• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rese-case från Watch-tool.de (blev klockson.se istället)

max

Dancing Queen
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

Är inte så förtjust i liggande klockor, har letat mycket själv och har hittat de på bild nedan.
Finns tyvärr inte att köpa för tillfället men har fått info om att de skall få in en batch i mitten/slutet av maj. Den som väntar på något gott :)
Tror de kommer kosta runt 50-60usd+frakt

DSC00015.jpg


För folk med små ... och stora klockor så skulle det även komma en för tre platskrävande saker:
DSC00018.jpg
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

Varför inte "liggande"? Du menar att det är bättre att ha dom på "kuddar"? Varför?

Priset låter ju schysst på dom du länkar, men USA brukar bli så krångligt med frakt/tull etc.
Vart har du hittat dom?

Den med tre skulle ju passa bra. En på armen, tre i väskan räcker väl oftast till... :cool:
 

max

Dancing Queen
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

Rock_N_Ron skrev:
Varför inte "liggande"? Du menar att det är bättre att ha dom på "kuddar"? Varför?

Priset låter ju schysst på dom du länkar, men USA brukar bli så krångligt med frakt/tull etc.
Vart har du hittat dom?

Den med tre skulle ju passa bra. En på armen, tre i väskan räcker väl oftast till... :cool:
Jag är nog bara larvig men känner att länken skavs om de ligger platt ihop. Troligtvis inga problem alls egentligen :)
USA är väl inga större problem, tullfritt under 1500 eller nått sånt och sen moms så är priset ändå överkomligt.
Vet inge vad frakten går på, kanske 150kr?
De säljs av panatime, men finns som sagt inte i webbutiken just nu.

Ang den med tre så har den större yttermått än den med 4st, annars hade jag också valt den. Ska se om jag hittar yttermåtten någonstans.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

JakobZ skrev:
https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=5763 :mrgreen:

Garanterat fri från tull ;)

Har sett den...

Den rymmer väl bara en klocka? Å så måste jag ju köpa en Omega oxå i så fall...
Hur tror du en Rolex eller en Heuer mår i ett Omega-case?!? VA?!?!?! :cool:
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

max skrev:
Rock_N_Ron skrev:
Varför inte "liggande"? Du menar att det är bättre att ha dom på "kuddar"? Varför?

Priset låter ju schysst på dom du länkar, men USA brukar bli så krångligt med frakt/tull etc.
Vart har du hittat dom?

Den med tre skulle ju passa bra. En på armen, tre i väskan räcker väl oftast till... :cool:
Jag är nog bara larvig men känner att länken skavs om de ligger platt ihop. Troligtvis inga problem alls egentligen :)
USA är väl inga större problem, tullfritt under 1500 eller nått sånt och sen moms så är priset ändå överkomligt.
Vet inge vad frakten går på, kanske 150kr?
De säljs av panatime, men finns som sagt inte i webbutiken just nu.

Ang den med tre så har den större yttermått än den med 4st, annars hade jag också valt den. Ska se om jag hittar yttermåtten någonstans.

Tack!
Du behöver inte leta mått. Jag kollar deras web.
 

max

Dancing Queen
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

Rock_N_Ron skrev:
Tack!
Du behöver inte leta mått. Jag kollar deras web.
Tror du blev virrig av tanken på en rolex i ett omegacase, jag sa ju att de inte finns på deras sida eftersom de inte haft några inne på vääääldigt länge :lol:

De tre varianterna:
3st klockor, lilla caset: 245x185x80mm
3st klockor, stora caset: 250x180x85mm
4st klockor: 220x150x70mm
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

max skrev:
Rock_N_Ron skrev:
Tack!
Du behöver inte leta mått. Jag kollar deras web.
Tror du blev virrig av tanken på en rolex i ett omegacase, jag sa ju att de inte finns på deras sida eftersom de inte haft några inne på vääääldigt länge :lol:

De tre varianterna:
3st klockor, lilla caset: 245x185x80mm
3st klockor, stora caset: 250x180x85mm
4st klockor: 220x150x70mm

Usch ja... Hemska tanke... :lol:

Det får bli en beställning från klockson.se
Det är väl Kina-kvalitet på allihop ändå. Man kan inte vänta sig så mycket mer för 300-500:-
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Rese-case från Watch-tool.de?

