• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Resa

Allan Ballan

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Även jag lägger min röst på Krakow. Väldigt mysig stad mer kultur, god mat, festande och mycket studenter (Bara 100000 st). Inte så farligt dyrt heller.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Förutom
- en glass på Gelateria La Romana (Via Cola di Rienzo 2)
- Trastevere
- colosseum
- Vatikanen
- spanska trappan

Vad får jag inte missa? Vart måste jag äta någon gång? Vilket vin får jag inte missa?
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Förutom
- en glass på Gelateria La Romana (Via Cola di Rienzo 2)
- Trastevere
- colosseum
- Vatikanen
- spanska trappan

Vad får jag inte missa? Vart måste jag äta någon gång? Vilket vin får jag inte missa?
Fontana di Trevi är ju rätt maffig. Kläm in Pantheon också så har du måstena. Villa Borghese är en liten oas i stan. Traska också upp på det "lilla" huset vid Piazza Venezia så får du bra utsikt.
 

Josef B

Bestraffaren
Förutom
- en glass på Gelateria La Romana (Via Cola di Rienzo 2)
- Trastevere
- colosseum
- Vatikanen
- spanska trappan

Vad får jag inte missa? Vart måste jag äta någon gång? Vilket vin får jag inte missa?
Trastevere gäller om du ska ha bra mat. Centrala delarna är det mycket turister, i Trastevere möter man många romare och bra restauranger, mitt favoritområde.
Söndagar har de en morgonmarknad som är bland de största jag sett.
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Trastevere gäller om du ska ha bra mat. Centrala delarna är det mycket turister, i Trastevere möter man många romare och bra restauranger, mitt favoritområde.
Söndagar har de en morgonmarknad som är bland de största jag sett.
Trastevere blir det ikväll! Tips på några specifika reastauranger eller är det mesta bra? :) Åker tidigt på söndag så vi missar den tyvärr..
 

Roffe

Panerai
2-Faktor
Trevligt. En glass på Gelateria La Romana (Via Cola di Rienzo 2) rekommenderas starkt.
IMG_4590.JPG
Helt okej i 25 grader efter en guidad Vatikanen-förmiddag! ;)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Fortsätt med tips om Rom och rapport @Roffe. Jag ska dit för första gången om några veckor.
Några matnyttiga tips.
Missa inte vinbaren AI TRE SCALINI en vinbar med fantastiskt vällagad italiensk mat (boka bord).

Pizzan på Baffetto är sagolik.

Grymma mackor på Testaccio Market hos Mordi e Vai, ligger lite off men väl värt att ta sig dit.
Köpte även ett gäng ostar och salami på Testaccio, för en bråkdel av vad det kostar här i Svedala.

Espresson dricker du på Eustachio.

Cacio e pepe intas bäst på Roma Sparita.
 

Dronten

Cartier
Några matnyttiga tips.
Missa inte vinbaren AI TRE SCALINI en vinbar med fantastiskt vällagad italiensk mat (boka bord).

Pizzan på Baffetto är sagolik.

Grymma mackor på Testaccio Market hos Mordi e Vai, ligger lite off men väl värt att ta sig dit.
Köpte även ett gäng ostar och salami på Testaccio, för en bråkdel av vad det kostar här i Svedala.

Espresson dricker du på Eustachio.

Cacio e pepe intas bäst på Roma Sparita.
Tack. jag får försöka hinna med några. :)
 
Topp