• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rese etui - hur gör ni?

Xalle

Audemars
2-Faktor
image.jpeg

Har rest så här i 5 veckor nu en på armen och ett solidt Oakley fodral som tål stryk. Med en hårtorkspåse ifrån Clarion som förvaring (souvenir ifrån Örebro). Har fetish för hotell posar och norpar (med dåligt samvete) alltid alla laundry bags i tyg eller som nu senast en hårtorkspåse. Kanske inte hör hit men hotel som inte har en kvalitets laundry bags får inte full pott ifrån mig sjukt nog...
 
Senast ändrad:

Writer136

Panerai
Har ett smidigt fodral som är perfekt för i alla fall 2 klockor samt armband.
Det följde med nån dussinklocka jag köpte för länge sen och rotade fram den igen när klockintresset vaknade till liv.
Som någon annan skrev så funkar ju glasögonfodral smidigt också.
DSC_1796.JPG
 

Sond

Patek
Frågan är ju ständigt aktuell, hur många klockor ska man ta med sig. Och hur ska man förvara/transportera dem? Svaret blir ju beroende på behov och typ av resa. Jag reser i jobbet allt oftare med två klockor istället för tre. Det hände sig av att en DD gjorde entré i samlingen. Den passar tillräckligt väl på alla middagar och andra kvällsaktiviteter för att putta ut en ren dressare. Dagtid kör jag med en stålklocka i dessa sammanhang.

Mer privat har jag alltid rest med två. Typ Sub och SMP eller 1675 eller något annat. Då är denna från Oakley mycket bra: https://www.amazon.com/Oakley-07-234-Large-Watch-Storage/dp/B000OI3A7I

När jag reser med tre eller fyra har jag en rulle från @cheepo63
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
Riktigt fin rulle och kombo! Kommenterar helst inte här öppet på nätet hur många klockor jag tar med och hur många som blir liggandes hemma utan kassaskåp ;)
 
Topp