• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Rese etui - hur gör ni?

Writer136

Panerai
IMG_5146.JPG
Fint ska det vara :)
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Fint! Men är det okej att ha fel märke i fel box? Alltså, lite epa känns det, men när jag har annat än Omega i Omegaboxen (som jag gillar starkt) känns det ..... sådär. o_O
Näste resa blir antagligen med en Omega och en Breitling. Har både Omega och Breitling service-etuier. Vilket skall jag välja eller måste jag ha med bägge ? :confused:
 

oystercase

Cartier
Efter senaste GTGn är jag väl känd som mannen som har klockorna i fickorna tillsammans med en handfull sand.

Ingen bra idé kan man nog konstatera men skapar tydligen bra GTG stämmning.

Ps. J_a ungar....ds.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kör en Hirsch Watchroll.
Vi har fått KS-Pris på dom istället för 2500kr så blev de 1800kr :)

Dealen gäller fortfarande så PMa mig om ngn är sugen.

Med lös innerkudde som går att ta ur.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

fsdfsdf

Omega
Här är min klockrulle i kalvskinn från Grahame Fowler (en trevlig klädes- och vintage klock-butik i Greenwich Village, NYC väl värd en omväg - länk). Den är handsydd i norra England, har grymt mjuk kvalitet, men kostar därefter, eller tja $200. Perfekt för en resa då man inte i förväg kan besluta sig för vilken svart klocka man vill sporta! :)

ikG5rlC.jpg
 

AB

Panerai
2-Faktor
Bumpar denna tråd då sommaren är här och jag äntligen löst ett eget travelcase som skyddar mina klockor när jag är på resande fot.

Har letat som en tok efter ett cylinderformat case med plats för tre klockor som på ett bra sätt separerar klockorna från varandra. Hittade först en snygg produkt från Everest men priset avskräckte. Fortsatte googla runt och till slut hittade jag en liknande variant från ett schweiziskt företag, Carapaz. Misstänker att det är samma tillverkare som gjort produkten för Everest. Lade en beställning och efter tre veckors väntan (tack Postnord och Tullverket) fick jag hem den.

Svart skinn, plats för tre klockor, ”väggar” som skiljer klockorna åt och utskjutbara kuddar. Allt det jag ville ha, sjukt nöjd!

31E74E89-953A-4165-BB84-3C592CCB90D8.jpeg
8BB26A4A-80A6-4FB3-ACD2-45053E8436A7.jpeg
DEE02F2B-FE2F-4B51-A935-83D835C1923C.jpeg
DFD2E37C-8F45-43A2-9086-09FE43AB3184.jpeg
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har bara en gång rest med två klockor och det var inte odelat positivt, hade kass förvaring i form av ett serviceetui. I år funderar jag dock på att resa med tre klockor då min ömma hustru givit mig ett stabilt case i present. Det stora caset fick jag i julklapp för ett par år sen. De är från samma tillverkare.
B6172BE7-43B7-4F95-938F-97864A25A57A.jpeg
736ACC27-B5A1-4081-9101-BEFF81B681E5.jpeg
07BF4435-83ED-42EA-BDB2-0C67231B61A2.jpeg
878D806A-CC0E-4D49-833C-94C6E8342389.jpeg
C46F1580-2E5E-4CFC-9869-BB9CE6FE2684.jpeg

Vilka jag ska resa med är just nu inte klart. Lutar iofs åt de två i reseetuiet plus tanken.
 

joca

Patek
2-Faktor
Reser oftast med 1 eller 2 klockor. Då kör jag ner ena klockan inlindad i 4 strumpor i handbagaget :D
Behöver nog köpa ett bra rese-etui :D
 

Ola G

Cartier
Kör oftast två klockor med en bad- och lekklocka och en finklocka
Brukar använda ett likadant Breitling serviceetuei som visats tidigare i tråden
Rulle utan mellanlägg känns snyggt med inte perfekt, skulle vilja ha ngn läderring att trä på mellan klockorna i så fall
Med vänlig hälsning
Ola G
 

The lord

Audemars
Jag har ett Etui som är hårt som jag har i handbagaget sen har jag ett servicefodral och där i lägger jag klockan som jag har på armen när jag ska igenom säkerhetskontrollen.
IMG_20180627_134636.jpg
IMG_20180627_134735.jpg
 

Psykel

Patek
Äntligen hittat ett lite billigare etui av modell cylinder, med en lång kudde istället för tre små. 599kr på Klockson. Billigaste jag hittat annars är Wolfs för lite mer än dubbla. Perfekt för att få med sig (minst) tre vintageklockor + en på handleden, för oss vintagetokar som knappt kan bära en klocka två gånger samma vecka!
sc-3502-bl-4_grande.jpg
 
  • Like
Reactions: AB

Psykel

Patek
Sjukt snabba ryck från Klockson! Beställde i går förmiddag, fick hem idag!
Känns riktigt bra för pengen, måste jag säga! Och som vintagesnubbe kan jag packa den rätt rejält! :D
A65E231A-213A-4A22-86D1-D3561F782D18.jpeg

6085B97B-7F83-431A-AE21-ACBA6A07406B.jpeg
 

allanos

Breitling
Bumpar denna tråd!

Vad har ni för tips av watch rolls?

tycker om detta från Hodinkee men lite safting i pris och tull tillkommer...
BlueRoll-L-A.jpg
 
Topp