte. Men sjukt mkt att titta på och vandra runt. Mäktigt med all historia som är mitt i staden.

Rekommenderas @Roffe även fast det var några år sedan jag och tjejen var där. Var inte blodigt dyrt då om en väljer rätt. b&b körde vi på något mysigt centralt ställe någon kilometer från colloseum. maten inte svindyr om en inte går på lyx. Glass billigt och sjukt god :hungry:
Låter bra! Ska kolla mer på Rom. Är inne på Rom, Madrid eller Dubrovnik och velar nu!
 

Hugii

Audemars
Sola och bada i Rom och Madrid är väl så där också. :)

Har rätt bra koll på Dubrovnik och priserna i innerstan på mat, boende osv är saftigt. Dyrare än svenska priser för det mesta. Festa är också svindyrt med dyra inträden och dyr sprit.
Kul att Rom och Madrid är så mkt billigare då. :p :)
 

wesly

Omega
Även jag tipsar gärna om Rom, fantastiskt att planlöst vandra om kring i de gamla delarna av stan och äta och dricka gott med intressant historia runt omkring.

Sen behöver nice inte bli dyrare än en Rom resa. Smidigt att ta tåg eller buss till Monaco och liknande därifrån också.
Men åker själv hellre tillbaka till Rom än nice
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Låter bra! Ska kolla mer på Rom. Är inne på Rom, Madrid eller Dubrovnik och velar nu!
Madrid tycker jag är en riktigt tråkig stad.
Rom däremot, mitt favorit resemål, varit där 7-8 gånger och har ännu inte sett allt jag vill.
Jag röstar för Rom, härligt väder i maj också
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Även jag tipsar gärna om Rom, fantastiskt att planlöst vandra om kring i de gamla delarna av stan och äta och dricka gott med intressant historia runt omkring.

Sen behöver nice inte bli dyrare än en Rom resa. Smidigt att ta tåg eller buss till Monaco och liknande därifrån också.
Men åker själv hellre tillbaka till Rom än nice

Bodde senast på
Hotell Piazza di spagna
Inget märkvärdigt men de ligger jäkligt bra

Madrid tycker jag är en riktigt tråkig stad.
Rom däremot, mitt favorit resemål, varit där 7-8 gånger och har ännu inte sett allt jag vill.
Jag röstar för Rom, härligt väder i maj också
Det blev onsdagkväll-söndag i Rom början på maj! Ett centralt och fräscht hotell i centrum + flyg för ca 11 000 för 2 personer! Känns helt ok, eller?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Det blev onsdagkväll-söndag i Rom början på maj! Ett centralt och fräscht hotell i centrum + flyg för ca 11 000 för 2 personer! Känns helt ok, eller?
Nu är jag lite smått avundsjuk :)
Själv blir det vänta med Rom några år, grabben är fortfarande för liten för att gå runt i en stad hela dagen
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Nu är jag lite smått avundsjuk :)
Själv blir det vänta med Rom några år, grabben är fortfarande för liten för att gå runt i en stad hela dagen
Ska bli skönt! :) Vi studenter får ta vårt roliga på våren då sommaren består av sommarjobb så blir svårt att få in en resa då, hehe! Ja små barn och Rom och dylikt är kanske inte den bästa kombon, tyvärr..
 

rekacj

Omega
2-Faktor
Jag gillar Paris. Billiga flyg och hotell i alla prisklasser. Sol och bad blir det inte men en hel del upplevelser. Prisklassen är väl som Rom och Madrid.
 

Gabriel90

Panerai
Låter bra! Ska kolla mer på Rom. Är inne på Rom, Madrid eller Dubrovnik och velar nu!
Har varit i Rom ..
Inte så billigt, dock åt vi mest på restauranger i de centrala delarna där andra turister äter. Då e ju priserna alltid högre
Väljer man centralt hotell och bra standard kostar det därefter.

Dock tyckte jag ändå att det var värt :)
Rom är underbart, njut av resan
 

Milanoo

Omega
Split, varit där i mitten av augusti ett par gånger så aldrig i maj. Men skön liten stad, gillar den skarpt. Vi hyrde lägenhet inne i gamla stan/borgen 1 min från strand promenaden. Skit fin. Andrea apartments tror jag dem hette
 
Topp