Rock_N_Ron skrev:
JakobZ skrev:
https://klocksnack.se/viewtopic.php?f=4&t=5763 :mrgreen:

Garanterat fri från tull ;)

Har sett den...

Den rymmer väl bara en klocka? Å så måste jag ju köpa en Omega oxå i så fall...
Hur tror du en Rolex eller en Heuer mår i ett Omega-case?!? VA?!?!?! :cool:

True... True... Touché ;)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Beställt!

Efter ett tel. samtal med en mycket trevlig ung man på klockson.se så blev det en sådan här beställd:

SC-3253BL.jpg


2 i case & 1 på armen borde räcka för de flesta resor... :cool:

Eloge till klockson.se för trevligt bemötande, hyfsat sortiment & schyssta priser.
229:- inkl. frakt kan ingen klaga på... Kvaliteten kan jag inte uttala mig om än, men jag förväntar min självklart inga underverk för den pengen, men återkommer i tråden när jag fått hem den, för liten recenssion.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
När jag reser och vill ha en extra klocka med mig brukar jag ta ett par strumpor och baka in klockan. Det ger lite skyddande dämpning samtidigt som det inte väcker uppmärksamhet i väskan.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Försökte ändra i rubriken, men det verkar inte funka på nya plattformen, eller snackar vi skit bakom tangenterna...

Nåväl; tänkte ändra till "Nu har det kommit - minirecenssion"

Resefodralet kom igår, snyggt & prydligt direkt hem till brevlådan.
Det känns helt OK & det känns inte "billigt" trots det låga priset på 229:- inkl. frakt (fraktfritt?). Materialet känns helt OK & likaså dragkedjan. Snygga sömmar. De mjuka "flärparna" på insidan är nå´n slags sammetsliknande lite tjockare tyg som känns mjukt & fint & kommer skydda klockorna på ett bra sätt. "Stropparna" som håller fast klockorna är klädda med samma material & däri sitter klockorna fin-fint.

Kan bara rekommendera klockson.se & detta resefodral.

Lite bilder:







 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Gillar inte riktigt att länken gnids mot boetten i den sista väskan så det blev en sådan här:

SC-3200DBR.jpg
 

Tony

Omega
Zed: Vad är ditt omdömme om väskan du köpte? Är väskans "lock" tillräcklig hård för att skydda klockglasen när man stänger väskan? Eller är "locket" bara tunn skinn/läder? Tack på förhand.
 

Icaras

Rolex
Zed: Vad är ditt omdömme om väskan du köpte? Är väskans "lock" tillräcklig hård för att skydda klockglasen när man stänger väskan? Eller är "locket" bara tunn skinn/läder? Tack på förhand.
Någon annan som har erfarenhet av den väska som Zed köpte?
Tror nog att du får använda citat-knappen för att han ska få meddelande om du citerat honom. Annars kan det dröja länge innan någon svarar :)

Zed :)
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Tyvärr är jag utomlands och har dålig tillgång till internet. Väskan är topp, hård som den ska vara och låsningen är stenhård. Till och med lite för hård. ;) Klockorna är i tryggt förvar. Jag är nöjd.
 

Isodor

Audemars
Köpte en winder från klockson förut för 2 dinkor som skulle vara "Tyst", tyvärr var den inte det och jag reklamerade men fick självklart pengarna tillbaka.

Nackdelen är att service kan ta tid då det verkar vara en snubbe som heter Andreas som jobbar ensam?
 
Topp